Resultat: .
0%
röster
2014-02-23, 21:44
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jag tror Stuttgart ligger illa till. Kan mycket väl bli så att de slutar på plats 17 och Freiburg klarar sig kvar tack vare kvalplatsen (tror inte på zweitelagen vid en playoff).
Bara något lag gör bort sig mer än Bremen...
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vad tror ni tysklandsexperter om Dortmunds match mot Zenit efter helgens skröpliga prestation?
De ryska lagen brukar inte imponera i CL, tror Dortmund fixar det. Ligan är redan körd så de hade antagligen tankarna i Ryssland redan.
Citera
2014-02-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
För ett tag sedan diskuterades lönerna i Bayern. Hittade detta på Focus online, borde vara relativt trovärdigt eftersom den tidningens ägare sitter i klubbens styrelse;

Kroos ska enligt samma källa erbjudits en lön på €8M.

Detta måste vara bruttolöner antar jag? helt sjukt att Thiago tjänar mer än både Robben och Toni Kroos.
Citera
2014-02-23, 22:52
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Detta måste vara bruttolöner antar jag? helt sjukt att Thiago tjänar mer än både Robben och Toni Kroos.

Ja, det ska vara bruttolönerna från Bayern, det står inget om andra inkomster som reklamintäkter och dylikt. Robben håller enligt många uppgifter på att teckna ett nytt kontrakt, man kan anta att han får en löneförhöjning.

Tycker annars detta rätt tydligt illustrerar att det kan ställa till problem i en trupp när man gör nyförvärv som får snorhöga löner. Hela lönestrukturen blir fel.

(länk; http://www.focus.de/sport/fussball/bundesliga1/nach-galavorstellung-in-london-neuer-vertrag-fuer-kroos-das-wird-teuer-fuer-bayern_id_3631418.html)
Citera
2014-02-24, 07:48
Bannlyst
Jomen tyckte Han-åfer stod upp rätt okej ändå.
Enda sura var att det inte var Slomka som fick ta smällen...

Bayern måste väl ändå kunna sätta rekord i år, på nytt?
Alltså snabbaste ligasäkringen...?

Stort wtf på lönestrukturen...
Citera
2014-02-24, 08:19
Medlem
cyberkalles avatar
Om detta stämmer då kan vi nog säga adjö till Toni.
http://www.transfermarkt.de/de/geruechte-manutd-lockt-kroos-offenbar-mit-14-mio-jahresgehalt/news/anzeigen_150370.html
Citera
2014-02-24, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
http://www.transfermarkt.de/de/geruechte-manutd-lockt-kroos-offenbar-mit-14-mio-jahresgehalt/news/anzeigen_150370.html
Skriv på nytt för i helvete

Han kommer inte vinna nåra titlar i united såsom det ser ut...

Citera
2014-02-24, 08:49
Medlem
Citat:

The Mirror är ingen trovärdig tidning. Om Kroos lämnar Bayern för United säger det inte så mycket om Bayerns lönestruktur utan mer om Kroos ambitioner. Skulle han däremot lämna för säg Real eller Chelsea så är det lite mer förståeligt, även om de inte håller samma nivå som Bayern. Men United är ju ljusår ifrån de bästa klubbarna i Europa just nu.
Citera
2014-02-24, 09:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ta det lugnt..Det komma fixa sig. Tror du på sånt??
Det är förhandlingar nu bara..United är ett tacksamt offer att blanda in då dom anses desperata..så man kan trissa upp lönen i Bayern.

Och nej..det stämmer inte. Det är en tidning som bara ljuger om allt.
Senast redigerad av Steff83 2014-02-24 kl. 09:21.
Citera
2014-02-24, 09:36
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
The Mirror är ingen trovärdig tidning. Om Kroos lämnar Bayern för United säger det inte så mycket om Bayerns lönestruktur utan mer om Kroos ambitioner. Skulle han däremot lämna för säg Real eller Chelsea så är det lite mer förståeligt, även om de inte håller samma nivå som Bayern. Men United är ju ljusår ifrån de bästa klubbarna i Europa just nu.

Fantastiskt vad en dryg halv säsong kan göra för en klubb. Har aldrig hört något snack om bristande ambitioner när spelare skrivit på för City, Chelsea eller för den delen Real dom senaste åren. Det är inte Anzhi det snackas om direkt, det är United.

Sen tror jag att Kroos stannar i Bayern, då det vore idiotiskt av dom att låta honom gå, samt att jag tror att han helst vill stanna där, men det är en annan femma.
Citera
2014-02-24, 10:20
Medlem
cyberkalles avatar
United kommer tillbaka till toppen och vem vet dom kanske vinner CL iår.

Haha jag la märke till att Schweini såg skitsur ut när han byttes ut igår och bara dundrade förbi Pep nu kom förklaringen...han gjorde parodi på Kroos agerande.

http://www.tz.de/sport/fc-bayern/schweinsteiger-gibt-kroos-parodie-3381167.html

cst@ Nu måste väl även du ha tinat lite i din uppfattning om Thiago.

