2014-03-02, 11:57
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Med smakerfarenheter kommer kunskap. Du behöver helt enkelt gå ut och pröva alla dessa former av mango.
Har du några tips på goda öl med inslag av de olika mango-smakerna?

Tillägger att jag i detta nu dricker en Rochefort 10, för blott andra gången. Men det intressanta är att smakerna växte enormt för mig nu. Väldigt fyllig och komplex. Doft av sommaräng och mörkt bröd. Sötman består av torkad frukt, inslag av vanilj samt undertoner av mörk choklad. Härlig beska och alkoholhalten maskeras perfekt. Nästintill ett mästerverk men håller ändå 8:an snäppet högre då jag fullkomligt älskar den förbannat härliga syrligheten i den!
Citera
2014-03-02, 12:14
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ah. De här flaskorna kommer väl utvecklas en del va? Självklart inte som dem stora flaskorna, men något i alla fall?
absolut. men förutsättningarna för bättre utveckling förbättras "alltid" med större volym.
sen har jag trångt i källaren så då blir det onödigt att stoppa ner småflaskor.
Citera
2014-03-02, 15:01
Medlem
Squeekys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Har du provat Sigtunas BIPA, Prince of Darkness? Den är den enda BIPA som jag har gillat hittills.

http://www.ratebeer.com/beer/sigtuna-prince-of-darkness-black-ipa/183487/

Den var bra, men jag kollade just på bolaget och den verkar inte finnas kvar där. Har de slutat tillverka dem?
Citera
2014-03-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeky
Den var bra, men jag kollade just på bolaget och den verkar inte finnas kvar där. Har de slutat tillverka dem?

Var bara en kort tid som den producerades, tror inte den finns att få tag på i dagsläget. Är väl om möjligtvis nån pub skulle ha en gammal flaska, men den är nog inte så kul nu.
Citera
2014-03-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Har du några tips på goda öl med inslag av de olika mango-smakerna?

Tillägger att jag i detta nu dricker en Rochefort 10, för blott andra gången. Men det intressanta är att smakerna växte enormt för mig nu. Väldigt fyllig och komplex. Doft av sommaräng och mörkt bröd. Sötman består av torkad frukt, inslag av vanilj samt undertoner av mörk choklad. Härlig beska och alkoholhalten maskeras perfekt. Nästintill ett mästerverk men håller ändå 8:an snäppet högre då jag fullkomligt älskar den förbannat härliga syrligheten i den!
Håller med Rochefort 10 och 8 är väldigt bra enligt mig, jag föredrar dock 10 framför 8, men båda är riktigt bra. =)
Citera
2014-03-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Ljus lager kan vara jättegott om det är välproducerat, tyvärr finns det ju knappt någon sådan på systembolaget.

Precis, det finns så många också att det är svårt att veta vilka som är bra.
Citera
2014-03-03, 20:32
Medlem
Tropeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Precis, det finns så många också att det är svårt att veta vilka som är bra.

Har ni lust att riva av några som är värda att prova? Var längesen jag drack någon riktigt fin lager.
Citera
2014-03-03, 20:32
Medlem
BlueVeinss avatar
Någon annan glutenallergkier som är ölälskare eller? Fasen vad de finns taskit med utbud, Zatec är iprincip de enda man kan hitta regelbundet på systemen. På krogen är det bara att glömma rakt av.
Citera
2014-03-03, 20:36
Medlem
Hajafintens avatar
Slank förbi systemet idag inhandlade följande:
Sierra Nevada Beer camp IPA, New Belgium Abbey, New Belgium Trippel, Innis & Gunn Irish whiskey Finish, Brewdog Russian Imperial Stout, Brewdog World india pale ale, Schneider Weisse Unser Aventinus Tap 6 och en Belhaven Twisted thistel IPA.

Funderade på en Yeti Oak aged imperial stout, någon som har någon erfarenhet av den? Deras andra är ju riktigt bra i min mening.

Öppnade även upp en Smörpundet porter, den slank ner väldigt lätt .
Citera
2014-03-03, 20:52
Medlem
Revoles avatar
Jag efterlyser en fin ale, mina ölkunskaper är lika med noll så lite hjälp vore väldigt uppskattat.
Citera
2014-03-03, 20:52
Medlem
Cornholio.s avatar
Hur kommer året selektion på påsköl se ut? Och vad är skillnaden mellan påsköl och julöl? Är det lite som julmust och påskmust?
Senast redigerad av Cornholio. 2014-03-03 kl. 20:55.
Citera
2014-03-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueVeins
Någon annan glutenallergkier som är ölälskare eller? Fasen vad de finns taskit med utbud, Zatec är iprincip de enda man kan hitta regelbundet på systemen. På krogen är det bara att glömma rakt av.

Greens har 2 st har jag för mig, sen finns ju Saxxon och även Estrella har en som heter Dauro eller något i den stilen. Har inte riktigt tid att leta upp just nu men det kanske finns mer att beställa?

En polare är glutenallergiker och han är överlycklig över att det har dykt upp fler alternativ på hyllorna. Om någon har några fler tips får dom gärna dela med sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in