2014-03-02, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Det framgår alltså ingenstans om det är hål i den? Att den går att riva betyder inte att den behöver vara perforerad.
Jag upprepar: "Material BD1/316-13/S034 bestod av en ca 4 310 mm lång och 25 mm bred perforerad tejp".
Tejpen som min källa har från NLL är också perforerad.
Citera
2014-03-02, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag upprepar: "Material BD1/316-13/S034 bestod av en ca 4 310 mm lång och 25 mm bred perforerad tejp".

Ok då är det hål i den tejp som anträffats, enligt FUP 346. Jag tänkte att möjligheten finns att den kallas perforerad. Du har ju inte fått kläm på att en tejp kan vara uppbyggd med väv som förstärkning och ändå vara tillverkad av plast. Så att då kalla vävtejp för perforerad fast den är tät kan vara troligt även för skl.
Senast redigerad av majk69 2014-03-02 kl. 23:36.
Citera
2014-03-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ok då är det hål i den tejp som anträffats.

Det är en vävtejp, därmed följer den vävtrådarna. Som att riva sönder ett lakan, typ. Något svagare dock och lättare att riva.
Citera
2014-03-02, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en vävtejp, därmed följer den vävtrådarna. Som att riva sönder ett lakan, typ. Något svagare dock och lättare att riva.

Jag har försökt förklara det där med vävtejp...inte säkert att det gått hem hos alla.

Jag kan tejp...utan och innan
Citera
2014-03-02, 23:43
Medlem
Citat:
Jag har försökt förklara det där med vävtejp...inte säkert att det gått hem hos alla.

Jag kan tejp...utan och innan

Kanske är det innebörden av väv som är svårsmält ...

EDIT. Har man rivit mattrasor av lakan vet man vävets vägar efter trådriktningen Lakan är inte perforerade per se.
Senast redigerad av Remark 2014-03-02 kl. 23:48.
Citera
2014-03-02, 23:48
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Nu snurrar det i huvudet

Tejpen som hittades på VB:s kropp var väl av märket Leukopor?
Du talar om Transpore, alltså märket som NLL använder.

Hur förhåller det sig?
Citera
2014-03-02, 23:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nu snurrar det i huvudet

Tejpen som hittades på VB:s kropp var väl av märket Leukopor?
Du talar om Transpore, alltså märket som NLL använder.

Hur förhåller det sig?
Tejpen som hittades på VB är inte identifierad i FUP. Ja, jag pratar om Transpore.
Citera
2014-03-02, 23:59
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Tejpen som hittades på VB är inte identifierad i FUP. Ja, jag pratar om Transpore.

Så var det, ja. Leukoportejpen hittades i Saaben. Tack!
Citera
2014-03-03, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske är det innebörden av väv som är svårsmält ...

Tydligen Men det jag vill komma till är att vi har inte sett tejpen annat än på bild, vet inget om den är stum/töjbar eller hur den beter sig vid avrivning eller delning. Att då hänga upp sig vid vad den kallas, att det inte kan vara tejp av vävtyp då skl har sagt plasttejp är bara löjligt. Är bara högst osannolikt att inte aktuell tejprulle inte har något med fallet att göra även om inte bitarna gick passa in med den halva som var kvar på rullen.

Låt säga att tejpen består av ett elastiskt plastskikt som omger vävförstärkningen och att även den är elastisk så kan ju bredden ändra vid avrivning och även av slitning där tejpen är fästad. Som jag ser det så har vi bara spekulationer att tillföra och tråkigt nog av såna som inte ens vet vad tejp är.
Citera
2014-03-03, 00:10
Bannlyst
Citat:

Och med det vill du ha sagt att det inte ens är samma sorts tejp den på rullen och den i håret?
Citera
2014-03-03, 00:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och med det vill du ha sagt att det inte ens är samma sorts tejp den på rullen och den i håret?
Nej, med det vill jag svara på Spindelfridas fråga.
Citera
2014-03-03, 00:19
Medlem
Citat:
Tydligen Men det jag vill komma till är att vi har inte sett tejpen annat än på bild, vet inget om den är stum/töjbar eller hur den beter sig vid avrivning eller delning. Att då hänga upp sig vid vad den kallas, att det inte kan vara tejp av vävtyp då skl har sagt plasttejp är bara löjligt. Är bara högst osannolikt att inte aktuell tejprulle inte har något med fallet att göra även om inte bitarna gick passa in med den halva som var kvar på rullen.

Låt säga att tejpen består av ett elastiskt plastskikt som omger vävförstärkningen och att även den är elastisk så kan ju bredden ändra vid avrivning och även av slitning där tejpen är fästad. Som jag ser det så har vi bara spekulationer att tillföra och tråkigt nog av såna som inte ens vet vad tejp är.

Om tejpen är relevant eller inte vet ingen.

Transpore är en kirurgisk plasttejp som är lätta att riva på både längd och bredd (vävd men plastbelagd) men också just därför töjbar (i alla riktningar) vilket inte papperstejpen är eftersom det inte finns något "klistrigt" material tillsatt.

Papperstejpen är lika lätt att riva på både längd och bredd, men den behåller "formen" det är som att riva sönder en plastfolie eller ett pappersark. Typ.

EDIT. Vilken bit går att passa ihop med ursprunget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in