Resultat: .
0%
röster
2014-02-28, 02:06
Medlem
Rätt intressant, av en slump hittade jag en artikel i Gazzetan från år 2007 där man förutspådde hur Italiens startelva i VM 2014 skulle se ut, och den såg ut som följande:

Consigli

Tagliani - Rickler - Criscito - De Ceglie

Dessena - Balotelli - Aquilani

Forestieri - Paloschi - Paonessa

Kände att det kanske kunde uppskattas härinne, har tyvärr ingen länk eller så till artikeln. Har själv inte så stor koll på många av namnen men det känns ju som att det kanske inte gick så som man hade hoppats för en del.
2014-02-28, 02:50
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Consigli

Noll rätt där!

Fast jag kan ändå tycka att Daniele Dessena har utvecklats & att han faktiskt skulle kunna göra en insats i VM. Konkurrensen är ju dock tuffare i Italien än i Sverige. Om Albin Ekdal haft svårt att platsa i svenska landslaget så skulle nog den något äldre Dessena dock haft en fast plats i svenska truppen vid det här laget.
2014-02-28, 04:58
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Rätt intressant, av en slump hittade jag en artikel i Gazzetan från år 2007 där man förutspådde hur Italiens startelva i VM 2014 skulle se ut, och den såg ut som följande:

Consigli

Kände att det kanske kunde uppskattas härinne, har tyvärr ingen länk eller så till artikeln. Har själv inte så stor koll på många av namnen men det känns ju som att det kanske inte gick så som man hade hoppats för en del.

Ja, jävlar du...

Så här med facit i hand framstår det ju som ett uselt skämt. Paloschi? Paloschi?!? Det fanskapet tar knappt en plats i min fantaelva.

*

Napoli, Fiorentina och Juventus gjorde vad man skulle i EL. Synd att Fiorentina och Juventus ställs mot varandra i nästa runda. Jag hade velat se båda lagen vidare. Men man kan väl inte få allt här i livet.

Vad Lazio sysslade med mot Lodogorets kan man ju dock ställa sig frågande om. Uselt att inte ro hem matcherna mot bulgarerna. Det lär ju brinna än mer kring Lotito nu.
2014-02-28, 15:09
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Noll rätt där!

Fast jag kan ändå tycka att Daniele Dessena har utvecklats & att han faktiskt skulle kunna göra en insats i VM. Konkurrensen är ju dock tuffare i Italien än i Sverige. Om Albin Ekdal haft svårt att platsa i svenska landslaget så skulle nog den något äldre Dessena dock haft en fast plats i svenska truppen vid det här laget.

Daniele Dessena är en personlig favorit som jag länge velat se i Roma. Tyvärr har väl inte utvecklingen gått riktigt som man trodde, men han är ju inte heller helt bortglömd och dessutom är han inte lastgammal direkt.

Fan vad bra han var i Parma. Vem minns inte det här fantastiska målet?

https://www.youtube.com/watch?v=n3UYHqEV0Uw

------------------------------

Romas president James Pallotta säger att den nya arenan skall presenteras i slutet av mars månad. Känns sjukt spännande, men jag hoppas inte att ryktena som florerat om "Heroes Hill"(se länk) stämmer. Ser mest ut som ett rymdskepp från någon Sci-Fi rulle från TV4 Film.

http://www.youtube.com/watch?v=qOGT5AA-FO8
2014-02-28, 21:53
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Napoli, Fiorentina och Juventus gjorde vad man skulle i EL. Synd att Fiorentina och Juventus ställs mot varandra i nästa runda. Jag hade velat se båda lagen vidare. Men man kan väl inte få allt här i livet.

Ett dubbelmöte mellan Juve och Viola i en europeisk turnering är, om inte att äta kakan och ha den kvar, att iaf få en stor munsbit och spara en del till senare.
2014-02-28, 22:54
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
På tal om något helt annat;

Den här Juventuströjan (med Michael Laudrup som modell) är en av tidernas absolut snyggaste fotbollströjor.

http://img88.imageshack.us/img88/276/michaellaudrup.jpg

Bara att köpa:
http://www.ebay.com/itm/1984-1985-JUVENTUS-KAPPA-HOME-FOOTBALL-SHIRT-SIZE-L-/151110247397?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item232edf 63e5

Nästan samma modell
2014-03-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Vad tyckte ni om Giovinco ikväll med sina 2 assist mot Trabzonspor?

Enligt la Gazzetta var Giovinco bäst på plan mot Trabzonspor :

http://31.media.tumblr.com/299f1d97866ce6872263dde175dad93c/tumblr_n1pa1oJk9s1qa33wlo1_500.jpg

Gör en upprepning på mitt svar om din fråga för några veckor sedan angående Giovincos säsong. Han har fått oförtjänt mycket skit.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Han har inte spelat särskilt mycket. Enligt la Gazzetta endast 272 minuter, har gjort ett mål. Den enda matchen som jag sett han spela hela matchen i var mot Avellino i Coppa Italia:

30 Storari Marco 4 Caceres 1 5 Ogbonna 13 Peluso Federico 8 Marchisio Claudio 11 De Ceglie Paolo 16 Motta Marco 20 Padoin Simone 22 Asamoah Kwadwo 12 Giovinco Sebastian 27 Quagliarella Fabio

Giovinco var Man of the match, dominerade och gjorde ett mål.

