2014-02-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann

Hur fungerar det med brev? Om man skulle skriva ett brev till honom om att vi de flesta anser att han är en narcissistisk person med väldigt mycket självömkan. Att skriva ett brev till honom där han blir förlöjligad, skulle han få det brevet? Alltså inga hotelser utan bara förakt för vem han är som person.

Om du skriver till hans advokat kanske han kan vidarebefodra ett brev. Eller om du väntar tills han börjat avtjäna sitt straff, då bör han ju kunna ta emot brev. Jag vet inte om du frågar också om det går att nå honom psykologiskt via ett brev? Jag tror personligen inte att han berörs av något som någon annan säger, eller tycker om honom. Han kan ju bli kränkt har vi lärt oss, om han inte får det han vill ha, eller om någon går emot honom. Men jag tror inte att en okänd utomstående kan få igång honom och beröra honom. I så fall skulle han väl bara avreagera sig på någon i fängelset.
Citera
2014-02-22, 22:52
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Då var det redan för sent.
Jag uppskattar att du och andra så tålmodigt svarar på mina frågor. Jag hoppas innerligt att det ni skriver är vad som hände
Citera
2014-02-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Japp.

Här kan man fundera på varför barnen låg alla tre i övre sängen. Var det planerat av pappan för att de skulle gasförgiftas fortare och för att det skulle försvåra för dem att ta sig ut?

Jag känner till sängmodellen, den är 1,40 m bred. Trångt, men inte för trångt för tre barn. Det hade varit bekvämare om det minsta barnet hade delat säng med pappa nedtill.

Det kan också vara så att barnen själva ville dela säng.

Om han hade haft intentionen att det skulle gå så fort som möjligt varför inte hälla ut alla tre liter tändvätska som han inhandlat?

EDIT. Varför bara 1 liter?
Citera
2014-02-22, 23:00
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Om du skriver till hans advokat kanske han kan vidarebefodra ett brev. Eller om du väntar tills han börjat avtjäna sitt straff, då bör han ju kunna ta emot brev. Jag vet inte om du frågar också om det går att nå honom psykologiskt via ett brev? Jag tror personligen inte att han berörs av något som någon annan säger, eller tycker om honom. Han kan ju bli kränkt har vi lärt oss, om han inte får det han vill ha, eller om någon går emot honom. Men jag tror inte att en okänd utomstående kan få igång honom och beröra honom. I så fall skulle han väl bara avreagera sig på någon i fängelset.
Du har säkert rätt men jag blir så irriterad över att han fortfarande inte verkar anse att det är hans fel att hans barn blivit mördade. Hade narcissism varit klassifierat som sinnessjuk hade han suttit någonstans just nu i en tvångsjacka. Hur knäcker man en psykopatisk narcissist?
Citera
2014-02-22, 23:07
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt men jag blir så irriterad över att han fortfarande inte verkar anse att det är hans fel att hans barn blivit mördade. Hade narcissism varit klassifierat som sinnessjuk hade han suttit någonstans just nu i en tvångsjacka. Hur knäcker man en psykopatisk narcissist?

Nu sitter han där han sitter och där får han sitta läänge.

Nu har han hamnat i en miljö som är rutinerade av att hantera psykopatiska narcissister. Betydligt mer svårmanipulerade. Om möjligt alls.
Citera
2014-02-22, 23:36
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Dessbättre är det nästan omöjligt att gasa ihjäl sig med en bil som har katalysator. Kolmonoxiden oxiderar till koldioxid i katalysatorn.

EDIT: OT i denna tråden kanske men så är det i alla fall. . . . .
Koldioxid är giftigt på samma sätt som koloxid, dvs tränger undan syret från de röda blodkropparna. Skillnaden är att det vid katalytisk rening av kolmonoxid även bildas kväve, syre och vatten förutom koldioxid. Du får det att framstå som att koldioxid inte skulle vara giftigt, vilket det i hög grad är.
Citera
2014-02-22, 23:40
Medlem
Citat:

Vi kan ju se det så här: Nu blir han inspärrad, andra kommer att varje dag bestämma hans tider, han har ingen frihet alls och är instängd. Det är en oerhörd kränkning för en man som ser sig själv som gud i sitt eget universum. Tråkigt får han det säkert också. Och han kommer inte att kunna leva ett familjeliv och få någon ny kvinna att föda hans barn, som han kan manipulera (säkert kommer han att få frieribrev osv, men han kommer inte att kunna leva med dem som man gör ute i vår verklighet). Det verkar som om den här mannen har satsat på att få varje kvinna att föda honom barn, och sedan använda dem till att kontrollera dem. Nu kan han inte göra det längre. Istället får han leva med andra män, som säkert har sina patologiska personligheter som matchar hans egen. Det hoppas jag i alla fall så att han får lite motstånd för en gångs skull.
Citera
2014-02-22, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Koldioxid är giftigt på samma sätt som koloxid, dvs tränger undan syret från de röda blodkropparna. Skillnaden är att det vid katalytisk rening av kolmonoxid även bildas kväve, syre och vatten förutom koldioxid. Du får det att framstå som att koldioxid inte skulle vara giftigt, vilket det i hög grad är.
En vis man sa en gång att det finns inga giftiga ämnen, bara giftiga halter. Även vatten är giftigt i tillräckligt hög halt.

Koloxid är mycket giftigare än koldioxid.
Citera
2014-02-23, 00:32
Medlem
Minimois avatar
Barnen brukade sova tillsammans däruppe. Pappan ville väl inte ha någon "statist" i sin egna säng? Det fanns ett draperi för köksdelen. Lättantändligt, gissar jag. Brandsläckaren stod längst in köksdelen. Flickan tänkte på den men brandsläckaren var på andra sidan elden.
Citera
2014-02-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Barnen brukade sova tillsammans däruppe. Pappan ville väl inte ha någon "statist" i sin egna säng? Det fanns ett draperi för köksdelen. Lättantändligt, gissar jag. Brandsläckaren stod längst in köksdelen. Flickan tänkte på den men brandsläckaren var på andra sidan elden.

Bestod stugan bara av ett enda rum?
Citera
2014-02-23, 01:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bestod stugan bara av ett enda rum?
teknisk undersökning, sid 16:
Citat:
Brandplatsen bestod av en mindre byggnad, typ Friggebod, bestående av ett rum och en toalett.
Citera
2014-02-23, 01:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Det verkar som om den här mannen har satsat på att få varje kvinna att föda honom barn, och sedan använda dem till att kontrollera dem. Nu kan han inte göra det längre. Istället får han leva med andra män, som säkert har sina patologiska personligheter som matchar hans egen. Det hoppas jag i alla fall så att han får lite motstånd för en gångs skull.
Det finns en teori som vill göra gällande att psykopati är ett uttryck för en särskild
betingad reproduktionsstrategi och ingen psykiatrisk störning. Strategin går ut på att sprida
individens egna gener genom att sätta så många barn till världen som möjligt.

http://www.esh.se/fileadmin/erstaskondal/Uppsatser/socarb/c-upps_02/b-i_movall_cupps.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in