Ursäkta för dem sena svaren, varit på en kortvarig semester. Här kommer era svar!
Årsvinsten vet jag inte, men gällande vår hemsida så fungerar den felfritt just nu. Nu är det även korta väntetider på support via telefon. Beklagar om du fått väntat länge!
Koden kommer alltid i efterhand, den skickas inte samtidigt med kortet.
Korten har fått en ny design för en tid sedan, och jag älskar också det nya kortet! Kul att du är nöjd.
Du kommer få en avgift om du har internetbank och kort hos oss. Andra tänkbara kostnader kommer jag inte på. För att räknas som premium kund kan du läsa på www.nordea.se, Kundprogram -> Premiumkund.
___________________
Posta gärna fler frågor!
Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
Citat:
Det beror väl på vad man jämför med? Hjälper en granne med hans Nordeaaffärer ungefär två gånger per månad. Den senaste månaden skulle jag bedöma att det varit 50/50 chans/risk att komma åt hemsidan och kontot. Jag har -tyvärr- Swedbank och är inne ungefär varannan dag på hemsidan. Har inte haft problem på flera år.
Dessutom försökte jag ringa till Nordea förra veckan (0771-224488). Ringde drygt tio gånger och fick inte ens stå i kö eftersom det var så många som ville komma fram. Har aldrig hänt mig på någon annan bank. När jag väl kom fram så fick jag dock ett korrekt svar!
Eftersom det inte var riktigt i slutet av månaden så antar jag att det skulle vara ännu värre om jag ringde under den här veckan!? Återigen ett problem som jag aldrig drabbats av hos Swedbank.
Hur ser det ut hos SEB respektive SHB?
Varför har Nordea sådana problem med hemsidan och telefonbanken?
Har man verkligen inte råd att anställa flera medarbetare för att lösa dessa problem?
Hur mycket ligger Nordeas beräknade årsvinst på för helåret 2013?
Dessutom försökte jag ringa till Nordea förra veckan (0771-224488). Ringde drygt tio gånger och fick inte ens stå i kö eftersom det var så många som ville komma fram. Har aldrig hänt mig på någon annan bank. När jag väl kom fram så fick jag dock ett korrekt svar!
Eftersom det inte var riktigt i slutet av månaden så antar jag att det skulle vara ännu värre om jag ringde under den här veckan!? Återigen ett problem som jag aldrig drabbats av hos Swedbank.
Hur ser det ut hos SEB respektive SHB?
Varför har Nordea sådana problem med hemsidan och telefonbanken?
Har man verkligen inte råd att anställa flera medarbetare för att lösa dessa problem?
Hur mycket ligger Nordeas beräknade årsvinst på för helåret 2013?
Årsvinsten vet jag inte, men gällande vår hemsida så fungerar den felfritt just nu. Nu är det även korta väntetider på support via telefon. Beklagar om du fått väntat länge!
Citat:
Koden kommer alltid i efterhand, den skickas inte samtidigt med kortet.
Citat:
Korten har fått en ny design för en tid sedan, och jag älskar också det nya kortet! Kul att du är nöjd.
Citat:
Har fått ett rätt attraktivt erbjudande från Nordea via mitt fackförbund som jag funderar om jag kanske borde nappa på. Några frågor:
- Om jag väljer att flytta mina bolån till Nordea, vilka avgifter kan jag tänkas stöta på (utöver räntekostnaden givetvis)?
- Vad krävs för att klassas som helkund?
- Finns det något knep för att få behålla ränterabatten på bolån mer än ett år?
- Om jag väljer att flytta mina bolån till Nordea, vilka avgifter kan jag tänkas stöta på (utöver räntekostnaden givetvis)?
- Vad krävs för att klassas som helkund?
- Finns det något knep för att få behålla ränterabatten på bolån mer än ett år?
Du kommer få en avgift om du har internetbank och kort hos oss. Andra tänkbara kostnader kommer jag inte på. För att räknas som premium kund kan du läsa på www.nordea.se, Kundprogram -> Premiumkund.
___________________
Posta gärna fler frågor!
Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
