2014-03-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Är det okej att spreja 2 gånger på halsen på t.ex. Åhléns eller är det en oskriven regel att man bör endast spreja en gång på handleden?

Kör på! Enklare dock att dofta på sig egna hand för att se hur doften artar sig på ens hud...
Citera
2014-03-08, 18:29
Medlem
Öppnade plånboken och slog till på en Aventus för ett tag sen. Jag älskar den, damerna älskar den, den har betalt sig flera gånger om
Citera
2014-03-08, 18:55
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Kör på! Enklare dock att dofta på sig egna hand för att se hur doften artar sig på ens hud...
Men jag tror att doften luktar annorlunda när man luktar så jämfört med när man luktar på den genom "luftvägen", därför vill jag inte göra så.
Citera
2014-03-08, 21:18
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har så svårt att veta hur mycket man ska spraya.

Men jag brukar i regel köra med 4-5 sprays MAX.

Två på handleden, två på halsen och en i håret.

Känns rätt mycket men spelar inte roll vad jag har på mig för parfym, 20 minuter efter jag har sprayat på mig den så måste folk stå precis intill mig för känna doften.

Då har jag kört med DHI, LIDGE och andra "tunga" dofter. Kanske bara mitt sällskap som inte kan känna dofter

Hur kör ni till vardags?

Tre sprays brukar i regel vara standard för mig. En på vardera sida av halsen och en på brösten. Brukar kunna utöka det något under sommaren när man bär lite lättare dofter.
Om ditt sällskap inte känner av DHI efter fem sprays måste de ha något seriöst fel på luktsinnet.
Citera
2014-03-08, 22:15
Medlem
Anon2s avatar
Hur kan jag lättast prova på Creed Aventus?
Antar att man inte kan testa den i någon butik inom Sveriges rikes gränser eftersom den är så in i helvete dyr.
Så kan jag beställa sample från nätet eller nåt?
Citera
2014-03-08, 22:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Antar att man inte kan testa den i någon butik inom Sveriges rikes gränser eftersom den är så in i helvete dyr.
Du kan säkert prova på typ NK, de har Creed har jag hört. Fast de är väl de enda i Sverige tror jag.

Annars så finns det flera sample företag att köpa ifrån te.x surrendertochance.com eller luckyscent.com
Citera
2014-03-08, 23:51
Medlem
Någon som har ett bra förslag på en parfym för en herre på 26 år som främst rör sig på universitet/krog/café osv..

Jag söker liksom en fräsch "casual" doft som inte är alldeles för tung eller som mer passar en medelålders herre. Den ska mer bidra till att man ger ett subtilt fräscht och väldoftande uttryck när någon passerar en i korridoren eller om man står och pratar med någon face 2 face.

Kanske var en lite konstig förklaring?

Men jag vill liksom inte att den ska skrika ut att man bär parfym, utan mer ge en naturlig inbjudande doft
Citera
2014-03-09, 00:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
Någon som har ett bra förslag på en parfym för en herre på 26 år som främst rör sig på universitet/krog/café osv..

Jag söker liksom en fräsch "casual" doft som inte är alldeles för tung eller som mer passar en medelålders herre. Den ska mer bidra till att man ger ett subtilt fräscht och väldoftande uttryck när någon passerar en i korridoren eller om man står och pratar med någon face 2 face.

Kanske var en lite konstig förklaring?

Men jag vill liksom inte att den ska skrika ut att man bär parfym, utan mer ge en naturlig inbjudande doft
Creed Green Irish Tweed
Citera
2014-03-09, 00:54
Medlem
Citat:

NK har den.
Citera
2014-03-09, 00:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
NK har den.
Det var ju det jag skrev....
Citera
2014-03-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det var ju det jag skrev....
Missade det, du vinner!
Citera
2014-03-09, 19:22
Medlem
3rds avatar
@NirvanA Vill minnas att du skulle testa av Ambre Topkapi ordentligt. Har du gjort det och i så fall, vad tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in