2014-02-23, 13:15
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Gimmersta? http://www.realtid.se/ArticlePages/201012/15/20101215094210_Realtid729/20101215094210_Realtid729.dbp.asp
Lövhagen. http://www.residence.se/referenser/objekt/?obj=OBJ28647_1243702012&ref=true&g=1&objtypes=
Citera
2014-02-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Otroligt rörig "stil", i övrigt ett kalasboende.
Verkar vara någon "professionell" heminredare som varit i farten. Lulu Carter?
Det är föreningen som säljer det gamla stallet.

Vidrigt fult och kasst kök, i mitt tycke.
Citera
2014-02-23, 17:55
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ja, källaren är scary! Ser ut som den är större än huset. De kunde ta en sväng med polisvovve...

Perfekt ställe för förvaring av kasserade pojkvänner Eller kanske ostronskivlingsodling, beroende på intressesfär. Eller varför inte en kombo?

Ganska dåliga mäklarbilder för övrigt, det var bland annat något konstigt med ljuset. Jag tror att huset kan bli riktigt fint i verkligheten, och jag tycker att bruksmiljöer är underbara.
Citera
2014-02-23, 18:09
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Snyggt. Jag hade gärna bott där. Varför kan ingen, liksom, bara ge den där lägenheten till mig?

Dock har jag lite svårt för den där posör-grejen. En rostig gammal cykel lutat mot ett räcke. Som prydnad. En älgkrona som klädhängare. Lite wild and crazy, liksom. Spritflaskorna i en gammal resväska. Skrivmaskin i bokhyllan. Ja, jag fattar. Du vill vara lite originell, men har aldrig skrivit något längre än en statusuppdatering på facebook?

Håller med vissa saker som t.ex. cykeln (fast man vet ju egentligen inte, den kanske har en personlig historia?).

Jag gillade verkligen det här stället, tyckte att det mesta var fint och mysigt och den bildförmedlade atmosfären kändes bra. Kanske bor det en liten wannabe-hipster i mig?
Citera
2014-02-23, 18:40
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Kanske bor det en liten wannabe-hipster i mig?

Det bor en liten hipster-wannabe i oss alla. Det är därför det gör så ont...
Citera
2014-02-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabask
Verkar vara någon "professionell" heminredare som varit i farten. Lulu Carter?
Det är föreningen som säljer det gamla stallet.

Vidrigt fult och kasst kök, i mitt tycke.

Håller med. Det blå kylskåpet passar otroligt illa in, enligt mig.
Har inte även detta boende varit med på TV? Emma Andersson hade ett program för några år sedan där hon besökte en man som var inredare, formgivare eller liknande som bodde i ett liknande hus på Östermalm. Enligt honom var allt otroligt noga genomtänkt, han använde enbart helt vitt toapapper etc.
Citera
2014-02-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Man hade kunnat modernisera med ett modernt hus som ändå smälte in i gatubilden, med samma höjd och färgskala som de andra husen om än med en modern arkitektur. Truth to be told hade jag inte gillat det heller, men det hade varit betydligt bättre. Nu ser man ju inte den vackra gamla gatan alls, man ser BARA det där huset och hur mycket det avviker från resten.

Vi har få miljöer som är så pass välbevarade som den där gatan troligtvis var innan det du ser som ett positivt tillskott dök upp, varför kan inte detta fåtal platser få bevaras så att människor kan få en känsla för hur den äldre staden såg ut? Jag tror INTE att innevånarna överlag är ett dugg glada över det där, och inte heller över att få turismen som många försörjer sig på saboterad.

