2014-03-06, 14:23
Medlem
Essylias avatar
Den senaste versionen av Fejkbiljett finns alltid i min signatur. Laddar du ner version 16 så kommer du även kunna uppdatera direkt i appen i framtiden, så du snabbt blir medveten om det är någon uppdatering. Ett tips är att prenumerera på den här tråden så du enkelt kan bläddra igenom och se om det hänt någonting viktigt!
Citera
2014-03-06, 14:57
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Stötte nyss på en väldigt bestämd och säker busschaufför som dessutom började peta på min telefon. Han sa att något i biljetten var fel och lät mig inte åka.

Den andra bussen som jag hoppade på gick okej men chauffören kollade ganska länge innan han släppte in mig.

Jag har 0,16.

Dessutom, får chauffören röra min telefon?
Citera
2014-03-06, 15:01
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Dessutom, får chauffören röra min telefon?

Rent juridiskt sett så ser jag inget problem sålänge du frivilligt ger telefonen till chauffören, eftersom de ju måste få fastställa färdbevisets äkthet.

Du kan förvisso neka chauffören att göra det, men chauffören har ju lika mycket rätt att neka dig färd om han anser att färdbeviset inte kan verifieras.
Citera
2014-03-06, 20:23
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag tänkte först inte mata dig men du vägrar att ge upp. Ifall du mot alla odds skulle tala sanning så har jag tre frågor till dig som du inte har någon anledning till att inte svara på:

1: varför visar du en falsk sms biljett till kontrollanter?

2: om du blir ertappad med falsk biljett så blir polis inkopplad och du blir anmäld och kallad till rättegång och polisförhör. Kan du visa såna papper (fotografera)?

3: kan du fotografera din bot på 3500?

I annat fall sluta störa tråden. Mod kan gärna ta bort detta ifall ni även tar bort trollets inlägg

Obs. Täck för dina personuppgifter i något bildprogram

Sfm (skrivet från mobil)

Ber om ursäkt för att jag trollade. Ska inte upprepas.

OnT: Vad bör man vara försiktig med när man visar upp en falsk biljett? Har ingen erfarenhet av detta. Hur stor är chansen att man åker dit?
Citera
2014-03-06, 22:21
Medlem
azon3s avatar
Använder mig av 0.16 och har blivit nekad igår och idag två gånger. Är det något nytt? De var riktigt säkra på att jag hade fejkbiljett! mvh
Citera
2014-03-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azon3
Använder mig av 0.16 och har blivit nekad igår och idag två gånger. Är det något nytt? De var riktigt säkra på att jag hade fejkbiljett! mvh

Det går inte med blotta ögat se om en biljett är äkta eller ej. För det behövs en läsare som är kopplad med SLs databas.
Citera
2014-03-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Ber om ursäkt för att jag trollade. Ska inte upprepas.

OnT: Vad bör man vara försiktig med när man visar upp en falsk biljett? Har ingen erfarenhet av detta. Hur stor är chansen att man åker dit?

Varför skulle vi vilja hjälpa dig efter ditt beteende? Läs tråden, finns svar på alla dina frågor och länkar till alla hemsidor du någonsin skulle behöva läsa i ämnet.
Citera
2014-03-06, 23:01
Medlem
indo-waves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri-Lejd
Jo det är möjligt, det är nog inte det. Men just nu sitter man bara och letar vad som var fel.

Han var säker på sin sak, jag har läst om folk som skrivit att spärrvakter skulle syna/testa unga och ifrågasätta nervösa plankare, och det må stämma. Men den här mannen gav ett seriöst intryck och var säker, jag tror han kunde se och visste att den var fejk faktiskt. Frågan är bara hur, skulle vilja se en riktig (ny) biljett postad här och kolla själv.
Som jag skrev i mitt inlägg så har du en gammal version. I den nya versionen så är det b.la ett komma efter datumet.

Citat:
Ursprungligen postat av qwk
Var hittar man det exakt? Inställningar > ? > ?. Har letat igenom men hittar inte. Var kan man läsa FAQ:en?
Du måste även ladda ner AppOps från playstore.
Citera
2014-03-07, 00:48
Medlem
alvenbeens avatar
UL-Biljetter har ju ett helt nytt utseende så de funkar ej
Citera
2014-03-07, 00:49
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvenbeen
UL-Biljetter har ju ett helt nytt utseende så de funkar ej

Källa istället för falska påstående. Jag är medveten om det nya utseendet från 1 April då de gör om zonerna, men såvitt jag vet har de inte ändrat något ännu.
Citera
2014-03-07, 08:46
Medlem
vargvids avatar
Många kontrollanter och kontroller idag. Har dom någon "razzia" på g?
Citera
2014-03-07, 09:09
Medlem
srsbsnss avatar
Hade inte läst tråden på ett par dagar då jag inte varit i Stockholm. Men igår var jag på Östermalm (brukar vara där jag tar tuben) och när jag skulle ner i tunnelbanan så var det - som någon redan förklarat innan - en optisk läsare vid spärren där personalen sitter. De var två som satt i "spärrkiosken" och jag vet inte om de har en skärm på insidan som visar min biljett för dem. Det jag såg var dock en optiskläsare OCH en skärm som visade mig hur jag höll biljetten(antar att det var för stt underlätta för mig att hålla den rätt så att hela biljetten syns). Jag försökte typ röra lite på mobilen och så så att den inte skulle kunna läsa av och sa att det måste va nått fel på "den nya skiten" men då kom ena spärrvakten ut och skulle hjälpa mig att göra rätt. När det ändå inte funkade så försökte jag med att säga att deras nya system är skit och att mitt tåg kommer om 2min men de vägrade släppa förbi mig. De ss att det var några innan mih som det gick utmärkt för eftersom de hade giltig biljett. När de frågade om jag ville att de ska ringa centralen och kontrollera mitt nummer så gav jag upp tjafset och gick bakom en annan person genom spärren Lite pinsamt, men men..

Om det stämmer att östermalmstorg och gärdet bara är början så känns det som att det snart blir dags med en riktig biljett. Kommer givetvis vara trogen användare av denna underbara app sålänge det går. Men jag tror att i slutet av dagen så kanske vi måste acceptera att teknologin även på SL hinner ifatt oss...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in