Resultat: .
0%
röster
2014-02-20, 18:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, verkligen. Det dyker upp en ny fotbollsgeneration födda 95 och bakåt i Tyskland. Meyer, Goretzka, Brandt, Arnold, Timo Werner o.s.v. Mayer är redan tillräckligt bra för att få en plats i Tyska landslaget.

Hittade denna bilden på Neuer och Özil - http://l3.yimg.com/bt/api/res/1.2/yY8cK_OKunXnJUAlqHUiBg--/YXBwaWQ9eW5ld3M7cT04NQ--/http://media.zenfs.com/en-GB/blogs/early-doors/teamphoto1.jpg
Kul bild. (Speciellt att de hade tjejer i knattelaget! )

En tanke jag fått om straffen/räddningen är hur färgad denna händelse är i engelsk media. Det talas om att Neuer har en fördel eftersom han ”vet” var Özil ska lägga bollen, men inte om att Özil har samma fördel då han ”vet” hur Neuer ska agera.

Angående talanger så är det verkligen modigt att nästan alla lag släpper fram så unga spelare i den ena viktiga matchen efter den andra. För mig helt obegripligt att inte unga svenskar söker sig till Tyskland före något annat land. Kanske är de för dåliga?
Citera
2014-02-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kul bild. (Speciellt att de hade tjejer i knattelaget! )

En tanke jag fått om straffen/räddningen är hur färgad denna händelse är i engelsk media. Det talas om att Neuer har en fördel eftersom han ”vet” var Özil ska lägga bollen, men inte om att Özil har samma fördel då han ”vet” hur Neuer ska agera.

Angående talanger så är det verkligen modigt att nästan alla lag släpper fram så unga spelare i den ena viktiga matchen efter den andra. För mig helt obegripligt att inte unga svenskar söker sig till Tyskland före något annat land. Kanske är de för dåliga?

Med tanke på att Björn Andersson inte är så imponerande av våra talanger beror det nog på det. De är för dåliga helt enkelt.Tyska lag satsar mycket på talanger ifrån grannländerna ( Österrike, Schweiz o.s.v), Polen och Balkan. Häftigt ändå att så jävla många unga spelare har kommit fram sedan 2007.

Schalke sitter på en guldgruva just nu! Meyer, Avidaji, Goretzka, Draxler och Kolašinac. Det kommer bli stora pengar på spelarförsäljningar i framtiden.
Citera
2014-02-20, 23:02
Medlem
Vad dåliga Porto är, de lär nog inte nå åttondelen i CL på ett tag. Zambrano gjorde det ganska bra mot Jackson Martinez.
Citera
2014-02-20, 23:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Vad dåliga Porto är, de lär nog inte nå åttondelen i CL på ett tag. Zambrano gjorde det ganska bra mot Jackson Martinez.

Vill du diskutera den portugiska fotbollsfrågan finns tråd.

Imponerande av Frankfurt att nå ett så bra resultat på bortaplan, inget Neverkusen. Snarare Överkursen map läget i BL och spelare i jämförelse. Väl genomförd defensiv är nyckeln.

Veh slår finnen helt enkelt, för vem trodde detta?

Frankfurt, skitkul.
Citera
2014-02-20, 23:24
Medlem
Citat:

Imponerande av Frankfurt att nå ett så bra resultat på bortaplan, inget Neverkusen. Snarare Överkursen map läget i BL och spelare i jämförelse. Väl genomförd defensiv är nyckeln.

Frankfurt, skitkul.

Jag ogillar lagen från Portugal bara.

Det är dock viktigt att man inte blir likgiltig på hemmaplan. Men Veh är en sympatisk och duktig tränare, så det borde inte ske.
Citera
2014-02-21, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Med tanke på att Björn Andersson inte är så imponerande av våra talanger beror det nog på det. De är för dåliga helt enkelt.Tyska lag satsar mycket på talanger ifrån grannländerna ( Österrike, Schweiz o.s.v), Polen och Balkan. Häftigt ändå att så jävla många unga spelare har kommit fram sedan 2007.

Schalke sitter på en guldgruva just nu! Meyer, Avidaji, Goretzka, Draxler och Kolašinac. Det kommer bli stora pengar på spelarförsäljningar i framtiden.

Någon som har koll på mentaliteten bland de unga spelarna i Tyskland?
För mig verkar de väldigt framåt, hårdarbetande och målmedvetna.

För mig känns de som att de unga Svenskar som gått dit och misslyckats inte haft "balls" att spela i Tyskland. De har varit för mesiga helt enkelt, sen inte alltför skickliga heller förmodligen.

