2014-01-31, 11:44
  #49
Medlem
Ursäkta för dem sena svaren, varit på en kortvarig semester. Här kommer era svar!

Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Det beror väl på vad man jämför med? Hjälper en granne med hans Nordeaaffärer ungefär två gånger per månad. Den senaste månaden skulle jag bedöma att det varit 50/50 chans/risk att komma åt hemsidan och kontot. Jag har -tyvärr- Swedbank och är inne ungefär varannan dag på hemsidan. Har inte haft problem på flera år.

Dessutom försökte jag ringa till Nordea förra veckan (0771-224488). Ringde drygt tio gånger och fick inte ens stå i kö eftersom det var så många som ville komma fram. Har aldrig hänt mig på någon annan bank. När jag väl kom fram så fick jag dock ett korrekt svar!
Eftersom det inte var riktigt i slutet av månaden så antar jag att det skulle vara ännu värre om jag ringde under den här veckan!? Återigen ett problem som jag aldrig drabbats av hos Swedbank.
Hur ser det ut hos SEB respektive SHB?
Varför har Nordea sådana problem med hemsidan och telefonbanken?
Har man verkligen inte råd att anställa flera medarbetare för att lösa dessa problem?
Hur mycket ligger Nordeas beräknade årsvinst på för helåret 2013?

Årsvinsten vet jag inte, men gällande vår hemsida så fungerar den felfritt just nu. Nu är det även korta väntetider på support via telefon. Beklagar om du fått väntat länge!

Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Har nu fått mitt Bankkort Visa, men vart är pin-koden till den? Kommer den i efterhand?

Mvh

Koden kommer alltid i efterhand, den skickas inte samtidigt med kortet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittluderrrr-byFW
Bara jag som kände behovet av att smeka det nya Visa-kortet? Förbannat jävla snyggt ju!!!

Korten har fått en ny design för en tid sedan, och jag älskar också det nya kortet! Kul att du är nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av wku
Har fått ett rätt attraktivt erbjudande från Nordea via mitt fackförbund som jag funderar om jag kanske borde nappa på. Några frågor:
- Om jag väljer att flytta mina bolån till Nordea, vilka avgifter kan jag tänkas stöta på (utöver räntekostnaden givetvis)?
- Vad krävs för att klassas som helkund?
- Finns det något knep för att få behålla ränterabatten på bolån mer än ett år?

Du kommer få en avgift om du har internetbank och kort hos oss. Andra tänkbara kostnader kommer jag inte på. För att räknas som premium kund kan du läsa på www.nordea.se, Kundprogram -> Premiumkund.
___________________

Posta gärna fler frågor!

Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
Citera
2014-01-31, 13:23
  #50
Medlem
wkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordea-AB
Du kommer få en avgift om du har internetbank och kort hos oss. Andra tänkbara kostnader kommer jag inte på. För att räknas som premium kund kan du läsa på www.nordea.se, Kundprogram -> Premiumkund.

Inga uppläggningskostnader på lånet/lånen eller dylikt? I erbjudandet jag fått hem används formuleringarna hel- respektive delkund, är helkund detsamma som premiumkund alltså?
Citera
2014-01-31, 21:57
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wku
Inga uppläggningskostnader på lånet/lånen eller dylikt? I erbjudandet jag fått hem används formuleringarna hel- respektive delkund, är helkund detsamma som premiumkund alltså?

Uppläggningskostnader är det inte. Helkund betyder också premiumkund. Men om du fått ett erbjudande, kolla vad det innebär. Det kan skilja sig till våran vanliga information.

Med vänlig hälsning,
NORDEA-AB
Citera
2014-02-01, 23:02
  #52
Medlem
Hej !

Vi är totalkunder hos Nordea, både privat och mitt företag. Både min sambo och mina barn är också det.
Inga topplån på bostad och bra övervärde i den med nygjord värdering. Alla fonder och kapitalförsäkringar osv ligger även dem hos Nordea. Vi sparar även ganska mycket varje månad.

Hur många punkter är rimligt att kunna pruta ner den rörliga räntan på vårat bolån. Jag vet att vi redan ligger ganska lågt men alltid kul att höra vad som är rimligt.




//

Mvh
Citera
2014-02-04, 19:10
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crizzo
Hej !