I just detta fall spelar det inte så stor roll. De enda ädre småhus på just den gatan är de fyra som syns på bilderna. Husen bortanför och mittemot ser helt annorlunda ut. Det finns många andra gator i Landskrona med längre stråk av denna typ av bebyggelse och skulle man smällt upp ett sånt här hus där hade det nog inte tagits lika lätt.
Citera
2014-02-24, 08:25
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shivon
Hittade ett hus som påminner om något ur en skräckfilm!
Källaren är inget jag hade gått runt i mitt i natten, det ser ut som dom haft fångar där nere.

http://beskrivningar.capitex.se/imagelist.aspx?GUID=41P43MRADFM9G835&TYP=CMVilla&S kin=Maklarcentrum

Trappan ser heller inte så inbjudande ut

Natten? Ytterst tveksamt om jag gått ner där ensam även dagtid
Citera
2014-02-24, 09:14
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Natten? Ytterst tveksamt om jag gått ner där ensam även dagtid

Äh, fan vad ni klagar. Det är ju en jättefin källare. Genomgående tunnvalv genom hela källaren. Fantastiskt hantverk. Framförallt är det ju lite kul att dom har kostat på en helt murad källarvåning till ett trähus. Det kostade nog en slant när det där byggdes, men det är ju lite kul med folk som tänker långsiktigt. Det där byggdes för över hundra år sen, och kommer att hålla i flera hundra år till. Och när huset väl har ruttnat bort kan dom bygga ett nytt hus ovanpå den gamla grunden. Det är inte helt ovanligt historiskt sett att man har gjort så i Sverige. Med rätt underhåll kan den där källaren hålla i tusen år eller så. Och om man tycker att det ser otäckt ut kan man ju putsa väggarna. Skulle se fantastiskt ut med vit kalkputs överallt...
Citera
2014-02-24, 11:16
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Äh, fan vad ni klagar. Det är ju en jättefin källare. Genomgående tunnvalv genom hela källaren. Fantastiskt hantverk. Framförallt är det ju lite kul att dom har kostat på en helt murad källarvåning till ett trähus. Det kostade nog en slant när det där byggdes, men det är ju lite kul med folk som tänker långsiktigt. Det där byggdes för över hundra år sen, och kommer att hålla i flera hundra år till. Och när huset väl har ruttnat bort kan dom bygga ett nytt hus ovanpå den gamla grunden. Det är inte helt ovanligt historiskt sett att man har gjort så i Sverige. Med rätt underhåll kan den där källaren hålla i tusen år eller så. Och om man tycker att det ser otäckt ut kan man ju putsa väggarna. Skulle se fantastiskt ut med vit kalkputs överallt...

Det är säkert ett väldigt fint hantverk men jag har fortfarande sett alldeles för mycket skräckfilm i mina dagar för att våga vistas där.

Men som du säger skulle det säkerligen kunna bli väldigt fint om man fixade iordning det lite. Borde vara såpass svalt där nere med att man har bra med utrymme för en riktig matkällare. Eller en ganska kall mancave för de som vill ha sånt
Citera
2014-02-24, 11:19
Medlem
Moffins avatar
http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-lasta-strangnas-kommun-malmby-liljelund-1-5997331

Den där utbyggnaden eller vad det är med röd dörr ser rätt märklig ut, och det blir inte så mycket bättre inne.

Mycket av allt och blandade stilar. Massa mönster, prylar och polkagristapeter. Det är ju inte direkt gräsligt men finns inte heller något genomgående tema, å andra sidan måste man väl inte ha det heller

Jag måste också erkänna att randiga tapeter, framförallt vit-röda eller andra starka färger provocerar mig nästan. Hatar det mer än furu men vet inte riktigt varför. Tycker bara det ser så vedervärdigt ut hur man än väljer att kombinera det, usch.
Citera
2014-02-24, 12:37
Medlem
Shivons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-lasta-strangnas-kommun-malmby-liljelund-1-5997331

Den där utbyggnaden eller vad det är med röd dörr ser rätt märklig ut, och det blir inte så mycket bättre inne.

Mycket av allt och blandade stilar. Massa mönster, prylar och polkagristapeter. Det är ju inte direkt gräsligt men finns inte heller något genomgående tema, å andra sidan måste man väl inte ha det heller

Jag måste också erkänna att randiga tapeter, framförallt vit-röda eller andra starka färger provocerar mig nästan. Hatar det mer än furu men vet inte riktigt varför. Tycker bara det ser så vedervärdigt ut hur man än väljer att kombinera det, usch.

Fyfan!! Det ser fruktansvärt ut:S Vad är grejjen med köksluckorna? några gula, några vita och 1 brun? sen har som inte samma knoppar heller.
Känns som någon gått berserk på loppis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in