2014-03-03, 16:20
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Vitt så långt ögon kan nå!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-ostermalm-stockholms-kommun-styrmansgatan-47-6017594
Men han hade många bruna skor. Och två Yankeeskepsar.
Citera
2014-03-03, 16:22
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Fan vad idylliskt det här var. Kan det bli mer svensk sommaridyll? Jag kan säga att det är en hit att sälja in ett hus med sommarbilder mitt i vintern...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-brunnsparken-ronneby-kommun-ovre-brunnsvagen-79-nedre-brunnsvagen-38-5742173

Mysigt! Hoppas att trappan knarrar lite med
Citera
2014-03-03, 16:25
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Men han hade många bruna skor. Och två Yankeeskepsar.

Japp!
Citera
2014-03-03, 16:46
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Fan vad idylliskt det här var. Kan det bli mer svensk sommaridyll? Jag kan säga att det är en hit att sälja in ett hus med sommarbilder mitt i vintern...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-brunnsparken-ronneby-kommun-ovre-brunnsvagen-79-nedre-brunnsvagen-38-5742173
Jättefint, känns som "omsorgsfullt renoverat" som du pratar om ibland.
Lite roligt att man försöker sälja in källaren som romantisk hörna.
Citera
2014-03-03, 16:52
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Jättefint, känns som "omsorgsfullt renoverat" som du pratar om ibland.
Lite roligt att man försöker sälja in källaren som romantisk hörna.

Ja, det enda felet var väl golven. Dom har stavparkett i flera av rummen, fiskbensmönster, antagligen original. Men i köket och hallen är det nåt sorts billigt klickgolv, antagligen laminat med en tunn bit fanér på nån sorts board. Förutom att dom är ganska stumma och hårda så ser det inte bra ut i ett sekelskifteshus. Men såna slits ju ut på en tio-tjugo år, så det får dom väl byta ut nästa gång det blir aktuellt.
Citera
2014-03-03, 18:48
Medlem
CarolynHaxs avatar
Varmt tack till Evaristo och Skidaddle för era lovtal till den rostfria diskbänken! (Jag gick ut och klappade min gamla hederliga modell).
Citera
2014-03-03, 19:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hahaha har en diskbänk på jobbet som är träskiva med rostfria bunkar som sticker upp 5-6mm, fyfan sån djävla skit i helvete vilken inkompetent dumdjävel har kommit på det det finns ingenting som slår en hederlig gammal diskbänk gjord i ett massivt stycke genuint rostfritt stål.

Kan va riktigt snyggt med en sån diskbänk om resten av inredningen matchas för att rama in den lite snyggt men jag kanske bara är konstig som prioriterar det praktiska över estetiska?
Citera
2014-03-03, 21:11
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Varmt tack till Evaristo och Skidaddle för era lovtal till den rostfria diskbänken! (Jag gick ut och klappade min gamla hederliga modell).
Jag kan tillägga att jag har en fullsize utomhusdiskbänk av rostfritt på mitt sommarställe. Den är från nån gång tidigt sextiotal, och har tillbringat de senaste 15 åren under bar himmel utan att ta skada. Det är outslitliga grejer detta.
Citera
2014-03-03, 21:31
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hahaha har en diskbänk på jobbet som är träskiva med rostfria bunkar som sticker upp 5-6mm, fyfan sån djävla skit i helvete vilken inkompetent dumdjävel har kommit på det det finns ingenting som slår en hederlig gammal diskbänk gjord i ett massivt stycke genuint rostfritt stål.

Kan va riktigt snyggt med en sån diskbänk om resten av inredningen matchas för att rama in den lite snyggt men jag kanske bara är konstig som prioriterar det praktiska över estetiska?
Diskbänken av rostfritt är ett exempel på en färdigutvecklad produkt. Alla steg vidare blir försämringar.

Och god funktion tycker jag också har ett estetiskt värde. När man ser hur bra nåt funkar så gillar man formen som ger den goda funktionen. Men nuförtiden har till och med funktionen som estetisk kompass bastardiserats i en del fall. Det ska se hyperfunktionellt ut, och lånar därför form från professionella sammanhang, trots att det inte är funktionellt i ett hem, utan bara fåfäng formgivning. Jag tänker framförallt på just kök, som ibland försöker efterlikna restaurangkök: krokar för karotter ovanför spisen, öppna hyllor ovan och under bänkarna, osv. Lämpligt i restaurang där alla grejer och alla ytor används och rengörs dagligen, men funkar sämre i ett hem.
Citera
2014-03-03, 22:08
Medlem
Jag har alltid drömt om en diskbänk i kompositmaterial som kan fås i vilket utförande man vill i princip, formgjutna hoar och vilken färg man vill. Men om det finns nackdelar med dem vet jag inte mycket om? Blir det en fläck någonstans kan det slipas bort, iaf. på vissa kompositmaterial.
Citera
2014-03-04, 00:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har alltid drömt om en diskbänk i kompositmaterial som kan fås i vilket utförande man vill i princip, formgjutna hoar och vilken färg man vill. Men om det finns nackdelar med dem vet jag inte mycket om? Blir det en fläck någonstans kan det slipas bort, iaf. på vissa kompositmaterial.
Jag tänker plast som spriker och flisar sig när jag tappar stekpannan.

Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
...krokar för karotter ovanför spisen...Lämpligt i restaurang där alla grejer och alla ytor används och rengörs dagligen, men funkar sämre i ett hem.
Vafan vill du inte ha 3mm dammlager som extra kryddning vid matlagning tycker det bara blir rörigt med såna lösningar, hellre allt undanstoppat i skåp.
Citera
2014-03-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag tänker plast som spriker och flisar sig när jag tappar stekpannan.
Nej det ska vara väldigt hållbart, hygieniskt och tål det mesta verkar det som. Jag har inte letat priser men vet att det är dyrt och det är väl största anledningen till att så relativt få beställer bänkar i detta material?!
http://www.agelito.se/corian-akrylkomposit/44?sVat=ExclVatNr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in