2014-02-22, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Folk tar dock livet av sig genom att "gasa" ihjäl sig i bilen. Samma princip dock utan att eld uppstår.
Det är inte alls samma sak. Bilar brinner oftast efter en olycka, då de har gått sönder. Då bildas koldioxid vid branden, och det dödar inte lika lätt. Därför bränns de ihjäl. Vid gasning i bilen krävs att bilen är tät. Byggnader är täta, det uppstår syrebrist vid branden och då bildas koloxid, som är mycket giftigt.
Citera
2014-02-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Hur fungerar det med brev? Om man skulle skriva ett brev till honom om att vi de flesta anser att han är en narcissistisk person med väldigt mycket självömkan. Att skriva ett brev till honom där han blir förlöjligad, skulle han få det brevet? Alltså inga hotelser utan bara förakt för vem han är som person.

Tror nog brevet skulle komma fram. Antar att han nu sitter med restriktioner. Om han då signerat ett postgranskningsmedgivande (tillåter att in/utgående post går via åkl för genomläsning) så ser jag inget formellt hinder.
Citera
2014-02-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte alls samma sak. Bilar brinner oftast efter en olycka, då de har gått sönder. Då bildas koldioxid vid branden, och det dödar inte lika lätt. Därför bränns de ihjäl. Vid gasning i bilen krävs att bilen är tät. Byggnader är täta, det uppstår syrebrist vid branden och då bildas koloxid, som är mycket giftigt.

Nu råkar jag i min närhet haft "kamrater" som kopplat en slang från avgasröret in i bilens begränsande utrymmet och därmed tagit sig av daga.

EDIT. För säkerhets skull i ett garage och med motorn gående. Det är helt möjligt.
Senast redigerad av Remark 2014-02-22 kl. 22:10.
Citera
2014-02-22, 22:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu råkar jag i min närhet haft "kamrater" som kopplat en slang från avgasröret in i bilens begränsande utrymmet och därmed tagit sig av daga.

EDIT. För säkerhets skull i ett garage och med motorn gående. Det är helt möjligt.
Ja, men det går inte att gasa sig i en bil som har gått sönder efter en olycka så folk har klämts fast.
Citera
2014-02-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ja, men det går inte att gasa sig i en bil som har gått sönder efter en olycka så folk har klämts fast.

Jag har aldrig nämnt någon bilolycka över huvud taget.
Citera
2014-02-22, 22:21
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Jag är sjuksköterska och har sysslat med liknande i min utbildning och innan jag började jobba inom psykiatrin.

Det är i princip bara i bilar som människor brinner upp levande, när de kläms fast och bilen börjar brinna.
Men även de som tänder eld på sig själva dör ju också av rökförgiftning även om det sker på en öppen gata?
Citera
2014-02-22, 22:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har aldrig nämnt någon bilolycka över huvud taget.
Nej, jag vet. Men du missförstår mig.

Koloxid, som är mycket giftigt, bildas vid förbränning i slutna utrymmen och kräver slutna utrymmen för att döda. Därför dog barnen av koloxidförgiftning (och cyanid). De brändes inte ihjäl. NurseRatched är mycket trovärdig när hon säger att personer som bränns ihjäl dör i brinnande bilar. De brinner oftast efter olycka och då är bilen inte ett slutet utrymme.

När man gasar sig i en bil sker förbränningen i motorn, som är ett slutet utrymme, och koloxid bildas. Gasen förs in i den hela kupén som också är ett slutet utrymme. Därför dör personerna av koloxidförgiftning.
Citera
2014-02-22, 22:25
Medlem
Citat:
Men även de som tänder eld på sig själva dör ju också av rökförgiftning även om det sker på en öppen gata?

Ja det är riktigt men då omges de av eldhärden. I bilen sitter man med benen framför huvudet och om elden startar i motorrummet (vilket den ofta gör) bränns först benen och sedan kan reste av kroppen också brännskadas svårt innan patienten avlider. Under hela tiden kan patienten andas luft som cirkulerar genom trasiga rutor i bilvraket.

I bästa fall hinner någon släcka branden men det har hänt att människor dött denna fasansfulla död.
Citera
2014-02-22, 22:25
Medlem
eireanns avatar
Citat:

Koloxid, som är mycket giftigt, bildas vid förbränning i slutna utrymmen och kräver slutna utrymmen för att döda. Därför dog barnen av koloxidförgiftning (och cyanid). De brändes inte ihjäl. NurseRatched är mycket trovärdig när hon säger att personer som bränns ihjäl dör i brinnande bilar. De brinner oftast efter olycka och då är bilen inte ett slutet utrymme.

När man gasar sig i en bil sker förbränningen i motorn, som är ett slutet utrymme, och koloxid bildas. Gasen förs in i den hela kupén som också är ett slutet utrymme. Därför dör personerna av koloxidförgiftning.
Men vad händer då när dottern öppnade dörren?
Citera
2014-02-22, 22:26
Medlem
Citat:
Men vad händer då när dottern öppnade dörren?
Då var det redan för sent.
Citera
2014-02-22, 22:38
Medlem
Citat:

Givet att man medveten leder koloxiden in i bilkupén. Det måste vara ett slutet system från förbränningsmotorn in i bilen.

I detta fall. Var det pappan som ville ta död på oskyldiga barn. Dessutom såg till att det var ett begränsat utrymme genom att stänga andra dörrar. Gaskammare.
Citera
2014-02-22, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Givet att man medveten leder koloxiden in i bilkupén. Det måste vara ett slutet system från förbränningsmotorn in i bilen.

I detta fall. Var det pappan som ville ta död på oskyldiga barn. Dessutom såg till att det var ett begränsat utrymme genom att stänga andra dörrar. Gaskammare.
Japp.

Här kan man fundera på varför barnen låg alla tre i övre sängen. Var det planerat av pappan för att de skulle gasförgiftas fortare och för att det skulle försvåra för dem att ta sig ut?

Jag känner till sängmodellen, den är 1,40 m bred. Trångt, men inte för trångt för tre barn. Det hade varit bekvämare om det minsta barnet hade delat säng med pappa nedtill.

Det kan också vara så att barnen själva ville dela säng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in