2014-03-05, 17:13
Medlem
Out-of-Steps avatar
Låste nyss upp JagdTigern, Radley-Walters's efter 2:a matchen 5500dmg.
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-03-05 kl. 17:16.
Citera
2014-03-05, 17:55
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
..., men nej dom fortsatte upp längs med vägen tills dom var i jämnhöjd med mig och brakade in i direktstrid istället.....då gör man inte mycket nytta som dold scout längre

Det finns väldigt många som bara verkar titta på minikartan efter att de har dött, och sedan börjar kalla folk idioter om det inte finns något på kartan längre som motiverar att man är där man är.
Citera
2014-03-05, 19:16
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
då tillhör jag skräpet trots att jag är bättre än dom flesta 50-55% w/r

winrate visar inte hur bra en spelare är

Jag är lite grov såklart, jag menar siemkas som utan eftertanke rusar mot sin död varenda match.

Winrate visar nog ändå ganska bra hur duktig man är. Gör man mycket skada och får många kills bidrar man till sitt lag och borde vinna mer.
Citera
2014-03-05, 19:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har inte kört Maus själv (mer än någon enstaka gång på testservern) men jag har däremot mött den i battle massvis med gånger och den kan ju vara bra jävla seg att ta kål på, ffa när man råkar sitta i en vagn med medioker bössa. En Maus med aktivt sällskap/skydd är svår att få grepp på oavsett.
Jag har 1000 matcher med maus på betaservern, då hade den mer hp och färre vagnar hade högpenetrationskanoner, redan då va den lite vansklig att köra för hade motståndarlaget det minsta taktiska spelande så kunde jag dö riktigt snabbt.

Idag har maus mindre hp och högpenetrationskanoner är extremt mycket vanligare, lägg till premiumammunition så finns det inte mycket fördelar med maus...jag har en tier7 vagn som kan penetrera fronten med ap.

Citat:
Ursprungligen postat av Doligmanniska
Måste få skriva av mig lite...
Har som många andra här fått puckad MM de senaste veckorna.
Vi börjar med, min Tier 10 med, 40% win på 100 matcher.
Min nya tier 10 heavy, 40 %, på hundra matcher
Min senaste tier 9, nästan elitad ifrån början. 36% på hundra matcher !!!!!
Finns en orsak till varför jag mer och mer går tillbaka till tier4-6, har höjt wr på hetzer med 3%.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Hur räknar du att du är bland de bättre spelarna i en match?
Många går på global wr har jag märkt, kan bli ett djävla tjafs när jag nämner min 60% wr i vk4501a
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-03-05 kl. 19:28.
Citera
2014-03-05, 20:15
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Har själv drygt 8k matcher men har ingen tier 9 eller 10 (däremot högtier scouts), men även där tycker jag att det största problemet är folk som inte vet var de bör köra på kartan. Har banan en skog? Jo då sitter mer än hälften av alla heavys där och praktiskt taget snor åt sig alla TD:s spots. Sedan så får alla mediums agera heavys eftersom de sitter i skogen vid basen, TD:s får inte plats där och får stå en bit bakom alla mediums. Och sen så efter 5min så har hälften dött och kvar är heavysen i skogen...
Skojar inte om detta händer var 4:e match.

Dina heavys rör sig åtminstone lite. Fick nyss en match med min KV3 (som är något av en besvikelse, ingen rysk trollarmor för mig inte) i Swamp, där 6-7 heavys ställde sig i basen på södra sidan och tyckte det var en god idé att snipa med sina ryska 122 mm kanoner. När jag klagade på fanskapen, började att tjattra på serbokroatiska med det andra laget istället för att röra sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Jag börjar misstänka någon skojig algoritm från Wargaming som, om det är fullt av tomater i kö, matchar ett par skapliga (52-60%) spelare med skräpet (<48%). Det andra laget fylls med spelare på runt 50% winrate oftast.

Tycker mig ha viss empiriskt stöd för detta genom att gå igenom lagen efter 3-15 matcherna (där jag och någon annan enstaka oftast står för all damage själv/a).

