Citat:
Ursprungligen postat av
piassava
Jag är sjömansdotter och har själv jobbat på sjön, så nog har jag kojat i mina dar.
Men jag kanske inte har lika mycket apa kvar i mig helt enkelt
Förutom dödsfällan till säng så är ju lägenheten ljus och trevlig. Mycket vackra fönster.
Jag gillar såna lösningar. Det kan bli väldigt mysigt. Men det måste vara bra luft. Har säkert berättat om det tidigare, men jag har en kompis som gjorde en liknande lösning med sovloft i hallen. Men han drog ventilation från köket, ett sånt där orange:t plaströr (avloppsrör?) från en friskluftsventil i köket mot gatan, och med röret rätt igenom hela köket och ut till hallen. Och en liten datorfläkt vid luftintaget som sög in luft. Kul lösning, men kanske inte riktigt sånt som man betalar tre miljoner för...
I annonsen så står det ju att lägenheten är en 1.5:a, men jag skulle nog kalla det där för ett rum och kök + sovloft. Den där halvan under sovloftet är ju liksom inte så himla stor. Lägenheten är 39 kvm stor, och jag skulle nog säga att gränsen mellan ettor och enochenhalvor går därnånstans. Dom enkommafemmor som jag har sett tidigare, och som brukar vara ett mellanting mellan ettor och tvåor brukar ligga på mellan fyrtio och femtio kvadrat. Dock är det ju väldigt stor takhöjd i den där lägenheten, vilket får den att verka mycket större än den egentligen är.