Mitt råd har från början varit att Del Piero skulle lämna över nummer 10 till Giovinco. Och att Del Piero skulle fått mer tid på sig att trappa ned. Kunnat sitta allt mer tid på bänken, så lojal är han.
Tänk själv. Baggio, Del Piero och Giovinco i en kedja. Kryddat såklart med Pirlo.
http://www.youtube.com/watch?v=owN0W1c90zw
Del Piero, Pirlo och Giovinco på plan samtidigt. Det hade kunnat ändrat klimateffekten…
Mitt snickesnack från 2008 och början av 2009:
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Balotelli har talangen att bli en bandiera för Inter, men som jag flera gånger tidigare påpekat så finns det otroligt många frågor som kräver svar innan han kan ta den rollen. Jämför med t ex Giovinco som står som en självklar arvtagare till del Piero, eller De Rossi som Tottis arvtagare.
...
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
…
Ranieri gjorde rätt i att ta ut Del Piero då Giovinco kom in, med tanke på matchsituationen. Men jag vill se Del Piero och Giovinco på plan samtidigt oftare, och från start. Mer Giovinco åt folket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Jag håller med dig i ditt resonemang, men jag anser att stora lag och tränare ska ha plats för en spelare som Giovinco. Detta är trots allt spelaren som Juventus ska byggas upp kring de närmaste 10 – 15 åren, på samma sätt som man tidigare har gjort kring Del Piero.
Juventus har misskött Giovinco och Conte försöker rätta till det. Det hade varit fantastiskt om han lyckas, men jag tvivlar… Tyvärr.
Man behöver spelare som Giovinco och Marchisio. De är viktigare än deras spelmässiga skicklighet. Juventus har aldrig varit särskilt nostalgisk när det gäller spelare. Laget går alltid först. Och det kan jag absolut respektera. Titlarna bevisar det. Man anser att man inte är beroende av enskilda spelare som t ex Roma med Totti & De Rossi.
Men samtidigt behövs bandieras. Del Piero var viktig även då han inte presterade på topp. Det är en svaghet att inte lyckats ge Giovinco tillräckligt med självförtroende till att vara den världsstjärna och bandiera i Juventus som han skulle kunnat ha varit.