Hade inte läst tråden på ett par dagar då jag inte varit i Stockholm. Men igår var jag på Östermalm (brukar vara där jag tar tuben) och när jag skulle ner i tunnelbanan så var det - som någon redan förklarat innan - en optisk läsare vid spärren där personalen sitter. De var två som satt i "spärrkiosken" och jag vet inte om de har en skärm på insidan som visar min biljett för dem. Det jag såg var dock en optiskläsare OCH en skärm som visade mig hur jag höll biljetten(antar att det var för stt underlätta för mig att hålla den rätt så att hela biljetten syns). Jag försökte typ röra lite på mobilen och så så att den inte skulle kunna läsa av och sa att det måste va nått fel på "den nya skiten" men då kom ena spärrvakten ut och skulle hjälpa mig att göra rätt. När det ändå inte funkade så försökte jag med att säga att deras nya system är skit och att mitt tåg kommer om 2min men de vägrade släppa förbi mig. De ss att det var några innan mih som det gick utmärkt för eftersom de hade giltig biljett. När de frågade om jag ville att de ska ringa centralen och kontrollera mitt nummer så gav jag upp tjafset och gick bakom en annan person genom spärren

Lite pinsamt, men men..
Om det stämmer att östermalmstorg och gärdet bara är början så känns det som att det snart blir dags med en riktig biljett. Kommer givetvis vara trogen användare av denna underbara app sålänge det går. Men jag tror att i slutet av dagen så kanske vi måste acceptera att teknologin även på SL hinner ifatt oss...