Resultat: .
0%
röster
2014-02-23, 17:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Sven Bender blir borta tio veckor nu, tydligen är deltagande i VM uteslutet...

https://twitter.com/BILD_bvb/status/437572350494932992
Han hade haft svårt med att få speltid ändå i VM, troligen.
Citera
2014-02-23, 17:30
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Även du är givetvis välkommen. Precis som germanofil skriver finns det en salig blandning av supportar till olika tyska lag i tråden, med några luckor som just SGE Frankfurt. Vi brukar vara ganska snälla mot varandra, men det kanske beror på att inga fans från varken Hoffenheim eller RB Leipzig har dykt upp.

Är svårt för många av oss som följer andra lag att ogilla en klubb som Eintracht Frankfurt. Mycket tack vare deras hängivna och högsjungande fans. Även när man då och då ligger i andra divisionen så brukar de ha över 50 000 på sina hemmamatcher och ett troget bortafölje. Gillar också att både fansen och laget tagit Europaspelet jätteseriöst.

Själva laget har denna säsong underpresterat, borde ligga lite högre upp i tabellen, antagligen är orsaken just det som nämns ovan, dvs EL-matchandet. Har dock svårt att se dem ramla ur BL, finns en hel del kvalitet bland spelarna som borde kunna rädda kontraktet. Tränare Veh är lite av en favorit, den där stillsamma varianten som jobbar lugnt och metodiskt med sina lag och har en stor erfarenhet.

Du, och alla andra, ska givetvis gå på en tysk BL-match. Är helt enkelt en upplevelse, men notera att arenorna ofta är utsålda, så biljetter bör man skaffa i förväg, ex genom klubbens hemsida eller viagogo/eventim.

Däremot håller jag inte med Germanofil att det finns bra flygförbindelser till Frankfurt. OK det går många flygplan dit, men den flygplatsen undviker jag helst. Vidrigt gigantiskt ställe där man stressad irrar omkring och letar efter gaten. Är väl roligare att besöka än tandläkaren, men inte mycket mer.
Haha!

Kan förstå det, är väl delvis därför jag tycker dom är så underbara också. Började ju kolla på dom när de krigade på i 2an, var nästan fast direkt. Absolut, målskyttet är väl ett problem och det märks ju tydligt en match som denna (Bremen).

Tack för tipset!

Haha, håller med dig. Har varit på Frankfurt's flygplats ett par gånger och det är lika svårt att hitta varje gång, bedrövligt är det.
Citera
2014-02-23, 19:44
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felimy
Hallå.. Ny på flashback och grymt att finna en tråd om tysk fotboll! Super

Det har nog varit pärs den senaste tiden att vara HSV fan.. Men idag gjorde de en grym insats idag mot Dortmund! Lättar nog många HSV fans att de är nu på kvalplats..
Är det inte så att HSV har aldrig åkt ur högsta ligan ?

Skulle HSV åka ur, så önskar jag åka till Hamburg för att passa på att se ett derby mellan HSV och St: Pauli. Det är säkert en upplevelse

Välkommen!

Kan säga att man nästan glömt hur det kändes med vinst, sju matcher utan vinst i rad vill jag inte vara med om igen. Men efter gårdagens match känns det lite positivt, men viktigt är att inte få hybris för man vann mot ett Dortmund som hade troligen tankar om Zenit matchen i veckan.

Jag satt och räknade lite på hur förutsättningarna för Hamburg just nu är, stor fördel är att många lag spelar riktigt dåligt just nu men också svårt att förut så just därför. Många lag lär få ett uppsving någon match, igår var det vår tur och jag hoppas inte vi möter en direkt konkurrent på en sådan dag.

För titta lite på siffror;
11 matcher återstår.
19 poäng just nu.
36 poäng kvar att hämta.
32, 32, 37, 32, 31, 32 har varit poängen för att slippa plats 16 dem senaste åren i BL.
Behöver 35-40 poäng för vara säkra, men då många lag underpresterar lär siffran hamna närmre 30 den 40.
Så vi behöver hämta mellan 16-21 poäng.

Ser 6 lag som spelar i Abstiegskampf, vilket är;
Värt att notera, vi har endast mött ett av lagen i detta slut-race.

Matcher kvar, skrivit var jag tror är möjligt resultat mot lagen sett till hur dem spelar just nu. Men tyvärr väldigt svårt att tipsa matcher i BL som vi alla vet.

Går mina tips alla efter vad jag hoppas som mest blir detta exakt 21 poäng och vi skulle hamna på 40 dsv garanterat varit säkra. Otroligt vad spännande denna våren är, jag är glad att våra nästa fem matcher är alla matcher vi har chans att vinna, jag hoppas verkligen Slomka kan få alla att bli lika taggade som igår.
Senast redigerad av dippsi 2014-02-23 kl. 19:55.
Citera
2014-02-23, 20:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Ser 6 lag som spelar i Abstiegskampf, vilket är;
1. FC Nürnberg som har en bra form just nu, lär klara det.
Eintracht Frankfurt som är i en dålig form, osäkert hur det blir med tränarbyte.
SV Werder Bremen som är i en dålig form, tränarbyte troligen snart.
VfB Stuttgart som är i en dålig form, tränarbyte troligen snart.
Hamburger SV som är i en bra form(sett till gårdagen), kommer inte byta tränare.
Sport-Club Freiburg som är i en dålig form, kommer inte byta tränare.
Eintracht Braunschweig som är i en dålig form, kommer inte byta tränare.
Måste tyvärr lägga till Hannover 96 på den listan. Vi har bara en poäng mer än Nürnberg och har i de nästföljande fem matcherna:
Augsburg (B)
Leverkusen (H)
Hertha (B)
Dortmund (H)
Hoffenheim (B)

Räknar inte med att ta speciellt många poäng i dessa matcher och troligen kommer Hannover alltså att glida allt längre ner i tabellen.

