2014-03-04, 01:51
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Ja, vad fan är det med den här trenden att alla diskbänkar nödvändigtvis ska vara helt dumma i huvet!
Polerad granit, man kan inte ställa ner ett glas utan att det går sönder.
Trä med insatsbaljor av rostfritt, opraktiskt, blir fult snabbt, man kan inte drälla på bänken
Rostfritt men utan uppstickande ytterkant för så ser det ut i restaurangkök, så vatten rinner över kanten
Endast en balja, för så är det utomlands

Oavsett om det är det otrendigaste och "fulaste" som finns så skulle ett absolut krav från mig på ett kök vara en riktig diskbänk: två baljor integrerade med heltäckande rostfri yta, kant som håller vatten kvar.
Sverige är numera ett land fullt med fåfänga stollar som köpa allt de ser i en inredningstidning, gillar allt deras vänner "gillar". Och bygger livsfarliga trappor utan räcken. Det är ingen ordning längre!

Det är bara att klampa in här efter Ukraina!

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nej det ska vara väldigt hållbart, hygieniskt och tål det mesta verkar det som. Jag har inte letat priser men vet att det är dyrt och det är väl största anledningen till att så relativt få beställer bänkar i detta material?!
http://www.agelito.se/corian-akrylkomposit/44?sVat=ExclVatNr

Kolla skötselråden, verkar det inte lite känsligt ändå?
Senast redigerad av TigerKid 2014-03-04 kl. 01:55.
Citera
2014-03-04, 02:31
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Haha.... Jag frågar mig detsamma. Morsan har en diskbänk i laminerat trä, spånskiva antagligen. Och den tål inte vatten. Hon skäller ut mig varje gång jag diskar hos henne....

Morsan: "Nu är det vatten på diskbänken igen, du vet att den inte tål vatten...."

Jag: "Ja, det är klart att det är vatten på den, det blir alltid vatten överallt när jag diskar..."

Morsan: "Men den tål inte vatten, du vet att den går sönder då..."

Jag: "Men morsan, varför köpte du en diskbänk som inte tål vatten?"

Morsan: "Bråka inte med mig. Jag orkar inte det just nu."

Jag: "Jag lovar, när den här diskbänken slits ut köper jag en helt ny åt dig. En diskbänk som faktiskt tål vatten."

Morsan: "Varför kan du inte bara göra som jag säger?"

osv osv
Diskbänksrealismen flödar...
Citera
2014-03-04, 08:33
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Diskbänksrealismen flödar...
Haha Ken Loach skulle inte kunna göra det bättre.
Citera
2014-03-04, 10:10
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Nej det ska vara väldigt hållbart, hygieniskt och tål det mesta verkar det som. Jag har inte letat priser men vet att det är dyrt och det är väl största anledningen till att så relativt få beställer bänkar i detta material?!
http://www.agelito.se/corian-akrylkomposit/44?sVat=ExclVatNr
Att det är dyrt nog snarast en fördel, bara folk upptäcker det. Dyrt är snyggt!
Citera
2014-03-04, 12:26
Medlem
CarolynHaxs avatar
Intressant planlösning. De har lyckats knöka in 5 rum o kök på ynka 224 kvm. Och vilket kök sen!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-ostermalm-stockholms-kommun-strandvagen-19,-4tr-6034112
Citera
2014-03-04, 13:09
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Intressant planlösning. De har lyckats knöka in 5 rum o kök på ynka 224 kvm. Och vilket kök sen!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-ostermalm-stockholms-kommun-strandvagen-19,-4tr-6034112
Vill man så går det, och med en loftgrejsmodul i ett av sovrummen så funkar det.

Köket, är det operationssalen du menar? Den såg förtroendeingivande ut. Ingen riktig diskbänk som stör.
Citera
2014-03-04, 14:11
Medlem
Citat:

Jag gillade planlösningen men köket såg lite "spejsat" ut, gav som sagt känslan av operationssal eller kommandobryggan på ett rymdskepp även om det var träinslag, gardiner och högst ordinära möbler. Men just möblerna i köket var ju allt annat än vad man brukar ha i ett kök, i en matsal visst, men en stoppad tygsoffa ā la vardagsrum var ganska kul i ett kök faktiskt ist för den traditionella kökssoffan, men verkligen inget för småbarnsfamiljen.

Tala om goda förvarningsmöjligheter i det köket, jag antar det är luckor ovanför alla skåp och inte bara en fasad?! Vitvarorna i rostfritt var också många...är det kanske något vanligt skafferi som döljer sig bakom någon av de rostfria ytorna? Vinkylarna var ju inte små de heller.

Edit. Två separata ingångar med olika adresser var ju lite annorlunda. Att det var två lägenheter som slagits ihop syntes ju, men två adresser vet jag inte om jag lagt märke till förut på andra objekt. Undra om de får brev i bägge adresser/dörrar, men har de postlåda så spelar det ju mindre roll.

Edit nr2. Helt nyligt rustad står det, det är nog spekulationsrustat och stylat. Jag gissar att ingen bott där så som det nu ser ut.
Senast redigerad av lacrima 2014-03-04 kl. 14:32.
Citera
2014-03-04, 14:20
Medlem
Citat:

Ynka 224? Jag vet inte om det är en bragd att klämma in 5 rum på den ytan, snarare en självklarhet.
Citera
2014-03-04, 14:27
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Ynka 224? Jag vet inte om det är en bragd att klämma in 5 rum på den ytan, snarare en självklarhet.
Jag tolkade det som ironi, kanske mest för att jag själv har 5 rum och kök på 120 kvadrat...
Citera
2014-03-04, 15:25
Medlem
maynard12s avatar
Citat:
Edit. Två separata ingångar med olika adresser var ju lite annorlunda. Att det var två lägenheter som slagits ihop syntes ju, men två adresser vet jag inte om jag lagt märke till förut på andra objekt. Undra om de får brev i bägge adresser/dörrar, men har de postlåda så spelar det ju mindre roll.

Jag är tveksam till att det skulle vara två ihopslagna lägenheter, den andra ingången lär vara den gamla köksingången. Det är inte ovanligt att äldre hus med lite större lägenheter har separata trappuppgångar som var tänkta för tjänstefolket på den tiden husen byggdes.
Citera
2014-03-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maynard12
Jag är tveksam till att det skulle vara två ihopslagna lägenheter, den andra ingången lär vara den gamla köksingången. Det är inte ovanligt att äldre hus med lite större lägenheter har separata trappuppgångar som var tänkta för tjänstefolket på den tiden husen byggdes.

Det har du rätt i, fast det är inte helt ovanligt i sthlm med ihopslagna lägenheter. Det är ju två adresser så det gör en ju lite fundersam.
Citera
2014-03-04, 16:00
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det har du rätt i, fast det är inte helt ovanligt i sthlm med ihopslagna lägenheter. Det är ju två adresser så det gör en ju lite fundersam.
Det kan nog inte uteslutas att lgh faktiskt varit större en gång i tiden och att den har delats snarare än ihopslagits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in