2014-03-05, 13:56
  #2833
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Looi
Den första personen var som sagt missbrukare och väldigt manipulativ, så jag blev helt enkelt indragen i något som inte ens var sant Anade som sagt att något var fel i väldigt tidigt skede.

Kärleken efter det som inträffade första gången hade kunnat hända vart som, vi var inte "nya" för varandra utan vi visste vilka vi var sedan 10 år tillbaka. Jag "letade" inte någon vid tillfället, men händer det så händer det.



Förnekelse hört talas om det?
Du och din kärlek har gjort slut inom 2 år.
Citera
2014-03-05, 14:10
  #2834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Förnekelse hört talas om det?
Du och din kärlek har gjort slut inom 2 år.


Oj, gillar dina förhastade slutsatser Delar med mig av en dålig och en bra erfarenhet i mitt liv och du menar att mitt förhållande tar slut inom 2 år? Pga vad? Att vi började chatta på Badoo och inte började snacka i ICA-kön?

Jag bor i en mindre stad där de man känner igen från Badoo ser man även på stan, på ICA eller på jobbet. För oss i en mindre stad är det verkligen inte konstigt att träffas vart som helst egentligen, på Badoo är det "40 personer nära dig" och på stan känner man igen de flesta.

Drar du alltid sådana slutsatser så kanske du inte lever så lyckligt liv om du går in med tanken att det ska skita sig?
Citera
2014-03-05, 22:49
  #2835
Medlem
ThisExiles avatar
Nu är det såhär era skåpmongon att jag fixade en profil på badoo. Är det bra grejer? Står att några brudar i mitt område vill träffa mig. Jaja, men är det någon är som har hittat några kåta slynor att besudla?
Citera
2014-03-06, 15:55
  #2836
Medlem
Översminkad 19-åring skriver detta på sin "intresserad av": "de som intresserar mig är en bossig kille som vågar visa att man är hans"

Värsta jag varit med om.
Citera
2014-03-07, 01:23
  #2837
Medlem
hej!
Jag är tjej och har lite frågor till er som använder badoo. Har varit där i 10 dagar nu. Första dagen ramlade det in folk som ville träffa mig och meddelanden. Detta höll på i 10 dagar och min popularitet var på "väldigt hög". Idag sjönk den till låg bara på ett par timmar plus att mycket färre är inne på min profil, färre meddelande etc. , vad beror detta på?

Jag har även fått ca 18 matchningar. Men det är bara några st som har skrivit till mig av dom. Förväntar killarna sig att det är jag som ska börja skriva till dom efter en matchning eller var dom eg inte så intresserade? (Oftast har jag sagt "kanske" och dom "ja", men ibland har båda sagt "kanske", eller båda "ja")

Har även märkt att killarna mest brukar vilja chatta, för att sedan be om fler bilder, helst gärna först gå över till mobilen och sedan tjata om bilder. Verkar inte som om de vill träffas utan bara sexchatta eller nåt? Jag är en sån som vill träffas ganska omgående, får inte ut något av att chatta, slöseri med tid.
Citera
2014-03-07, 07:29
  #2838
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
hej!
Jag är tjej och har lite frågor till er som använder badoo. Har varit där i 10 dagar nu. Första dagen ramlade det in folk som ville träffa mig och meddelanden. Detta höll på i 10 dagar och min popularitet var på "väldigt hög". Idag sjönk den till låg bara på ett par timmar plus att mycket färre är inne på min profil, färre meddelande etc. , vad beror detta på?

Jag har även fått ca 18 matchningar. Men det är bara några st som har skrivit till mig av dom. Förväntar killarna sig att det är jag som ska börja skriva till dom efter en matchning eller var dom eg inte så intresserade? (Oftast har jag sagt "kanske" och dom "ja", men ibland har båda sagt "kanske", eller båda "ja")

Har även märkt att killarna mest brukar vilja chatta, för att sedan be om fler bilder, helst gärna först gå över till mobilen och sedan tjata om bilder. Verkar inte som om de vill träffas utan bara sexchatta eller nåt? Jag är en sån som vill träffas ganska omgående, får inte ut något av att chatta, slöseri med tid.

