2014-03-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerium
Jo jag vet att det inte är samma app, ville bara veta ifall denna fungerar Tack.

1a februari ändrades utseendet på biljetterna i Stockholm.
Vissa versioner av fT ska ha denna ändring. Vem som har denna version vet jag dock inte.

Fejkbiljett fungerar. Ja.
Citera
2014-03-05, 23:25
Medlem
JohnRims avatar
Även jag uppdaterade nyss framgångsrik från appen.

Och lbl är på ignore från och med nu pga sin mästrande ton.
Citat:
Ursprungligen postat av Aerium
Ska den här fungera nu?

Har blivit stoppad 2 gånger i raken den senaste veckan, fast med en annan app som hade en ikon som var grå och stod "fT" på.
senaste icke-officiella versionen av ft, 1.87, finns det länkar till i inlägget som hittas genom att följa första länken i min signatur. Funkar finfint i sthlm, tror du hade en pre-1:a februari version.
Senast redigerad av JohnRim 2014-03-06 kl. 00:07.
Citera
2014-03-06, 01:31
Medlem
Fri-Lejds avatar
Hejsan!

Idag hade jag problem med en spärrvakt. Han kollade på biljetten lite snabbt och avvisade mig direkt. Bara ta mössan i hand och smyga iväg. Riktigt pinsamt, men men...

Jag tänkte att jag kanske hade fel version men jag har Fejkbiljett 0.16. Telefonen är en Samsung Galaxy S4 med KitKat. Så jag förstår inte vad som gick åt pipan faktiskt. Testade att avinstallera och installera igen och jämförde, jag såg då ingen skillnad alls.

edit: Jag såg nu att SMS biljetten kom (genererades via app) 23:21 och varar till 00:36. Det är ju 73 minuters giltihet (1 tim, 13 min), brukar inte riktiga biljetter vara giltiga endast 1 tim? Vad tror ni om det?

Här är screenshot på biljetten som nekades: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=15fr41c&s=8
Senast redigerad av Fri-Lejd 2014-03-06 kl. 01:58.
Citera
2014-03-06, 01:59
Medlem
indo-waves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri-Lejd
Hejsan!

Idag hade jag problem med en spärrvakt. Han kollade på biljetten lite snabbt och avvisade mig direkt. Bara ta mössan i hand och smyga iväg. Riktigt pinsamt, men men...

Jag tänkte att jag kanske hade fel version men jag har Fejkbiljett 0.16. Telefonen är en Samsung Galaxy S4 med KitKat. Så jag förstår inte vad som gick åt pipan faktiskt. Testade att avinstallera och installera igen och jämförde, jag såg då ingen skillnad alls.

edit: Jag såg nu att SMS biljetten kom (genererades via app) 23:21 och varar till 00:36. Det är ju 73 minuters giltihet (1 tim, 13 min), brukar inte riktiga biljetter vara giltiga endast 1 tim? Vad tror ni om det?

[F]Här är screenshot på biljetten som nekades:[/F] http://sv.tinypic.com/view.php?pic=15fr41c&s=8

70 min ska det vara. Möjligt att den diffar mellan 70-75 beroende på vad klockan är?

Dessutom: du har en gammal version. De bytte utseende för mer än en månad sen.
Senast redigerad av indo-wave 2014-03-06 kl. 02:03.
Citera
2014-03-06, 02:11
Medlem
Fri-Lejds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indo-wave
70 min ska det vara. Möjligt att den diffar mellan 70-75 beroende på vad klockan är?

Jo det är möjligt, det är nog inte det. Men just nu sitter man bara och letar vad som var fel.

Han var säker på sin sak, jag har läst om folk som skrivit att spärrvakter skulle syna/testa unga och ifrågasätta nervösa plankare, och det må stämma. Men den här mannen gav ett seriöst intryck och var säker, jag tror han kunde se och visste att den var fejk faktiskt. Frågan är bara hur, skulle vilja se en riktig (ny) biljett postad här och kolla själv.
Citera
2014-03-06, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catastrov
"Har du 4.4.x (KitKat) eller senare så måste du ge Fejkbiljett rättigheter att läsa och skriva sms. I inställningar (du kommer dit genom att trycka på den vänstra knappen, den som sitter intill hemknappen) finns det en knapp för detta."

