Resultat: .
0%
röster
2012-11-11, 11:49
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Sportbladet har pratat med Per Nilsson i Nürnberg. Kanske någon är intresserad?;
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15753637.ab
Som jag skrev någon gång under helgen så var det synd att han och Klose var lite ouppmärksam i början så hade inte uppförsbacken varit så tung.
Citera
2012-11-11, 11:50
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Visst kan Dortmund göra det men då blir det ruskigt svårt att vinna ligatiteln den säsongen då de behöver en spelare som kan spela som ensam anfallare. Barrios såldes ju till Guangzhou Evergrande.

Annars kan de behålla Lewandowski tills 2014 och sen kan han gå på free transfer, vilket är ett alternativ (det var det Dortmund planerade att göra i en sån situation men som det står på ESPN så utesluter de inte längre en försäljning av polacken).

Förhoppningsvis skriver Lewandowski på ett nytt kontrakt...

Jag kan tycka att det vore lite märkligt om Lewandowski skulle försvinna. Innan Barrios blev skadad förra sommaren (?) så var han inte ens ordinarie. Ett år har han varit toppforward i ett storlag, där han dessutom har sällskap av två landsmän, och så funderar man på om han kommer att stanna.

Nu begrep jag inte heller hur BVB agerade med Barrios, som ju egentligen helt bortpolleterades. Han fick ingen chans att försöka ta tillbaka sig plats efter skadan och såldes ju till ingenstans för ingenting.
Citera
2012-11-11, 11:53
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horribelt
Oj! Trevligt att de finns intresse för tysk fotboll här på forumet. Detta har jag missat helt! Är ett stort Bundesliga & FC Bayern München fan som kommer följa tråden med gläjde.

Välkommen, finns dock några som nog börjar tycka att tråden väger lite för mycket över åt Bayerns håll, men inte jag .
Citera
2012-11-11, 12:03
Medlem
Citat:
Välkommen, finns dock några som nog börjar tycka att tråden väger lite för mycket över åt Bayerns håll, men inte jag .
Lite samma problem som i Calcio-tråden. Vartannat inlägg handlar fan om Cagliari...
Citera
2012-11-11, 14:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lite samma problem som i Calcio-tråden. Vartannat inlägg handlar fan om Cagliari...

Nu något helt annat;
Såg att det är B-lagsmöte idag, repris av gårdagen på sitt sätt:
FSV Frankfurt mot TSV 1860 München i Zweite startade kl 13:30, står 0-0 ännu.

För min del skulle jag inte gråta om 1860 tog hem den matchen, en åsikt jag antagligen inte är ensam om. Fnns ju visst intresse hos de i Braunschweig också för ett sådant resultat.
Citera
2012-11-11, 19:44
Medlem
cyberkalles avatar
Boateng blir borta åtminstone till slutet av november.
Van Buyten lär ersätta eller?

BL levererade ännu en vecka med trevlig fotboll och massor med mål.
Synd att Augsburg ser ut att inte klara kontraktet, fan att dom inte satte 1-0 på sin fina chans efter fem minuter.
Citera
2012-11-11, 20:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Boateng blir borta åtminstone till slutet av november.
Van Buyten lär ersätta eller?

Fan.

Badstuber är väl borta åtminstone ett par veckor vad jag fattat? Finns ju alternativen Martinez eller Timo också men visst känns det riktigast med belgaren. Det där med att värva Dante var nog inte så dumt.
Citera
2012-11-11, 20:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Fan.

Badstuber är väl borta åtminstone ett par veckor vad jag fattat? Finns ju alternativen Martinez eller Timo också men visst känns det riktigast med belgaren. Det där med att värva Dante var nog inte så dumt.
Rafinha och Contento är ju två alternativ som funkar.
Citera
2012-11-11, 20:52
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jag kan tycka att det vore lite märkligt om Lewandowski skulle försvinna. Innan Barrios blev skadad förra sommaren (?) så var han inte ens ordinarie. Ett år har han varit toppforward i ett storlag, där han dessutom har sällskap av två landsmän, och så funderar man på om han kommer att stanna.

Nu begrep jag inte heller hur BVB agerade med Barrios, som ju egentligen helt bortpolleterades. Han fick ingen chans att försöka ta tillbaka sig plats efter skadan och såldes ju till ingenstans för ingenting.

Lewandowski tjänar €1,5m per år och enligt Bild vill han ha €5m så det är högst sannolikt det (lönen) som gör att han ännu inte skrivit på ett nytt kontrakt med Dortmund.
Citera
2012-11-12, 09:00
Medlem
motvalls avatar
Ni missade något som inte såg på Stuttgart mot Hannover igår kväll, rätt tomt i matchtråden i varje fall. Först spelade VfB mycket fin fotboll i ca 60 minuter, var helt enkelt överlägsna och ledde komfortabelt med 2-0. Sedan föll de ihop som ett korthus, H96 gjorde 4 mål på 17 min. En mycket märklig match, påminde lite om landskampen i Berlin - vad hände egentligen?

Sedan är det något med Hannover och straffar denna vecka, 3 st på 2 matcher, alla egentligen matchavgörande.
Citera
2012-11-12, 12:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Lewandowski tjänar €1,5m per år och enligt Bild vill han ha €5m så det är högst sannolikt det (lönen) som gör att han ännu inte skrivit på ett nytt kontrakt med Dortmund.
Hans agent håller på med ett pokerspel som om det går dåligt kommer drabba Lewandowski negativt.

http://www.sueddeutsche.de/sport/poker-um-bvb-stuermer-lewandowski-kein-mensch-weiss-was-das-soll-1.1520538
Citera
2012-11-12, 12:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ni missade något som inte såg på Stuttgart mot Hannover igår kväll, rätt tomt i matchtråden i varje fall. Först spelade VfB mycket fin fotboll i ca 60 minuter, var helt enkelt överlägsna och ledde komfortabelt med 2-0. Sedan föll de ihop som ett korthus, H96 gjorde 4 mål på 17 min. En mycket märklig match, påminde lite om landskampen i Berlin - vad hände egentligen?

Sedan är det något med Hannover och straffar denna vecka, 3 st på 2 matcher, alla egentligen matchavgörande.

Jag skrev före matchstart att det skulle bli en trevlig match och mycket riktigt så blev det.

Nu var väl iof inte Stuttgart lika överlägsen Hannover som Tyskland var i 60 minuter mot Sverige men som du säger likheten finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in