I de sista 6 matcherna möter Hannover samtliga av de 6 lag du räknat upp vilket bäddar för en oerhört dramatisk säsongsavslutning. Jag har biljett till H96-HSV (11.-13. April) vilket med stor sannolikhet blir en nervös historia för båda klubbarna.
Citera
2014-02-23, 21:02
Medlem
[quote=fchansa|47644444]Ja välkommen i "Tyska tråden"!

Som sagt:

Hur Spöade Volksparkstadion-gossarna Dortmund så pass enkelt? Slut på formsvackan nu?

Tiden får utvisa, Werder Bremen matchen blir intressant ... Hur länge står sig Slomka effekten?!
Citera
2014-02-23, 21:08
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
SV Werder Bremen som är i en dålig form, tränarbyte troligen snart.

Går mina tips alla efter vad jag hoppas som mest blir detta exakt 21 poäng och vi skulle hamna på 40 dsv garanterat varit säkra. Otroligt vad spännande denna våren är, jag är glad att våra nästa fem matcher är alla matcher vi har chans att vinna, jag hoppas verkligen Slomka kan få alla att bli lika taggade som igår.
Bremen kommer inte byta tränare, tyvärr. Rätt tränare skulle ge laget ett uppsving för absolut största problemet är att det inte finns något spel, ingen idé. Men de är för envisa och har för dålig ekonomi för att byta. Ingen skulle dock bli gladare än jag om jag har fel.

Tyvärr går det oftast inte som man tänkt, om de nu tar tillvara på segern och får upp formen kan det bli bra. Men skulle gissa på att det blir 35 p. Vill dock ha Hamburg kvar, så länge det inte är på bekostnad av Bremen (Hamburg har oändligt mycket större möjlighet att klara zweite än vad Bremen har).

Räddningen för alla lagen är att man inte behöver rasa ihop om man har lite motgångar, det är så många lag som är dåliga just nu. Jag skulle tro att Braunschweig är ett av lagen som åker ut, vilket det andra är är svårt att gissa. Jag tror både Hannover och Nürnberg klarar sig troligen Frankfurt också. Står säker mellan Bremen, Hamburg, Freiburg och Stuttgart...
Citera
2014-02-23, 21:12
Medlem
Jag vill så gärna se Schalke 04 vinna mot Real Madrid kommande vecka... Det skulle vara så grymt kul

Kanske har fel, men har en känsla att Tyska lag passar inte Real Madrid..

Men först ska BVB Dortmund spela på tisdag mot Zenit

Vilken fotbollsvecka !!
Citera
2014-02-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Bremen kommer inte byta tränare, tyvärr. Rätt tränare skulle ge laget ett uppsving för absolut största problemet är att det inte finns något spel, ingen idé. Men de är för envisa och har för dålig ekonomi för att byta. Ingen skulle dock bli gladare än jag om jag har fel.

Tyvärr går det oftast inte som man tänkt, om de nu tar tillvara på segern och får upp formen kan det bli bra. Men skulle gissa på att det blir 35 p. Vill dock ha Hamburg kvar, så länge det inte är på bekostnad av Bremen (Hamburg har oändligt mycket större möjlighet att klara zweite än vad Bremen har).

Räddningen för alla lagen är att man inte behöver rasa ihop om man har lite motgångar, det är så många lag som är dåliga just nu. Jag skulle tro att Braunschweig är ett av lagen som åker ut, vilket det andra är är svårt att gissa. Jag tror både Hannover och Nürnberg klarar sig troligen Frankfurt också. Står säker mellan Bremen, Hamburg, Freiburg och Stuttgart...

Jag tror Stuttgart ligger illa till. Kan mycket väl bli så att de slutar på plats 17 och Freiburg klarar sig kvar tack vare kvalplatsen (tror inte på zweitelagen vid en playoff).
Citera
2014-02-23, 21:22
Medlem
OG-lovers avatar
Vad tror ni tysklandsexperter om Dortmunds match mot Zenit efter helgens skröpliga prestation?
Citera
2014-02-23, 21:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vad tror ni tysklandsexperter om Dortmunds match mot Zenit efter helgens skröpliga prestation?
Varje match är en ny match. En gång är ingen gång. Det kan lika gärna vara så att man hade tankarna på CL, då det är en lurig match med en lurig och speciell spelmiljö i Ryssland. ELLER så är den en formsvacka, Det återstår att se. Jag tror på det första.
Citera
2014-02-23, 21:40
Medlem
Tack Dippsi för välkomnandet !

Jag tror faktiskt att HSV klarar sig, är lite inne på samma spår som fortississimo att Stuttgart får det svårt... EB åker ur tror jag.
Citera
2014-02-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Prestationen i helgen berodde på att man sparade sig inför Zenit. Förra året hände samma sak (1-4 hemma mot HSV innan man spelade mot Donezk).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in