Ja, har fått idel klappmongon förutom ett par matcher i början. Tycker alltid det är så på kvällar när man förlorar, att man får ett par bra lag i början, sen den ena skitlaget efter det andra. Det är ingen hejd på de usla spelarna man får stå ut med under dessa kvällar och det tar aldrig slut förrän nästa dag heller. Det spelar ingen roll om man så är inloggad i 10 timmar i sträck, har MM motorn fått för sig att du ska förlora, kommer den inte sluta förrän man sitter och gråter av ren frustration.
Citera
2014-03-05, 20:18
Medlem
xyklopfs avatar
Måste fråga, nån som vet varför inte sturmtiger och brumbar finns med? Håller med om att det är speciella vagnar; men snart består halva spelet av prototyper och konceptvagnar. Bägge dessa stred dock i verkligheten.
Har för mig att jag läst att WG inte kunde bestämma sig om sturmtigern skulle vara arty eller TD (minns inte vart jag läste det tyvärr).
Fast vad skulle ETT skott till sturmtigern kosta? (eller en goldammo )?

Dum fråga som sagt, men skulle vara kul och höra vad ni tycker.

Ratte och Monster skulle inte funka, då kartorna är på tok för små. (men visst skulle det klia i fingrarna OM de skulle kunna införskaffas)?!
Citera
2014-03-05, 20:53
Medlem
WoT:s random MM algoritm kan företaget köra upp i skitan ärligt talat.
Citera
2014-03-05, 22:10
Medlem
libbens avatar
Sluta spela med mods som ger dig massa information som du hetsar upp dig över. När ni sitter med information som inte alla har så ändras eran spelstil troligen, från båda sidor.

Sluta böla för att ni råkar bli överkörda lite då och då. Det hör till när fel val görs av några i ett lag. Sluta stirra på din xvm och sluta böla.
Citera
2014-03-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Sluta spela med mods som ger dig massa information som du hetsar upp dig över. När ni sitter med information som inte alla har så ändras eran spelstil troligen, från båda sidor.

Sluta böla för att ni råkar bli överkörda lite då och då. Det hör till när fel val görs av några i ett lag. Sluta stirra på din xvm och sluta böla.

Lätt för dig att säga. Har hamnat i 30-40% lag hela jävla kvällen. 30 matcher 4 vinster.
Citera
2014-03-06, 05:39
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben

Ja det finns tre stycken lögner, lögn, förbannad lögn och statistik!
Citera
2014-03-06, 05:55
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Angående Xbox360 och WoT.
https://www.youtube.com/watch?v=NHrF-q3mjfU

De flyttar tydligen norra kyrkan på Malinovka eftersom det är för stor skillnad i win rate mellan de olika sidorna. Kan hålla med om att Malinovka är en helt ok karta, men det är också en karta där allt avgörs på en liten bit av kartan ie kullen. Tar man inte kullen direkt förlorar man med stor sannolikhet.
Finns några andra kartor där det oftast räcker att kontrollera en del av kartan för att vinna, tex gamla Redshire.

Säger inte att du har fel, har spelat och vunnit den banan utan att ta kullen ett antal gånger, de gånger har laget helt sonika kommit överens om att vänta i skogen nedanför (utom några siemka förstås) och sedan faktiskt skjutit skiten ur dem när de kommit över krönet.

Men ska faktiskt ge lite kredd till dessa siemkas, för de tog stryk och scoutade vad som var på väg, så vi kunde förbereda oss nedanför hehehe

Tror siemkas förkärlek för att rusha och över öppna fält och bli slaktade hänger ihop med deras en gång beridna Ulaner som ställde upp sig mot Tyskarnas pansar i andra världskrigets början om jag inte minns fel.

Ni som är M.Ö.P (militärt överintresserade personer) får väl rätta mig om jag har fel i det sistnämda, tror dock att det ska stämma någotsånär.
Senast redigerad av VagDag 2014-03-06 kl. 06:17.
Citera
2014-03-06, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Tror siemkas förkärlek för att rusha och över öppna fält och bli slaktade hänger ihop med deras en gång beridna Ulaner som ställde upp sig mot Tyskarnas pansar i andra världskrigets början om jag inte minns fel.

Ni som är M.Ö.P (militärt överintresserade personer) får väl rätta mig om jag har fel i det sistnämda, tror dock att det ska stämma någotsånär.

Nazistpropaganda... du kan väl inte vara seriös här? tror du verkligen att de var/är dumma nog att ställa häst vs pansar i frontalangrepp?

Det är sant att de använde sig av hästar, vilket även tyskarna och andra nationer gjorde i förvånansvärt stor utsträckning, men då användes de främst som transportmedel eller dragdjur för artelleri/at-vapen. Vid kontakt med fienden stred man avsuttna.

De fåtal gånger man faktiskt använde sig a frontalangrepp medelst häst gick det förövrigt förvånansvärt bra.
Senast redigerad av Vargpappan 2014-03-06 kl. 09:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in