2008-12-10, 12:55
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Det är så skönt att se ett lag som inte diskriminerar pga nationalitet. Speciellt i ett racistiskt land som Italien. Det sticker verkligen i många Italienares och Wannabe-Italienares(som dig) ögon.

Diskriminerar och diskriminerar.. Det är väl snarare det att inte Inter har några italienska spelare att tillgå :P
Citera
2008-12-10, 15:15
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Diskriminerar och diskriminerar.. Det är väl snarare det att inte Inter har några italienska spelare att tillgå :P

Exakt, de italienska talangerna försvinner oftare utomlands tidigt och med tanke på att alla bra etablerade italienare numera dessutom kostar så förbannat mycket så är det inte konstigt att man satsar på unga utlänningar istället.
Citera
2008-12-10, 15:16
Medlem
När spelar Roma sin släpmatch mot Sampdoria, om Roma vinner är det ju delad 7e plats och 23 poäng.

Jag tror och hoppas verkligen att det kan bli en bra vår, truppen i år är bättre och bredare än ifjol, och man har mer spelare som man kan kasta in som kan förändra matchbilden.
Citera
2008-12-10, 15:27
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
När spelar Roma sin släpmatch mot Sampdoria, om Roma vinner är det ju delad 7e plats och 23 poäng.

Jag tror och hoppas verkligen att det kan bli en bra vår, truppen i år är bättre och bredare än ifjol, och man har mer spelare som man kan kasta in som kan förändra matchbilden.

Helst hoppas jag på att vi vinner alla återstående matcher. Då blir de både CL guld, plus att vi har en viss chans på serie a, även om den är liten :P
Citera
2008-12-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Helst hoppas jag på att vi vinner alla återstående matcher. Då blir de både CL guld, plus att vi har en viss chans på serie a, även om den är liten :P

Haha, satt faktiskt och räkna på det också för någon dag sen, och vinner man resten slutar man på 92 poäng, vilket borde räcka
Citera
2008-12-10, 15:52
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Haha, satt faktiskt och räkna på det också för någon dag sen, och vinner man resten slutar man på 92 poäng, vilket borde räcka

Inter behöver ju minst tappa 13 poäng för att vi ska komma upp på samma, och ser vi på deras spelschema, och försöker vara någorlunda realistiska så känns följande matcher som potentiella poängtapp;

Inter Milan 15:00 Milan X
Inter Milan 15:00 Roma 2
Genoa 15:00 Inter Milan 1
Inter Milan 15:00 Fiorentina X
Udinese 15:00 Inter Milan X
Juventus 15:00 Inter Milan X
Napoli 15:00 Inter Milan 1
Inter Milan 15:00 Lazio X

19 tappade poäng, alltså gott om marginal för Roma att ta hem serie a med 6 poängs marginal
Citera
2008-12-10, 15:52
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Exakt, de italienska talangerna försvinner oftare utomlands tidigt och med tanke på att alla bra etablerade italienare numera dessutom kostar så förbannat mycket så är det inte konstigt att man satsar på unga utlänningar istället.

Dessutom är det så att man är talang tills man är typ 25 i Italien och därmed behandlas som just en talang och inte en färdig spelare. Förstår om spelare söker sig bort från Italien när dom är 21.

Citat:

Jo, det ser onekligen bra ut. Det syntes i början av säsongen när resultaten var dåliga att truppen hade så mycket mer i sig och det stämde.

Med Totti i den formen han är i nu när han gör mål i var och varannan match samt Menez som har varit riktigt bra dom senaste matcherna ser det riktigt bra ut.
Citera
2008-12-10, 16:04
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Dessutom är det så att man är talang tills man är typ 25 i Italien och därmed behandlas som just en talang och inte en färdig spelare. Förstår om spelare söker sig bort från Italien när dom är 21.

Jo, det ser onekligen bra ut. Det syntes i början av säsongen när resultaten var dåliga att truppen hade så mycket mer i sig och det stämde.

Med Totti i den formen han är i nu när han gör mål i var och varannan match samt Menez som har varit riktigt bra dom senaste matcherna ser det riktigt bra ut.

Samt Brighi som är min nya idol Från bänken, rakt in i hjärtat!
Citera
2008-12-10, 17:28
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Det är så skönt att se ett lag som inte diskriminerar pga nationalitet. Speciellt i ett racistiskt land som Italien. Det sticker verkligen i många Italienares och Wannabe-Italienares(som dig) ögon.

Vafan är det för jävla snack, jag uppskattar den italienska fotbollen och har följt den länge, hur det gör mig till "wannabe italienare" får du gärna förklara. Har absolut inga intressen i Italien förutom fotbollen och det runt omkring den.
Citera
2008-12-10, 17:35
Medlem
4522s avatar
Citat:

Kan du nämna ett lag som diskriminerar på grund av nationalitet? Vore intressant att höra ditt resonemang kring frågan. Självklart ska det regleras på något sätt för att inte hämma den inhemska utvecklingen. Men det är en fin balansgång mellan succé och totalt fiasko. Krav på att ha ett visst antal spelare från sin ungdomsakademi i truppen kan vara ett alternativ.
Senast redigerad av 4522 2008-12-10 kl. 17:41.
Citera
2008-12-10, 17:38
Medlem
Brullas avatar
Citat:

Jag tycker att det är tråkigt att dom inte har några italienare. Få spelare som inte är italienare har möjligheten att bli riktigt stora ikoner i italienska klubbar. Dom andra storklubbarna har eller hade bl.a Totti, De Rossi, Di Canio, Rocchi, Del Piero, Buffon, Maldini m.fl. Inter har egentligen bara Zanetti i laget nu som är en stor ikon. Materazzi är annars en sån men han får knappt spela.
Citera
2008-12-10, 20:44
Medlem
Balotelli har talangen att bli en bandiera för Inter, men som jag flera gånger tidigare påpekat så finns det otroligt många frågor som kräver svar innan han kan ta den rollen. Jämför med t ex Giovinco som står som en självklar arvtagare till del Piero, eller De Rossi som Tottis arvtagare.

Det behöver inte nödvändigtvis vara italienare, Zanetti har lyckats ta rollen i Inter och Kaka och Pato kan komma att ta den i Milan. Men jag tror att det på alla sätt underlättar att det faktiskt är en italienare.

Personligen rankar jag såklart Riva som den störste bandiera genom tiderna i Serie A. Före Baresi och Maldini, Boniperti och del Piero, Facchetti och Bergomi, Totti, Maradona och alla de andra stora, just för att han (till viss del som Totti och Maradona) valde att stanna i en mindre klubb och göra dem störst, åtminstone tillfälligt.

Och man ska absolut inte underskatta betydelsen att ha spelare av den kalibern. Personligen anser jag att de är förutsättningen för att lyckas inom calcio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in