2014-02-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Som det står, man dör inom några minuter, elden är snabb, den väntar inte några minuter, ingen dör av att få händerna eller huden uppbrunnen, de som lyckas överleva en så pass allvarlig brand dör oftast av komplikationer och infektioner. Att man skulle dö på bara några sekunder är tyvärr önsketänkande, båda barnen som dog måste ha lidit något fruktansvärt under tiden de skrek på hjälp

Du måste dock tänka på att döden kommer efter några minuter. Att förlora medvetandet tar inte länge alls, snabbare än du tror.

Hemskt är det hur som helst.
Citera
2014-02-22, 20:50
Medlem
Citat:
Som det står, man dör inom några minuter, elden är snabb, den väntar inte några minuter, ingen dör av att få händerna eller huden uppbrunnen, de som lyckas överleva en så pass allvarlig brand dör oftast av komplikationer och infektioner. Att man skulle dö på bara några sekunder är tyvärr önsketänkande, båda barnen som dog måste ha lidit något fruktansvärt under tiden de skrek på hjälp
Jo jag vet det. Döden inträder inom minuter. Medvetslöshet inom tre-fyra andetag.
Citera
2014-02-22, 20:54
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Tro kan man alltid göra. Jag tror på flickans berättelse eftersom ingenting motsäger den.
Förlåt, jag måste ha missat den delen där hon säger att hennes bröder fortfarande låg och sov
Citera
2014-02-22, 20:59
Medlem
eireanns avatar
Förresten, kan man hitta hela hennes vittnesmål någonstans? Då menar jag inte aftonbladets värdelösa rapportering där han utelämnde precis allt som var relevant.
Citera
2014-02-22, 21:02
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo jag vet det. Döden inträder inom minuter. Medvetslöshet inom tre-fyra andetag.
Men det beror ju på hur pass koncentrerad röken var annars skulle vi väl alla trilla av pinnen varenda gång man grillar.
Citera
2014-02-22, 21:08
Medlem
Citat:
Men det beror ju på hur pass koncentrerad röken var annars skulle vi väl alla trilla av pinnen varenda gång man grillar.

Allmänna fallet:

Ja. Men kolmonoxidbildningen är enorm med vid en brand av denna typen (tändvätska) i ett slutet utrymme.

I detta fallet: Systern klarade sig bättre eftersom hon befann sig närmare golvet. Hon verkar dessutom ha angett att bröderna "sov", vilket stämmer med vad kriminaltekniska undersökningar kommer fram till i liknande fall.

Som sagt: Jag anser inte att brottet blir i minsta grad, mindre allvarligt bara för att barnan somnade in utan att märka så mycket men jag tycker inte om att felaktigheter sprider sig på ett ovetenskapligt sätt.

Förövaren lider av en svår personlighetsstörning och sådana människor är otroligt farliga för sin omgivning men inte "sjuka" i lagens (LRV) mening.
Citera
2014-02-22, 21:11
Medlem
Citat:

Detta skedde inom ett litet rum - pappan hade tom stängt dörren till toaletten för att begränsa utrymmet. Blev hög koncentration av avgaser speciellt närmast taket och hos barn med liten kroppsvolym.

Han hade köpt tre liter tändvätska, men hällde bara ut en liter. Varför? Han hade möjligheten att se till att det skulle ske snabbt - men avstod.

Jag tror jag vet varför.
Citera
2014-02-22, 21:26
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Allmänna fallet:

Ja. Men kolmonoxidbildningen är enorm med vid en brand av denna typen (tändvätska) i ett slutet utrymme.

I detta fallet: Systern klarade sig bättre eftersom hon befann sig närmare golvet. Hon verkar dessutom ha angett att bröderna "sov", vilket stämmer med vad kriminaltekniska undersökningar kommer fram till i liknande fall.

Som sagt: Jag anser inte att brottet blir i minsta grad, mindre allvarligt bara för att barnan somnade in utan att märka så mycket men jag tycker inte om att felaktigheter sprider sig på ett ovetenskapligt sätt.

Förövaren lider av en svår personlighetsstörning och sådana människor är otroligt farliga för sin omgivning men inte "sjuka" i lagens (LRV) mening.
Jag hoppas verkligen att du har rätt, verkligen.
Citera
2014-02-22, 21:29
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Hur fungerar det med brev? Om man skulle skriva ett brev till honom om att vi de flesta anser att han är en narcissistisk person med väldigt mycket självömkan. Att skriva ett brev till honom där han blir förlöjligad, skulle han få det brevet? Alltså inga hotelser utan bara förakt för vem han är som person.
Ställer frågan igen, någon som vet?
Citera
2014-02-22, 21:43
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen att du har rätt, verkligen.
Ja. Jag är sjuksköterska och har sysslat med liknande i min utbildning och innan jag började jobba inom psykiatrin.

Det är i princip bara i bilar som människor brinner upp levande, när de kläms fast och bilen börjar brinna.
Citera
2014-02-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ja. Jag är sjuksköterska och har sysslat med liknande i min utbildning och innan jag började jobba inom psykiatrin.

Det är i princip bara i bilar som människor brinner upp levande, när de kläms fast och bilen börjar brinna.

Folk tar dock livet av sig genom att "gasa" ihjäl sig i bilen. Samma princip dock utan att eld uppstår.
Citera
2014-02-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Folk tar dock livet av sig genom att "gasa" ihjäl sig i bilen. Samma princip dock utan att eld uppstår.
Dessbättre är det nästan omöjligt att gasa ihjäl sig med en bil som har katalysator. Kolmonoxiden oxiderar till koldioxid i katalysatorn.

EDIT: OT i denna tråden kanske men så är det i alla fall. . . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in