Citat:
Ursprungligen postat av
Out-of-Step
Har själv drygt 8k matcher men har ingen tier 9 eller 10 (däremot högtier scouts), men även där tycker jag att det största problemet är folk som inte vet var de bör köra på kartan. Har banan en skog? Jo då sitter mer än hälften av alla heavys där och praktiskt taget snor åt sig alla TD:s spots. Sedan så får alla mediums agera heavys eftersom de sitter i skogen vid basen, TD:s får inte plats där och får stå en bit bakom alla mediums. Och sen så efter 5min så har hälften dött och kvar är heavysen i skogen...
Skojar inte om detta händer var 4:e match.
Dina heavys rör sig åtminstone lite. Fick nyss en match med min KV3 (som är något av en besvikelse, ingen rysk trollarmor för mig inte) i Swamp, där 6-7 heavys ställde sig i basen på södra sidan och tyckte det var en god idé att snipa med sina ryska 122 mm kanoner.

När jag klagade på fanskapen, började att tjattra på serbokroatiska med det andra laget istället för att röra sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalaren
Jag börjar misstänka någon skojig algoritm från Wargaming som, om det är fullt av tomater i kö, matchar ett par skapliga (52-60%) spelare med skräpet (<48%). Det andra laget fylls med spelare på runt 50% winrate oftast.
Tycker mig ha viss empiriskt stöd för detta genom att gå igenom lagen efter 3-15 matcherna (där jag och någon annan enstaka oftast står för all damage själv/a).
Ja, har fått idel klappmongon förutom ett par matcher i början. Tycker alltid det är så på kvällar när man förlorar, att man får ett par bra lag i början, sen den ena skitlaget efter det andra. Det är ingen hejd på de usla spelarna man får stå ut med under dessa kvällar och det tar aldrig slut förrän nästa dag heller. Det spelar ingen roll om man så är inloggad i 10 timmar i sträck, har MM motorn fått för sig att du ska förlora, kommer den inte sluta förrän man sitter och gråter av ren frustration.