2014-02-08, 14:18
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag skulle heller inte vilja sitta med ett lån på tio miljoner för en lägenhet...

Förra året plockade han ut 2,5 miljoner som lön ur sitt bolag, en halv miljon i utdelning och sparade en mille i bolaget, så jag vet inte varför du tror att han har tio millar i lån.
Citera
2014-02-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Spara och spara..
Absolut, men de räknar nog med att få igen pengarna vid en försäljning. Åtminstone inte en större förlust.
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Det kanske finns någon som bara vill ha ett arbetsrum? Det borde väl funka? Då kan man väl dra av kostnaden?
Verkligen, bara stoppa in en micro så är det ju ett perfekt kontor/ ateljé.
Citera
2014-02-08, 15:00
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Förra året plockade han ut 2,5 miljoner som lön ur sitt bolag, en halv miljon i utdelning och sparade en mille i bolaget, så jag vet inte varför du tror att han har tio millar i lån.

Nej, jag har naturligtvis ingen aning om hur mycket han har i lån. Jag bara raljerade lite över hans egen ångest över bostadsbubban som han själv har redogjort för i sina egna krönikor. Jag tyckte bara det var lite kul att han mer eller mindre ville flytta ut i en koja i skogen för några år sedan, och nu står med en lägenhet för tio miljoner....
Citera
2014-02-08, 15:59
Medlem
Skidaddles avatar
Men skruva gärna upp färgerna ännu lite till;

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-vittinge-heby-kommun-nydal-101-5821532
Citera
2014-02-08, 16:16
Medlem
Skidaddles avatar
Shabby chic gone extreme:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-onsala-bueras-kungsbacka-kommun-hallonvagen-4-5992701

Golvlampa av drivved i hallen. Drivved med snäckor som prydnad på väggen. Tavelram av drivved. Gammal välpatinerad snickarbänk som arbetsyta i köket. Matsalsbord av en gammal dörr upplagd på bockar. Soffbord av drivved under glasskiva. Tv-bänk av plankor och bockar. Drivved med fjäderboa som prydnad på väggen i sovrummet. Drivved som prydnadsbänk över dom dubbla badkaren. En väpatinerad gammal stege som prydnad mot en pelare.

Ja, jag gillar också drivved och strandfynd. Jag tänkte samla på mig lite och bygga en bokhylla av drivved. Tror det skulle kunna bli snyggt. Men det här är väl lite att ta i? Framförallt när vi pratar om en standardvilla från 70-talet som nu ser ut som nåt sorts sommarställe från den amerikanska östkusten. Det blir liksom så himla fel när man söker det genuina och applicerar det på sammanhang där det ser som mest ogenuint ut. Disconnect...
Citera
2014-02-08, 16:30
Medlem
Skidaddles avatar
Ännu en såndär villa med exotisk inredning:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-huddinge-kommun-gamla-sodertaljevagen-202-5993934

"En drömliknande SPA-avdelning samt en enorm terrass för oförglömliga mingelpartyn! "

Ja, om man lever i en mardröm. Jag tror inte dom där gästerna kommer att glömma den inredningen i första taget. What the hell is going on, liksom?

FEM BADRUM !!!!
Senast redigerad av Skidaddle 2014-02-08 kl. 16:36.
Citera
2014-02-08, 17:54
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Shabby chic gone extreme:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-onsala-bueras-kungsbacka-kommun-hallonvagen-4-5992701

Golvlampa av drivved i hallen. Drivved med snäckor som prydnad på väggen. Tavelram av drivved. Gammal välpatinerad snickarbänk som arbetsyta i köket. Matsalsbord av en gammal dörr upplagd på bockar. Soffbord av drivved under glasskiva. Tv-bänk av plankor och bockar. Drivved med fjäderboa som prydnad på väggen i sovrummet. Drivved som prydnadsbänk över dom dubbla badkaren. En väpatinerad gammal stege som prydnad mot en pelare.

Ja, jag gillar också drivved och strandfynd. Jag tänkte samla på mig lite och bygga en bokhylla av drivved. Tror det skulle kunna bli snyggt. Men det här är väl lite att ta i? Framförallt när vi pratar om en standardvilla från 70-talet som nu ser ut som nåt sorts sommarställe från den amerikanska östkusten. Det blir liksom så himla fel när man söker det genuina och applicerar det på sammanhang där det ser som mest ogenuint ut. Disconnect...

Den där hyvelbänken ser mest generad ut. Vad gör jag här, tycks den säga. Ta ned mig i källaren, så jag får göra nytta! Nävisst nä, där är det ju spaaaa...
Citera
2014-02-08, 17:56
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-huddinge-kommun-gamla-sodertaljevagen-202-5993934

"En drömliknande SPA-avdelning samt en enorm terrass för oförglömliga mingelpartyn! "

Ja, om man lever i en mardröm. Jag tror inte dom där gästerna kommer att glömma den inredningen i första taget. What the hell is going on, liksom?

FEM BADRUM !!!!
Kunde inte hitta något pris men man får väl anta att huset kostade en slant att bygga 2007. Känns som ett vågspel att uppföra något liknande. Finns det verkligen så många välbeställda invandrare från Mellanöstern att man kan räkna med att få igen pengarna när man vill flytta? Har extremt svårt att tro att en "pursvensk" skulle köpa något liknande.
Citera
2014-02-08, 18:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

FEM BADRUM !!!!

åh ett till Kardashian hus
Citera
2014-02-08, 19:31
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
åh ett till Kardashian hus

Det värsta är väl allt jävla fuskjobb. Den där stenlagda trappan med synliga vita silikonfogar. Toalettstolen som står bredvid det upphöjda bubbelbadkaret. Kolla hur den är infäst i golvet, det ser faktiskt rätt äckligt ut. Synliga och utanpåliggande vattenledningar genom hela huset med väldigt konstiga rördragningar. Avloppet till duschkabinen i badrummet med svartvittrutigt golv, där det bara går ett plaströr från dusckabinen till avloppet mitt på golvet. För att inte tala om möglet i precis varenda skarv där vatten har gått fram. Å andra sidan, har man fem badrum antar jag att man inte behöver städa dom själv...
Citera
2014-02-08, 19:44
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Det värsta är väl allt jävla fuskjobb. Den där stenlagda trappan med synliga vita silikonfogar. Toalettstolen som står bredvid det upphöjda bubbelbadkaret. Kolla hur den är infäst i golvet, det ser faktiskt rätt äckligt ut. Synliga och utanpåliggande vattenledningar genom hela huset med väldigt konstiga rördragningar. Avloppet till duschkabinen i badrummet med svartvittrutigt golv, där det bara går ett plaströr från dusckabinen till avloppet mitt på golvet. För att inte tala om möglet i precis varenda skarv där vatten har gått fram. Å andra sidan, har man fem badrum antar jag att man inte behöver städa dom själv...
Hmm ja de kanske behöver så många badrum, misstänker väl att de som säljer har invandrarbakgrund...
Du menar de rören i spaavdelning osv. Jo jag noterade det där med duschkabinen, när du "sa" det. Är huset gammalt som byggts om eller nytt ? tycker det är konstigt isåfall om de lägger den så
Citera
2014-02-08, 19:55
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:

påtal om det det så tror jag knappast att du får sätta en lucka där bakom toalettstolen. Ser ut att vara för golvvärmefördelaren, och jag kan nästan svära på att det är adjö med tätskiktet där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in