Citat:
Jaha, så var det bara en liten detalj kvar att förklara då om nu Kj skulle vara oskyldig: Varför finns dessa blodbesudlingar i hans baklucka?
Det borde vara en rimlig approach att ta sig an och förklara teknisk bevisning innan man föesöker fria den dömde meddelst kvasipsykologiska analyser av fb-konversationer och liknande
Det borde vara en rimlig approach att ta sig an och förklara teknisk bevisning innan man föesöker fria den dömde meddelst kvasipsykologiska analyser av fb-konversationer och liknande
Det är ju inte på något vis så att polis eller åklagare har förklarat hur och när blodet har hamnat där, så varför ska någon annan kunna göra det, det undrar jag. Trots allt så är det åklagaren som har bevisbördan.
Det enda man säger är att blodet finns i KJ bil, därför måste det vara KJ som är skyldig till mord och styckning, är inte det att göra det lite väl enkelt för sig?
Det borde vara åklagarens sak att ta sig an blodet i bilen och förklara när och var blodet hamnade i bilen tycker jag. Men det kan hon inte, hon vet inte ens med vad VB mördades, inte när och inte på vilken plats.
Eftersom att KJ inte berättar hur blodet hamnade där så måste han var skyldig, det är precis där vi står just nu. Jag tycker faktiskt att blodet i bilen är ett undermåligt bevis för att det är KJ som är mördaren.
Sannolikt, rimligt osv., sådana resonemang utesluter ingen annan, så är det bara.
Det kan vara så att KJ är delaktig på något vis och håller tyst om eventuella medgärningsmän så länge han kan, kanske av rädsla, men också för att om han erkänner någon del, så drar han med sig någon annan.
Jo, jag tror att KJ är delaktig på något vis, en samlad bedömning säger så, men att han är den som utdelade de två dödande sticken har ingen lyckats bevisa.
9,19 km, och sträckan är det som är intressant.