Jag representerar ingen med mitt svar.
Men för det första, när du är nyregistrerad så hittar badoo på massa för att man ska känna sig speciell.
Som att X och Y gärna vill chatta osv., det är bara nå skit för nya användare.

För det andra så är jag en av dem som egentligen bara chatta, inte träffas. Mest för att VÄLDIGT många verkar vara jävligt knepig typer som jag aldrig skulle vilja ha med att göra i verkligheten.
Vanlig, trevlig chatt då, ingen sexchatt... Haft tjejer som provat sexchatta med mig, men det blir väldigt konstigt, tror inte de flesta riktigt vet vad de ger sig in på.
Citera
2014-03-07, 14:56
  #2839
Medlem
Om man väl kommer fram till någon så är det fan ta mig sjukt lättraggat på badoo. Sjukt mycket kåta brudar som troligtvis lider av något. Dock så tror jag att det är så att dom gånger som man inte får svar så är det helt enkelt att ditt mail är lika tråkigt som alla andra mail som tjejen får. Jag har sett vad dom flesta skriver till tjejer och det är saker i stil med "hej, söt, läget?" Klart att tjejer inte svarar på det om dom får 20 sådana varje dag.
Citera
2014-03-07, 15:04
  #2840
Medlem
Började skriva med en tjej igår som verkade vettig, fick svar och vi snackade nonstop i flera timmar. Sen skrev hon att hon sitter på kompisens mobil (inloggad via mobil visade det) så hon frågade om vi skulle byta nummer, jag bara javisst. Nu har vi smsat lite under dagen, lite småtjöt men även en del seriöst.

Frågan är ju hur jag ska ta detta vidare nu, jag är rätt dålig på att hålla kontakten vid liv för jag är så lättsam att jag lätt börjar småtjöta och då försvinner min seriösa "singel söker tjej"-sida. Det vi snackat om är typ vilken typ av kille/tjej vi söker, vad vi tycker om distansförhållande (8 mil mellan oss) och lite sånna där saker. Tips på hur jag ska ta det vidare, när kan jag föreslå träff?
Citera
2014-03-07, 21:06
  #2841
Medlem
keller68s avatar
Om ni inte redan har pratat med varann så ring och prata.
Det blir lite mera personligt och ni får kolla av era sociala förmågor.
Ni tar det hela till nivå två. Känns det bra för båda så är det bättre att ses.
Blir lätt att vi bygger falska förhoppningar om vi inte ses.
Eller så kan det rinna ut i sanden om vi inte agerar om tycke finns.
Kör på om det känns bra.
Citera
2014-03-08, 09:41
  #2842
Medlem
hur går folk vidare från badoo till "nästa steg"? tjejen vill byta till en ny chattapp, bra tecken eller? vilken ska vi välja?
Citera
2014-03-08, 10:03
  #2843
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxor
hur går folk vidare från badoo till "nästa steg"? tjejen vill byta till en ny chattapp, bra tecken eller? vilken ska vi välja?


Line är skitbra och ganska kul. Kostar till och med gratis på appstore
Citera
2014-03-08, 17:31
  #2844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Jag representerar ingen med mitt svar.
Men för det första, när du är nyregistrerad så hittar badoo på massa för att man ska känna sig speciell.
Som att X och Y gärna vill chatta osv., det är bara nå skit för nya användare.

För det andra så är jag en av dem som egentligen bara chatta, inte träffas. Mest för att VÄLDIGT många verkar vara jävligt knepig typer som jag aldrig skulle vilja ha med att göra i verkligheten.
Vanlig, trevlig chatt då, ingen sexchatt... Haft tjejer som provat sexchatta med mig, men det blir väldigt konstigt, tror inte de flesta riktigt vet vad de ger sig in på.

Tack för svar!
Ok, ja, jag har upptäckt nu att jag låg väldigt långt ner i sökresultaten. På 9500 plats. Inte konstigt att man inte syns då. Så för att det ska hända något antar jag att man måste börja betala nu? Eller börja själv kolla folk i närheten, göra encounters tex.

Vet inte vad jag ska göra med mina matchningar. Det är ju några söta killar där, men eftersom dom inte tagit kontakt efter matchningen så utgår jag ifrån att de inte är intresserade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in