Vi är totalkunder hos Nordea, både privat och mitt företag. Både min sambo och mina barn är också det.
Inga topplån på bostad och bra övervärde i den med nygjord värdering. Alla fonder och kapitalförsäkringar osv ligger även dem hos Nordea. Vi sparar även ganska mycket varje månad.

Hur många punkter är rimligt att kunna pruta ner den rörliga räntan på vårat bolån. Jag vet att vi redan ligger ganska lågt men alltid kul att höra vad som är rimligt.




//

Mvh

Ledsen, för det sena svaret. Ska skärpa till mig!

Ja, berätta att du är kund och har dina besparingar hos Nordea. Då får du nog en lägre ränta. Mer än vad du berättat kommer jag inte på.

Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
Citera
2014-03-01, 04:52
  #54
Medlem
Kollade in courtagenivåerna på Nordea för skoj skull. Prislista för ISK:
http://www.nordea.se/Privat/Sparande/Handla+och+placera/Investeringssparkonto+ISK/1451042.html?WT.svl=mega-menu_sparande_product_investeringssparkonto

"Pris per avräkningsnota för handel med svenska och nordiska enskilda värdepapper
Förmåns-, Premium- och Private Banking-kunder 59 kr
Övriga kunder 99 kr"

Stämmer det verkligen att det enbart är ett fast belopp och inte ett procentuellt belopp?

59 kr isf riktigt bra för de som handlar med lite större summor. Särkilt på nordiska aktier.
Citera
2014-03-01, 19:37
  #55
Medlem
Kasperskys avatar
Mitt kort blir inom kort ogiltigt. Måste jag beställa ett nytt kort eller kommer det automatiskt?
Citera
2014-03-01, 19:46
  #56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Hej, ja - jag har en fråga.

Varför är er internetbank så ful, och alltid krånglar?
Och varför har ni så dyra avgifter + småavgifter?

Att få en lapp vid ett uttag kostar 3 kr.
Kostar papper så mycket?

Citat:
Ursprungligen postat av Nordea-AB
Angående små avgifterna är inget jag kan kommentera.
Internetbanken kostar inte så mycket!
250-288 kr. Swedbank kostar 39 kr i månaden så dem är dyrare!

Betalar gärna 39 kr mer för Swedbank än Nordea.
Citera
2014-03-01, 19:48
  #57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Mitt kort blir inom kort ogiltigt. Måste jag beställa ett nytt kort eller kommer det automatiskt?

Du måste beställa ett nytt kort hos Nordea. Du kan ringa deras kundtjänst eller skicka ett mejl till de!
Citera
2014-03-01, 19:55
  #58
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Du måste beställa ett nytt kort hos Nordea. Du kan ringa deras kundtjänst eller skicka ett mejl till de!

Nej tack, det är lugnt. Det ska skickas automatiskt enligt Nordeas kundtjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Betalar gärna 39 kr mer för Swedbank än Nordea.

Varför? Swedbank är väldigt dåliga. Nordea är dålig, men Swedbank är 50 gånger dåligare.
Citera
2014-03-01, 19:59
  #59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Nej tack, det är lugnt. Det ska skickas automatiskt enligt Nordeas kundtjänst.



Varför? Swedbank är väldigt dåliga. Nordea är dålig, men Swedbank är 50 gånger dåligare.

Motivera kanske? Hur kan Nordea vara bättre än Swedbank? För att det kostar 39 kronor mer i månaden?
Citera
2014-03-01, 20:05
  #60
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Motivera kanske? Hur kan Nordea vara bättre än Swedbank? För att det kostar 39 kronor mer i månaden?

Lär dig matte.

www.Nordea.se står det att kundprogrammet kostar 12 kr per månad, och då ingår det mesta - kort, internetbank, bankkort Visa, m.m.

Nyckelkund hos Swedbank kostar 39 kr/månad.

39 - 12 = 27
Svar: Swedbank kostar 27 kr mer per månad.

Och hos Nordea får man dygnet runt service, men inte hos Swedbank. Swedbanks internetbank är bättre, men det är inte värt priset. Ett år hos Swedbank kostar runt 500 kr. Hos Nordea blir det alltså billigare och bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in