När jag ser på Fantacalcio så kan jag konstatera att Repubblica har gett honom ett högre snittbetyg än t ex Palacio, Immobile, Destro, Gilardino, Insigne, Klose osv.

Men det är uppenbart att han ligger tämligen långt nere på listan i Juventus. Han borde inse att hjärta inte har en plats i dagens moderna fotboll. Åtminstone inte i Juventus.

Han borde söka sig till en klubb där han får utlopp för sin briljans.
2014-03-01, 00:07
Medlem
anteri17s avatar
Giovinco har tyvärr gått och blivit väldigt underskattad. Bara för att han inte får lira... Nej låt han förgylla ett lite mindre lag, som kan vara allt från Viola till Bologna, så blir det nog bra.
2014-03-01, 00:59
Medlem
Mitt råd har från början varit att Del Piero skulle lämna över nummer 10 till Giovinco. Och att Del Piero skulle fått mer tid på sig att trappa ned. Kunnat sitta allt mer tid på bänken, så lojal är han.

Tänk själv. Baggio, Del Piero och Giovinco i en kedja. Kryddat såklart med Pirlo.

http://www.youtube.com/watch?v=owN0W1c90zw

Del Piero, Pirlo och Giovinco på plan samtidigt. Det hade kunnat ändrat klimateffekten…

Mitt snickesnack från 2008 och början av 2009:
Citat:
Balotelli har talangen att bli en bandiera för Inter, men som jag flera gånger tidigare påpekat så finns det otroligt många frågor som kräver svar innan han kan ta den rollen. Jämför med t ex Giovinco som står som en självklar arvtagare till del Piero, eller De Rossi som Tottis arvtagare.
...
Citat:
…
Ranieri gjorde rätt i att ta ut Del Piero då Giovinco kom in, med tanke på matchsituationen. Men jag vill se Del Piero och Giovinco på plan samtidigt oftare, och från start. Mer Giovinco åt folket.
Citat:
Jag håller med dig i ditt resonemang, men jag anser att stora lag och tränare ska ha plats för en spelare som Giovinco. Detta är trots allt spelaren som Juventus ska byggas upp kring de närmaste 10 – 15 åren, på samma sätt som man tidigare har gjort kring Del Piero.
Juventus har misskött Giovinco och Conte försöker rätta till det. Det hade varit fantastiskt om han lyckas, men jag tvivlar… Tyvärr.

Man behöver spelare som Giovinco och Marchisio. De är viktigare än deras spelmässiga skicklighet. Juventus har aldrig varit särskilt nostalgisk när det gäller spelare. Laget går alltid först. Och det kan jag absolut respektera. Titlarna bevisar det. Man anser att man inte är beroende av enskilda spelare som t ex Roma med Totti & De Rossi.

Men samtidigt behövs bandieras. Del Piero var viktig även då han inte presterade på topp. Det är en svaghet att inte lyckats ge Giovinco tillräckligt med självförtroende till att vara den världsstjärna och bandiera i Juventus som han skulle kunnat ha varit.
2014-03-01, 12:07
Medlem
Padova har det svårt. Man är inne på sin tredje tränare för säsongen och ligger näst sist i tabellen. Och igår förlorade man inte bara matchen mot Latina utan även sina tröjor.

http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2014/02/28/Calcio/Foto%20Gallery%20-%20Trattate/LAPR1497-U80149343463LoC--687x458@Gazzetta-Web_mediagallery-article.jpg

Vad händer? Kanske kan 4522 eller någon annan förklara?
2014-03-01, 12:10
Medlem
Villons avatar
Citat:
Padova har det svårt. Man är inne på sin tredje tränare för säsongen och ligger näst sist i tabellen. Och igår förlorade man inte bara matchen mot Latina utan även sina tröjor.

http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2014/02/28/Calcio/Foto%20Gallery%20-%20Trattate/LAPR1497-U80149343463LoC--687x458@Gazzetta-Web_mediagallery-article.jpg

Vad händer? Kanske kan 4522 eller någon annan förklara?
För ju direkt tankarna till scenerna på Marassi häromåret när Genoas ultras vägrade låta laget lämna planen efter en förlust utan att de lämnade över sina tröjor först. Utan att veta någonting alls om det här fallet så är det väl tänkbart med ett liknande scenario.
2014-03-01, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
För ju direkt tankarna till scenerna på Marassi häromåret när Genoas ultras vägrade låta laget lämna planen efter en förlust utan att de lämnade över sina tröjor först. Utan att veta någonting alls om det här fallet så är det väl tänkbart med ett liknande scenario.

Jo, det är absolut något liknande. Jag tänkte mer hur fan det kunde bli så här. Om jag inte missminner mig så var Padova tippade att kämpa om en Serie A-plats?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in