2014-07-26, 20:01
Medlem
Tack för tipset, den lät intressant.
Citera
2014-07-26, 20:06
Medlem
gato12s avatar
På tal om Akkurat så var det en kille därifrån, Sten Isacsson, som betygsatte Bolagets tio mest sålda öl i gårdagens Aftonbladet. Och han var väl inte direkt lyrisk, ettan Sofiero fick följande omdöme; "bland det snuskigaste jag druckit. Det smakar illa".
Citera
2014-07-26, 20:24
Medlem
KentaVarghonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
På tal om Akkurat så var det en kille därifrån, Sten Isacsson, som betygsatte Bolagets tio mest sålda öl i gårdagens Aftonbladet. Och han var väl inte direkt lyrisk, ettan Sofiero fick följande omdöme; "bland det snuskigaste jag druckit. Det smakar illa".
Och ändå gav han två plus. Märklig betygsättning. Han var alldeles för snäll.
Citera
2014-07-26, 21:24
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Håller med.

Förstår inte vad (en del) folk gillar med den ölen. Den är max 2kr billigare per flaska jämfört med många helt drickbara lager från andra länder.
Citera
2014-07-27, 14:18
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad finns det för glutenfritt öl?

Förutom dom som nämndes så är duvel "glutenfri" (<20ppm) och den spöar ju skiten ur de övriga alternativen.
Citera
2014-07-27, 14:26
Medlem
Jag sitter med min sista 8 Wired Superconductor.
Det är så helvetes synd för jag vet absolut inte hur jag ska få tag i den igen.
Citera
2014-07-27, 14:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Förutom dom som nämndes så är duvel "glutenfri" (<20ppm) och den spöar ju skiten ur de övriga alternativen.

Är det den här du menar? Det står inte att den är glutenfri. Är 20 ppm mycket?
Senast redigerad av JustZlatan 2014-07-27 kl. 14:52.
Citera
2014-07-27, 16:09
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag sitter med min sista 8 Wired Superconductor.
Det är så helvetes synd för jag vet absolut inte hur jag ska få tag i den igen.

Beställ från Mikkeller Webshop.
Fri frakt till Sverige om du handlar över 750 DKK.

http://shop.mikkeller.dk/shop/beer/8-wired-super-conductor/
Citera
2014-07-27, 17:43
Medlem
Feadogs avatar
Sovjetbolaget brukar sällan behöva utstå kritik från ölälskare, men det kommer nog ändras inom en väldigt snar framtid då små kvalitetsproducenter av öl till stor del kan komma att försvinna från hyllorna i.o.m. nya sortimentsmodellen som träder i kraft i september. Då kommer vänner av god öl få känna på hur vänner av gott vin har haft det sedan urminnes tider. Kanske inte mer än rätt förvisso, vi har det system vi förtjänar, men då jag är en stor älskare av öl såväl som vin så ber jag er gå in och skriva på följande namninsamling:

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=9057
Citera
2014-07-27, 18:24
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Är det den här du menar? Det står inte att den är glutenfri. Är 20 ppm mycket?

Allt under 20 ppm brukar räknas som glutenfritt. Duvel ligger där även om den inte är gjord för att vara där. Om du är glutenallergisk så funkar det så klart inte men i princip alla är ju glutenintolleranta och då funkar det utmärkt. Det är en bra belgisk bärs, inte världens bästa, men fortfarande väldigt bra. Släpps en mer humlad variant på bolaget nu snart med.
Citera
2014-07-27, 18:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Allt under 20 ppm brukar räknas som glutenfritt. Duvel ligger där även om den inte är gjord för att vara där. Om du är glutenallergisk så funkar det så klart inte men i princip alla är ju glutenintolleranta och då funkar det utmärkt. Det är en bra belgisk bärs, inte världens bästa, men fortfarande väldigt bra. Släpps en mer humlad variant på bolaget nu snart med.

Är alla glutenintoleranta? Nu är jag inte glutenallergisk vad jag vet, men jag misstänker att gluten förstör min mage.
Citera
2014-07-27, 20:08
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Är alla glutenintoleranta? Nu är jag inte glutenallergisk vad jag vet, men jag misstänker att gluten förstör min mage.

Då är du förmodligen i värsta fall glutenintolerant. Alternativet är spannmålsallergi, men jag är ölnörd och inte läkare så du får nog vända dig till någon annan om det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in