Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-15, 20:42
  #1
Medlem
Syftet med tråden är inte annonsering eller marknadssyfte.

Hej. Jag är en man som i dagsläget arbetar på telefon kundtjänsten hos Nordea. Jag har ett annat FB konto här, men valde att göra en ny helt enkelt. Om ni har frågor så är det bara att skicka ett PM eller posta ett inlägg, så svarar jag så gott jag kan.

Kära användare, vänligen tänk på följande innan kontakt:

~ Jag svarar endast på seriösa och allmänna frågor. Allt utanför ämnet svaras inte!
~ Jag kan inte ta personliga ärenden här. Endast allmänna frågor om vårt utbud och om banken.
~ Lämna inga kontouppgifter, personlig information, m.m. Tänk att forumet är öppet för vemsomhelst.

Tråden kan uppdateras, och citera inte startinlägget så det blir spam.

Ställ era frågor, men tänk på ovanstående!

Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
Citera
2014-01-15, 21:04
  #2
Medlem
hashs avatar
Jag har hört Nordeas känsliga IT-system finns lokaliserade på tre olika orter.
Varav en är hemlig av säkerhetsskäl, denna hemliga ort hade vart kul och känna till.
Hur hemligt är detta egentligen?
Citera
2014-01-15, 21:25
  #3
Medlem
Det drogs pengar från mitt personkonto till mitt sparkonto häromdagen, vilket resulterade i att jag låg i underskott några timmar under eftermiddagen. Kommer jag att få en böter på det här?
Citera
2014-01-15, 22:09
  #4
Avstängd
apologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag har hört Nordeas känsliga IT-system finns lokaliserade på tre olika orter.
Varav en är hemlig av säkerhetsskäl, denna hemliga ort hade vart kul och känna till.
Hur hemligt är detta egentligen?

En myt.

Citat:
Ursprungligen postat av EmilAdrovic
Det drogs pengar från mitt personkonto till mitt sparkonto häromdagen, vilket resulterade i att jag låg i underskott några timmar under eftermiddagen. Kommer jag att få en böter på det här?

Nej.
Citera
2014-01-15, 23:08
  #5
Medlem
4-chans avatar
Hur fungerar era system för övervakning av konton? Tänker främst på e-plusgirot.
Citera
2014-01-16, 10:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag har hört Nordeas känsliga IT-system finns lokaliserade på tre olika orter.
Varav en är hemlig av säkerhetsskäl, denna hemliga ort hade vart kul och känna till.
Hur hemligt är detta egentligen?

Detta är inget jag vill kommentera.

Citat:
Ursprungligen postat av EmilAdrovic
Det drogs pengar från mitt personkonto till mitt sparkonto häromdagen, vilket resulterade i att jag låg i underskott några timmar under eftermiddagen. Kommer jag att få en böter på det här?

Ja, för kontot låg ju på minus. Du kommer få en övertrasseringsavgift, och en viss ränta på beloppet. För mer information är du välkommen att ringa personlig service på 0771-224488. Ha din personliga kod med dig, eller en kortläsare.

Citat:
Ursprungligen postat av 4-chan
Hur fungerar era system för övervakning av konton? Tänker främst på e-plusgirot.

Jag tycker det fungerar bra. Tycker du något annat?
______________________
Har ni fler frågor?
Bara att ställa dem!

Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
__________________
Senast redigerad av Nordea-AB 2014-01-16 kl. 10:32.
Citera
2014-01-16, 11:57
  #7
Medlem
Kasperskys avatar
Hej, ja - jag har en fråga.

Varför är er internetbank så ful, och alltid krånglar?
Och varför har ni så dyra avgifter + småavgifter?

Att få en lapp vid ett uttag kostar 3 kr.
Kostar papper så mycket?
Citera
2014-01-16, 15:39
  #8
Medlem
Utlandsbetalning

Hej!

Jag undrar hur fan man gör när man skall göra utlandsbetalningar från Nordea. Jag har aktiverat tjänsten.
När jag fyllt i allting och ska godkänna skiten så ska jag ta dosan och slå in summan där igen + de 6 sista siffrorna i kontonr.
Om jag ska göra överföringen i Euro, ska jag slå in summan i euro i dosan då eller ska jag slå in den i SEK? har provat bägge men inget funkar..
Citera
2014-01-16, 15:53
  #9
Medlem
trickydicks avatar
En lite fråga, hur fan kan det ta TRE bankdagar att föra över pengar mellan tjejens och mitt konto, tjejen har Swedbank och jag Nordea. Går inte allt på data nuförtiden?

http://www.youtube.com/watch?v=LeJUdGbtX8Q
Citera
2014-01-16, 20:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Hej, ja - jag har en fråga.

Varför är er internetbank så ful, och alltid krånglar?
Och varför har ni så dyra avgifter + småavgifter?

Att få en lapp vid ett uttag kostar 3 kr.
Kostar papper så mycket?

Angående små avgifterna är inget jag kan kommentera.
Internetbanken kostar inte så mycket!
250-288 kr. Swedbank kostar 39 kr i månaden så dem är dyrare!

Citat:
Ursprungligen postat av eeeeee
Utlandsbetalning

Hej!

Jag undrar hur fan man gör när man skall göra utlandsbetalningar från Nordea. Jag har aktiverat tjänsten.
När jag fyllt i allting och ska godkänna skiten så ska jag ta dosan och slå in summan där igen + de 6 sista siffrorna i kontonr.
Om jag ska göra överföringen i Euro, ska jag slå in summan i euro i dosan då eller ska jag slå in den i SEK? har provat bägge men inget funkar..

Kolla vilken valuta som är ifylld. Bank överföringen tar tid, så ha tålamod, den kommer inte fram direkt. Jag förstår dig inte 100% så om det krånglar är du välkommen att ringa oss på telefonnummer: 0771-224488.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
En lite fråga, hur fan kan det ta TRE bankdagar att föra över pengar mellan tjejens och mitt konto, tjejen har Swedbank och jag Nordea. Går inte allt på data nuförtiden?

http://www.youtube.com/watch?v=LeJUdGbtX8Q

Transaktionen/bank överföringen sker nästföljande vardag 13:00 på helgfria dagar. I bland tar det inte 3 dagar, men är det helger så finns ju risken för det. Ett tips är att använda tjänsten Swish, och då sker bank överföringen omgående oavsett bank. Tjänsten är gratis hos Nordea. Om du har fler frågor, ställ dem gärna!
____________________________
Har ni fler frågor?
Ställ gärna dem!

Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
Citera
2014-01-16, 20:59
  #11
Medlem
Hur betalar jag in ett skuldkonto på er ruttna bank?

Nordea bestämde sig tydligen för att skapa ett konto åt mig på banken (som jag absolut inte vill)
istället för att bara skicka en faktura, eller whatever.
__________________
Senast redigerad av Poltava 2014-01-16 kl. 21:03.
Citera
2014-01-16, 21:48
  #12
Avstängd
retlifeffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeeeee
Utlandsbetalning

Hej!

Jag undrar hur fan man gör när man skall göra utlandsbetalningar från Nordea. Jag har aktiverat tjänsten.
När jag fyllt i allting och ska godkänna skiten så ska jag ta dosan och slå in summan där igen + de 6 sista siffrorna i kontonr.
Om jag ska göra överföringen i Euro, ska jag slå in summan i euro i dosan då eller ska jag slå in den i SEK? har provat bägge men inget funkar..


dom vill tjäna ränta innan dom för över pengarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback