Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/schweinsteiger-gibt-kroos-parodie-3381167.html
cst@ Nu måste väl även du ha tinat lite i din uppfattning om Thiago.
Jag var själv skit missnöjd med hans insatser i klubben under en bra tid med rätta men nu på sistone har han verkligen ryckt upp sig.
Ja, det är klart att han har blivit bättre och han är oerhört bolltrygg. I ärlighetens namn ser jag dock inte vad han ska tillföra ett Bayern där alla är friska. Med min fotbollsfilosofi hade jag fortfarande valt Schweinsteiger/Martinez centralt. Jag tycker fortfarande Thiago har mycket att utveckla för att bli en verkligt bra fungerande mittfältare i FCB, han måste ta ett större defensivt ansvar, bli starkare i kroppen och bättre på huvudet. Som vi såg förra året är vägen till att utklassa resten av Europa beroende av att alla tar det defensiva jobbet och överpresterar defensivt sett till sina förutsättningar. Tyvärr kan det väl bli så att värvningen av Thiago kan vara det som får Kroos att lämna för det börjar bli jävligt trångt på den positionen nu när Schweinsteiger är tillbaka och Pep verkar inte vilja spela dessa herrar högre upp i banan.
Något som slog mig under gårdagens fotbollstittande var att det inte kan vara så jävla kul att heta Sebastian Rode och ha kritat på för Bayern. Var ska han ta plats? Han är ju långt ifrån att vara en startspelare i dagsläget och varför skulle Pep inte prioritera egna och yngre spelare framför honom?
Nu tror jag förvisso att Kroos kommer att krita nytt kontrakt, det är väldigt få fotbollsspelare förunnat att få vara en del av ett lagbygge som verkligen dominerar fotbollsscenen i världen. Blir det dubbla CL-guld kommer man ju potentiellt att börja prata om Bayern som det i särklass bästa laget i modern tid som har klarat av det inga andra lag har gjort. Om jag hade varit spelare hade jag inte varit villig att överge den platsen i historieböckerna för några extra miljoner när kontot redan är välfyllt. Speltiden känns väl som den sko som klämmer mest men jag tycker ändå att Pep har börjat rotera truppen allt mer men det är trångt på mittfältet. I mina ögon är Kroos given i startelvan allt som oftast och jag förstår om hans ambitioner är att spela varje match från start och vara fundamentet i ett lagbygge, något som han inte är i Bayern idag. Just nu känns det som 60-40 att han stannar respektive går.