2014-08-11, 15:13
Medlem
StandardViktors avatar
Vad tycker ni om denna nu på vintern?

http://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Armani-Code-Ultimate-15718.html

och även vanliga Code
Citera
2014-08-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandardViktor
Vad tycker ni om denna nu på vintern?

http://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Armani-Code-Ultimate-15718.html

och även vanliga Code

Dussindoft, vanlig och inte speciellt unik. Betalar mest pengar för att det är Armani, men ingen vidare kvalité. Ultimate är bättre än orginalet även om de är väldigt lika.
Citera
2014-08-11, 17:08
Medlem
StandardViktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Dussindoft, vanlig och inte speciellt unik. Betalar mest pengar för att det är Armani, men ingen vidare kvalité. Ultimate är bättre än orginalet även om de är väldigt lika.

Vad luktar lika då? Själv tyckte jag den lukta väldigt gott men är inget proffs på parfymer lär den funka alla dagar?
Citera
2014-08-11, 18:01
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Vad luktar lika då? Själv tyckte jag den lukta väldigt gott men är inget proffs på parfymer lär den funka alla dagar?

Kör på det du gillar själv, klart viktigast att trivas själv med doften. Vanliga Code är imo en rätt trevlig designerdoft om jag minns rätt. Betydligt roligare än 1 Million iaf.
Citera
2014-08-11, 20:19
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

En doft som jag tycker påminner en del om Code men i mitt tyckte är bättre och dessutom billigare är Van Cleef & Arpels - Midnight in Paris. Den kan varmt rekommenderas.
Citera
2014-08-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
En doft som jag tycker påminner en del om Code men i mitt tyckte är bättre och dessutom billigare är Van Cleef & Arpels - Midnight in Paris. Den kan varmt rekommenderas.
Yes, ett mycket bättre val. Kan även finnas billigt online nu. Vet inte hur mycket MiP påminner om Code, men däremot påminner MiP väldigt mycket av Blvgari Black.
Citera
2014-08-11, 23:22
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Dock är det väl så att kvinnor föredrar parfymer som är citrusaktiga?

Acgua di gio, le male, only the brave, one milion och kanske YSL homme är val om man ska få kommentarer, ska man slösa tusentals kronor på tom ford och creed som förvisso är bra parfymerr ska man dock inte förvänta sig att få kommentarer förutom från andra parfymentusiaster.

Dock om jag kan känna andras parfymer utan att vara nära är det inte bra.

Vill ni ha kryddiga som ger kudos är det bara att köra på armani code

Aventus vill ta ett snack med dig.
Citera
2014-08-12, 06:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Aventus vill ta ett snack med dig.

K.O
Citera
2014-08-12, 17:19
Medlem
irrblosss avatar
Idag fick jag några samples från surrendertochance. Första gången jag beställer därifrån, betydligt bättre än theperfumedcourt. Snabbare och proffsigare. Beställde tre Sonoma Scent Studio, nämligen Tabac Aurea, Winter Woods och To Dream. Hittills har jag bara hunnit testa Tabac Aurea - och ja, den är vääääldigt bra. Mysig piptobak och lite lätt julig kryddig doft (fast det är piptobaken som dominerar). Den enda doft som kommer i närheten när det kommer till piptobaksdofter är L'Antichambres Le Tabac. Minns inte exakt hur den doftade, men jag minns att det var exakt som jag vill att piptobak ska dofta. Ska leta upp mitt Le Tabac-sample senare och jämföra, men jag skulle absolut inte ha några problem att beställa en (eller ett par) fulla flaskor av Tabac Aurea . Återkommer med recensioner på de två övriga när jag hunnit testa.
Citera
2014-08-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Dock är det väl så att kvinnor föredrar parfymer som är citrusaktiga?

Acgua di gio, le male, only the brave, one milion och kanske YSL homme är val om man ska få kommentarer, ska man slösa tusentals kronor på tom ford och creed som förvisso är bra parfymerr ska man dock inte förvänta sig att få kommentarer förutom från andra parfymentusiaster.

Dock om jag kan känna andras parfymer utan att vara nära är det inte bra.

Vill ni ha kryddiga som ger kudos är det bara att köra på armani code

Förstår ditt resonemang och jag håller med om det där med "parfymentusaistdofter". Med all respekt till er parfymexperter (även jag har parfym som intresse, dock inte enormt) så känns det överdrivet och smått pretentiöst att rekommendera nischdofter med skyhöga priser för en nybörjare. Det bästa imo är att testa de populära, bilda sig en uppfattning och sedan leta mer specifika dofter vid intresse.

I just detta fall är dock 1 Million inget att rekommendera i högskolesammanhang...
Citera
2014-08-12, 18:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Idag fick jag några samples från surrendertochance. Första gången jag beställer därifrån, betydligt bättre än theperfumedcourt. Snabbare och proffsigare. Beställde tre Sonoma Scent Studio, nämligen Tabac Aurea, Winter Woods och To Dream. Hittills har jag bara hunnit testa Tabac Aurea - och ja, den är vääääldigt bra. Mysig piptobak och lite lätt julig kryddig doft (fast det är piptobaken som dominerar). Den enda doft som kommer i närheten när det kommer till piptobaksdofter är L'Antichambres Le Tabac. Minns inte exakt hur den doftade, men jag minns att det var exakt som jag vill att piptobak ska dofta. Ska leta upp mitt Le Tabac-sample senare och jämföra, men jag skulle absolut inte ha några problem att beställa en (eller ett par) fulla flaskor av Tabac Aurea . Återkommer med recensioner på de två övriga när jag hunnit testa.

Just surrendertochance är lite jobbiga, eller var förut iaf när jag beställde, de har som flera olika utskickningsstationer (pga det enorma utbudet osv) baserade i olika stater i USA, när det kommer från ena stället tar det bara några dagar, medan det andra kan ta flera veckor och ibland inte komma fram alls (hände mig för 1 år sen ungefär). Man vet ju inte heller om i förväg var de olika samplen skickas ifrån heller så går inte att vara selektiv innan.
Citera
2014-08-12, 18:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Just surrendertochance är lite jobbiga, eller var förut iaf när jag beställde, de har som flera olika utskickningsstationer (pga det enorma utbudet osv) baserade i olika stater i USA, när det kommer från ena stället tar det bara några dagar, medan det andra kan ta flera veckor och ibland inte komma fram alls (hände mig för 1 år sen ungefär). Man vet ju inte heller om i förväg var de olika samplen skickas ifrån heller så går inte att vara selektiv innan.
Blandar du inte ihop det nu? Det är väl TPC som har flera personer som har olika dofter? Eller har Surrendertochance också det? Hur som helst tyckte jag Surrendertochance funkade mycket bättre än TPC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in