Hittar inte detta, vart någonstans mer specifikt finns denna inställning?

Edit: hittade det.

Var hittar man det exakt? Inställningar > ? > ?. Har letat igenom men hittar inte. Var kan man läsa FAQ:en?
Citera
2014-03-06, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Och lbl är på ignore från och med nu pga sin mästrande ton

Hahaha, och jag hade dig på ignore förut, men vad hjälper det - du får ju ändå se att inläggen finns, och kan då välja att klicka för att se det, eller riskera att missa inlägg där jag svarat fler än dig, vilket du kommer se i andras inlägg senare i tråden, och då läser du ju ändå mina inlägg fast i andras citat ...

Hahaha!

Citat:
g tänkte att jag kanske hade fel version men jag har Fejkbiljett 0.16.

Här är screenshot på biljetten som nekades: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=15fr41c&s=8

Den där bilden är INTE från 0.16, den där biljetten saknar ett komma och ett mellanslag, så AVinstallera den Gamla appen FÖRST, och installera SEN den senaste!

Citat:
Ursprungligen postat av indo-wave

Tiden för En och Två zoner är En timme och Femton minuter, för Tre zoner är det Två timmar.
Senast redigerad av lbl 2014-03-06 kl. 07:19.
Citera
2014-03-06, 08:18
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Jo det är möjligt, det är nog inte det. Men just nu sitter man bara och letar vad som var fel.

Han var säker på sin sak, jag har läst om folk som skrivit att spärrvakter skulle syna/testa unga och ifrågasätta nervösa plankare, och det må stämma. Men den här mannen gav ett seriöst intryck och var säker, jag tror han kunde se och visste att den var fejk faktiskt. Frågan är bara hur, skulle vilja se en riktig (ny) biljett postad här och kolla själv.

Ja du hade ju den gamla versionen av appen, så.... inte så konstigt.
Tanka ner 0.16 så ska det inte vara några problem sålänge dom inte är på surt humör
Citera
2014-03-06, 08:43
Medlem
Fri-Lejds avatar
Tack för alla svar! Blev nekad 2 gånger till jobbet men nu är jag framme. Ska byta ut den asap.

MEN det vore ju bra om dom uphovshennen kunde lägga in versions nummer i appen? Kanske finns i nya, den jag inte har? :]
Citera
2014-03-06, 08:52
Medlem
Citat:
Tack för alla svar! Blev nekad 2 gånger till jobbet men nu är jag framme. Ska byta ut den asap.

MEN det vore ju bra om dom uphovshennen kunde lägga in versions nummer i appen? Kanske finns i nya, den jag inte har? :]
Versions nummer finns redan i appen om du går till startsidan av appen där det finns olika städer. Tryck på vänstra hörnet längst uppe så kommer du till startsidan.
Citera
2014-03-06, 09:05
Medlem
Citat:
edit: Jag såg nu att SMS biljetten kom (genererades via app) 23:21 och varar till 00:36. Det är ju 73 minuters giltihet (1 tim, 13 min), brukar inte riktiga biljetter vara giltiga endast 1 tim? Vad tror ni om det?[/url]

Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Tiden för En och Två zoner är En timme och Femton minuter, för Tre zoner är det Två timmar.

Räkning är svårt...
23:21 + 75 = 23:21 + 1:15 = 24:36 = 00:36

Citat:

I nya versionen gå in i inställningar och sätt på automatisk versionskontroll. Nu kommer du aldrig missa om appen uppdateras...
Citera
2014-03-06, 11:51
Medlem
Catastrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwk
Var hittar man det exakt? Inställningar > ? > ?. Har letat igenom men hittar inte. Var kan man läsa FAQ:en?

I Fejkbiljettappens inställningar. Jag hade från början den äldre versionen där inte den inställningen inte finns, så ladda ner den nya till att börja med.

FAQ: https://www.flashback.org/sp47624264, i författarens signatur finns också länk till de senaste versionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in