På något sätt känns det mycket svårt att slå igenom i Tyskland.
Dom som gör det verkar Balkanfolk, polacker, Tyskar.
Framförallt Tyskar

Och det är också ett hårdarbetande folk med en vinnarmentalitet.
Kanske så att Svenskar passar bättre in i ligor som Holland, Italienska, Engelska.
Den Engelska har väl varit tuff innan, har ändrats lite nu, men Sverige har ju haft en del grovjobbar där under åren.
Citera
2014-02-21, 09:32
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:

Frankfurt, skitkul.

Helt sjuk historia egentligen och 7500 fans. Tror Frankfurt tar sig vidare ändå, Swansea/Napoli - Frankfurt i nästa omgång hade verkligen varit något.

Fick tydligen stänga av motorvägen ett tag:
http://www.youtube.com/watch?v=zYtc_XE1b3Y
Senast redigerad av marc0p0l0 2014-02-21 kl. 10:23.
Citera
2014-02-21, 11:49
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Helt sjuk historia egentligen och 7500 fans. Tror Frankfurt tar sig vidare ändå, Swansea/Napoli - Frankfurt i nästa omgång hade verkligen varit något.

Fick tydligen stänga av motorvägen ett tag:
http://www.youtube.com/watch?v=zYtc_XE1b3Y

Otroligt mäktigt! Det måste vara bästa bortaklacken i år ändå Känner ni igen melodin vid 03:06?
Citera
2014-02-21, 12:36
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Otroligt mäktigt! Det måste vara bästa bortaklacken i år ändå Känner ni igen melodin vid 03:06?

De hade kring 13 000 sista gruppspelsmatchen borta mot Bordeaux, men håller ändå med. Porto ligger bra långt bort från Frankfurt, 200 mil närmare bestämt, och matchen spelades en torsdagkväll.

(Den melodin är välkänd , finns några till tyska kurvor som sjunger Pippisången.)
Citera
2014-02-21, 13:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Skillnaden är att man har utrymmet att göra det mot ett sopgäng som Stuttgart. Hade Arsenal faktiskt tagit tillvara på sin straff igår hade det kunnat bli en helt annan matchbild och marginalerna för misstag krymper ju längre turneringen går.

Dom där från ön är väl i samma klass som Stuttgart egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Tycker det var väldigt tydligt hur Martinez gång på gång inte hänger med i spelet som mittfältare under Guardiola. Att spela i den rollen kräver mycket mer än att vara defensivt skicklig och stor som han kunde vara bredvid Schweini i 4231.

Lahm är otroligt duktig i mitten och den enda jag kan tänka mig är tillräckligt duktig i Bayern för att bära den rollen annars är Schweini. Han har som Lahm det snabba tänkandet och kan snabbt vända 180 grader och slå en snabb perfekt långpass om det så krävs medan Martinez svänger om segare än en tanker och blir lätt utsatt i det läget.

Egentligen kändes spelet inte klockrent fören Lahm fick ta den rollen när Rafinha byttes in.
Martinez gör det dock bra som mittback måste jag säga. Han har ett ganska offensivt grundspel men är egentligen bättre rent defensivt än Boateng i mina ögon. När Arsenal körde buss-försvaret igår blev det väldigt bra med honom då han gärna strävar långt upp när Bayern har spelet långt in på anfallshalvan.

Kolla:
http://www.fourfourtwo.com/statszone/5-2013/matches/738766/team-stats/156/1_PASS_01#tabs-wrapper-anchor

Notera hur felpassningarna in i mitten av planen i andra halvlek så gått som försvann.

Håller med dig helt angående Martinez och som jag skrev tidigare så undrar jag om inte separationen från flickvännen satt sina spår eller så är det bara så att avsaknaden utav Schweinsteiger som spökar för hans del.

Men kul att han skötte sin uppgift som mittback riktigt bra och där har vi kanske vår joker.
Citera
2014-02-22, 16:21
Medlem
CoopColas avatar
Har länge haft PL som favorit tv-liga men sen jag fick eurosport så är tysk fotboll grymt mycket roligare. Målrikt, högt tempo, hårt spel och skön stämning på läktaren.

Har inget favorit lag ännu men kommer nog fastna för något nästa säsong.

Ska ner med tjejen till Berlin om ett par veckor, ska lätt gå på en match, oavsett division.
Citera
2014-02-22, 17:50
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Har länge haft PL som favorit tv-liga men sen jag fick eurosport så är tysk fotboll grymt mycket roligare. Målrikt, högt tempo, hårt spel och skön stämning på läktaren.

Har inget favorit lag ännu men kommer nog fastna för något nästa säsong.

Ska ner med tjejen till Berlin om ett par veckor, ska lätt gå på en match, oavsett division.

Kul att du inte hoppar på dem lagen de flesta brukar göra, klart Bayern och Dortmund spelar underhållande fotboll men det finns så otroligt många fina lag i denna liga. Speciellt om man ska besöka arenor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in