Jag var själv skit missnöjd med hans insatser i klubben under en bra tid med rätta men nu på sistone har han verkligen ryckt upp sig.
Citera
2014-02-24, 13:19
Medlem
csts avatar
Citat:
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/schweinsteiger-gibt-kroos-parodie-3381167.html

cst@ Nu måste väl även du ha tinat lite i din uppfattning om Thiago.

Jag var själv skit missnöjd med hans insatser i klubben under en bra tid med rätta men nu på sistone har han verkligen ryckt upp sig.
Ja, det är klart att han har blivit bättre och han är oerhört bolltrygg. I ärlighetens namn ser jag dock inte vad han ska tillföra ett Bayern där alla är friska. Med min fotbollsfilosofi hade jag fortfarande valt Schweinsteiger/Martinez centralt. Jag tycker fortfarande Thiago har mycket att utveckla för att bli en verkligt bra fungerande mittfältare i FCB, han måste ta ett större defensivt ansvar, bli starkare i kroppen och bättre på huvudet. Som vi såg förra året är vägen till att utklassa resten av Europa beroende av att alla tar det defensiva jobbet och överpresterar defensivt sett till sina förutsättningar. Tyvärr kan det väl bli så att värvningen av Thiago kan vara det som får Kroos att lämna för det börjar bli jävligt trångt på den positionen nu när Schweinsteiger är tillbaka och Pep verkar inte vilja spela dessa herrar högre upp i banan.

Något som slog mig under gårdagens fotbollstittande var att det inte kan vara så jävla kul att heta Sebastian Rode och ha kritat på för Bayern. Var ska han ta plats? Han är ju långt ifrån att vara en startspelare i dagsläget och varför skulle Pep inte prioritera egna och yngre spelare framför honom?

Nu tror jag förvisso att Kroos kommer att krita nytt kontrakt, det är väldigt få fotbollsspelare förunnat att få vara en del av ett lagbygge som verkligen dominerar fotbollsscenen i världen. Blir det dubbla CL-guld kommer man ju potentiellt att börja prata om Bayern som det i särklass bästa laget i modern tid som har klarat av det inga andra lag har gjort. Om jag hade varit spelare hade jag inte varit villig att överge den platsen i historieböckerna för några extra miljoner när kontot redan är välfyllt. Speltiden känns väl som den sko som klämmer mest men jag tycker ändå att Pep har börjat rotera truppen allt mer men det är trångt på mittfältet. I mina ögon är Kroos given i startelvan allt som oftast och jag förstår om hans ambitioner är att spela varje match från start och vara fundamentet i ett lagbygge, något som han inte är i Bayern idag. Just nu känns det som 60-40 att han stannar respektive går.
Citera
2014-02-24, 13:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ja, det är klart att han har blivit bättre och han är oerhört bolltrygg. I ärlighetens namn ser jag dock inte vad han ska tillföra ett Bayern där alla är friska. Med min fotbollsfilosofi hade jag fortfarande valt Schweinsteiger/Martinez centralt. Jag tycker fortfarande Thiago har mycket att utveckla för att bli en verkligt bra fungerande mittfältare i FCB, han måste ta ett större defensivt ansvar, bli starkare i kroppen och bättre på huvudet. Som vi såg förra året är vägen till att utklassa resten av Europa beroende av att alla tar det defensiva jobbet och överpresterar defensivt sett till sina förutsättningar. Tyvärr kan det väl bli så att värvningen av Thiago kan vara det som får Kroos att lämna för det börjar bli jävligt trångt på den positionen nu när Schweinsteiger är tillbaka och Pep verkar inte vilja spela dessa herrar högre upp i banan.

Något som slog mig under gårdagens fotbollstittande var att det inte kan vara så jävla kul att heta Sebastian Rode och ha kritat på för Bayern. Var ska han ta plats? Han är ju långt ifrån att vara en startspelare i dagsläget och varför skulle Pep inte prioritera egna och yngre spelare framför honom?

Nu tror jag förvisso att Kroos kommer att krita nytt kontrakt, det är väldigt få fotbollsspelare förunnat att få vara en del av ett lagbygge som verkligen dominerar fotbollsscenen i världen. Blir det dubbla CL-guld kommer man ju potentiellt att börja prata om Bayern som det i särklass bästa laget i modern tid som har klarat av det inga andra lag har gjort. Om jag hade varit spelare hade jag inte varit villig att överge den platsen i historieböckerna för några extra miljoner när kontot redan är välfyllt. Speltiden känns väl som den sko som klämmer mest men jag tycker ändå att Pep har börjat rotera truppen allt mer men det är trångt på mittfältet. I mina ögon är Kroos given i startelvan allt som oftast och jag förstår om hans ambitioner är att spela varje match från start och vara fundamentet i ett lagbygge, något som han inte är i Bayern idag. Just nu känns det som 60-40 att han stannar respektive går.

Håller med angående det defensiva där måste han bli bättre men från att han varit en riktig säkerhetsrisk tidigare så har han helt klart gjort framsteg även där.

Rode.....? ett enda stort frågetecken till den värvningen jag fattar nada både från hans sida och från Bayerns sida.

Martinez en personlig favorit hur tycker du att han levererar som mittback?
Jag tycker att han har en hel del kvar att jobba på men hoppas att Pep låter han få mera speltid på den positionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in