Citat:
Ursprungligen postat av
Out-of-Step
Har själv drygt 8k matcher
Spot on på den beskrivningen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Cardiac
Hur räknar du att du är bland de bättre spelarna i en match? XP och damage är en sak, men det spelar också stor roll när du gör skadan. Mycket skada i början av en match är mer värt än i slutet. 100 matcher börjar bli lite väl mycket för att det enbart är slumpen och att det kan vara du som spelar mindre bra.
Min erfarenhet av att spela tier10 är att man i större utsträckning måste se till att inte förlora HP i onödan. Eftersom man alltid är topp tier så kommer ens effekt på matcherna vara större än i andra tiers och man är knappast odödlig i högre tier. Jag känner mig tex mycket mer sårbar i min T110E3 än jag gjorde i min T95.
Tjaaaaa... Svårt att beskriva, jag gör "alltid" min beskärda del utav skada ganska så tidigt i gamen, lyckas jag överleva de mest intensiva striderna, det är ju då man börjar plocka skada utöver det normala. Dör jag - säg, 7-8 minuter efter gamet och det fortsätter 6 minuter till så är jag fortfarande i topp 3 med mest skada och/eller XP.
Sen att skada kommer i "slutet" på vissa game när man är en eller två spelare kvar emot 10st, blir ju bara slutet på gamet för att alla tomaterna redan har blivit överkörda inom de första fem minuterna. Hade de levt några minuter till så hade det ju inte varit slutet på gamet, om du förstår hur jag menar.
Men jag förstår vad du menar, den skadan i slutet spelar ju egentligen ingen roll.
Det är inte så att jag kör WTF E100 som kan tömma två magasin som ensam spelare kvar på El Haluf, de 4 sista minuterna och sen tycker att jag har gjort "mest skada" och är bäst och att mitt lag suger.
Det är sällan jag gör mycket skada på röda laget efter att blivit förlusten är uppenbar, för jag brukar helt enkelt ge upp för att få min vagn tillbaka offrar mig och sen Alt+tab ner på skrivbordet och läser lite på nätet.
Lindrar pinan på så sätt för mig iaf.
Å andra sidan så händer det ju att jag inte heller gör någon skada, eller väldigt lite om man ska hålla en flank själv, eventuellt med någon annan till hjälp emot hela deras heavy lag som är understött utav arty/TD, allt medans ens egna lag knappt lämnar bascirkeln.
Att campa med dessa eller spotta åt dem gör inte att vi kan vända förlusten till vinst. Det kan på sin höjd bli lite mer utdraget.
Man får helt enkelt inte chansen att prestera.
Jag vet att jag inte är den bästa spelaren och att jag gör helt idiotiska saker ibland, precis som alla andra. Men att det skulle vara mitt fel att siffrorna ser ut som det gör just nu, det har inte med mig eller min spelstil att göra. Jag kan inte bära upp 14 spelares inkompetens och efterblivna spelstil, gentemot 15 andra spelare, som i de flesta fall är bättre än mina lagkamrater, uppenbarligen.
Du vet ju själv hur matcherna ser ut i många fall.
Jag vet att ibland så vinner mitt lag tack vare mig eller någon annan, ibland så vinner mitt lag tack vare laget kompetens och ibland vinner man tack vare enbart på fiendelagets inkompetens.
Jag har hyfsad koll på spelat och menar inte som det kanske låter, att "jag är världens bästa spelare och all andra suger".
Mina individuella tanks stats är istortsett oförändrade på skada/utslagna jämfört med mina andra vagnar.
Utom några få sälklubbarvagnar, där statsen sticker ut en del.
Vet inte hur mycket det betyder, då jag inte kan utröna vad det står för, Men på den där noobmeter siten så står "Great" eller Good, på WN8 och WN7 och har spelat strax över 9000 game.
Tänkte bara ifall det spelar någon roll.
Jäklar vad mycket det blev, Förlåt. ;(