Resultat: .
0%
röster
2014-08-04, 12:46
Medlem
dippsis avatar
Nu kan det firas! Müller för 4.5 miljoner €! Imorgon kommer han till Hamburg! Nu fattas bara en försvarare sedan är jag nöjd! Ryktades om Santana men verkar inte bli nu då Schalke säger att dem behöver honom. Ostrzolek verkar det vara tyst om nu, men ser hellre att man lägger pengar på en mittback.
Citera
2014-08-04, 14:18
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Nu kan det firas! Müller för 4.5 miljoner €! Imorgon kommer han till Hamburg! Nu fattas bara en försvarare sedan är jag nöjd! Ryktades om Santana men verkar inte bli nu då Schalke säger att dem behöver honom. Ostrzolek verkar det vara tyst om nu, men ser hellre att man lägger pengar på en mittback.
Grattis till den transfern! HSV kan nog få till ett bra lagbygge trots allt den här säsongen. Behrami har ju också anslutit. Läste precis en notis i Kicker om att Ostrzolek förväntas bli klart den här veckan, men håller med dig om att det främst är en ny mittback som ni behöver.

Hannover förhandlar med Dinamo Zagreb om den algeriske mittfältare/anfallaren Soudani. Tydligen en snabb löpstark spelare som kunde passa bra in i Hannovers spelsystem. Hade dock hellre sett att man värvat en försvarsspelare. Offensivt på kanterna finns det redan flera bra alternativ.
Citera
2014-08-04, 14:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Hur har Badstuber sett ut hittils i de försäsongsmatcher han fått speltid i? Lite tidigt att säga kanske, men vore riktigt kul och förmodligen nyttigt för Bayern om han kommer tillbaks..
Han har sett riktigt bra ut faktiskt bättre än jag förväntade mig.

Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Grymt bra värvning faktiskt.
Citera
2014-08-04, 20:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det finns ett Fantasy Bundesligaspel om någon känner för det:

http://fantasybundes.com/en/index.php

Den franska sajten Fantasyfoot erbjuder också en tävlingslek om Bundesliga. Spelarmarknaden öppnar 8:e augusti, men jag tog ut en trupp nu. Får väl justera lite om det sker sena övergångar eller rapporter om skador snappas upp.

http://www.fantasyfoot.fr/resultsfoot.php?competition=BA&saison=

Jag skrev lite i tråden om Ligue 1 hur det här spelet är upplagt. Jag gillar hur det är konstruerat. Fick utrymme i truppen för Robben, Ribéry, Lewandowski, Reus, Drmic och Kruse. Överflödets förbannelse, kan man nästan tala om. Drmic kanske byts mot en mittback till:

(FB) Franska Ligue 1
Citera
2014-08-05, 07:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Den franska sajten Fantasyfoot erbjuder också en tävlingslek om Bundesliga. Spelarmarknaden öppnar 8:e augusti, men jag tog ut en trupp nu. Får väl justera lite om det sker sena övergångar eller rapporter om skador snappas upp.

http://www.fantasyfoot.fr/resultsfoot.php?competition=BA&saison=

Jag skrev lite i tråden om Ligue 1 hur det här spelet är upplagt. Jag gillar hur det är konstruerat. Fick utrymme i truppen för Robben, Ribéry, Lewandowski, Reus, Drmic och Kruse. Överflödets förbannelse, kan man nästan tala om. Drmic kanske byts mot en mittback till:

(FB) Franska Ligue 1
Alltid kul med managementspel men jag spelar redan Comunio så det räcker för min del.

Men ändå, bara av ren nyfikenhet, finns spelet du länkat till även på engelska (eller tyska)? Tror nämligen att de flesta här liksom jag själv inte talar flytande franska...
Citera
2014-08-05, 08:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Alltid kul med managementspel men jag spelar redan Comunio så det räcker för min del.

Men ändå, bara av ren nyfikenhet, finns spelet du länkat till även på engelska (eller tyska)? Tror nämligen att de flesta här liksom jag själv inte talar flytande franska...

Nja, jag tror att det bara är ett franskt fenomen. Man behöver dock inte läsa så mycket franska för att kunna spela det, det handlar ju mest om tangentbordsmanövrerande, läsa statistik och så.
Reggade mig nu på Comunio, men tycker det ser lite knepigt ut. En massa små communitys och betalversioner bl.a.

På Fantasyfoot är det bara att regga sig. För att se hur många poäng spelare dragit ihop tidigare säsonger går man till fliken Foot européen och väljer den liga man är intresserad av, och klickar på resp. säsong. För att sätta samman sin trupp går man till fliken Fantasy Football, håller pilen över den liga man vill delta i, då får man upp några alternativ. Genom att klicka på Mon effectif går man in på spelarmarknaden. För att verkställa köpen drar man rutan med spelaren från vänster till höger, och tvärtom om man ångrar sig. För att sedan ställa upp startelvan inför vare omgång är det på nytt fliken Fantasy Football som gäller, hålla pilen över ligan och klicka till höger på Mes compos. Man väljer då även tre reserver. Alternativet Mon 11 majeur kan man välja om man vill hålla fast vid samma elva flera omgångar. Vid ett visst datum, kanske mitten eller slutet av september, stängs spelarmarknaden. Men i en trupp ryms drygt 20 spelare, även om man väljer några av de dyraste, så det ska finnas alternativ på varje position.

Första omgången blir det nog Bayern-Wolfsburg och Dortmund-Leverkusen jag kollar på, trots att det knappast blir de mest ovissa matcherna.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-05 kl. 08:48.
Citera
2014-08-05, 08:32
Medlem
gato12s avatar
Någon som såg toppmatchen igår kväll?

Kaiserslautern mot 1860 München
Citera
2014-08-05, 09:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Jodå en riktigt bra match som hade det mesta man önskar speciellt ett slut som innebar 0-poäng till 1860.
Citera
2014-08-05, 09:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jodå en riktigt bra match som hade det mesta man önskar speciellt ett slut som innebar 0-poäng till 1860.

Vilket lag är störst i stan egentligen?

Det är inte som i Manchester där City är störst och United mest har asiatiska turister på läktarna?
Citera
2014-08-05, 09:24
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:

Mycket underhållande match, bra reklam för 2.liga. 1860's lag är egentligen ett nybygge där ett antal av spelarna inte har allt för bra kunskaper i det tyska språket. Man ser dock potentialen och det är ett lag som kommer att utvecklas under säsongen. Imponerades över hur offensivt de var inställda i första halvlek, även innan det röda kortet så försvarade 1860 hörnor med 2/3 man nästan vid mittlinjen, redo att kontra.

Citat:

Det är inte som i Manchester där City är störst och United mest har asiatiska turister på läktarna?

Tidigare var det så att alla som bodde i centrum i München höll på 1860 och FC Bayerns fans kom från "förorterna"/utkanten av München och alla byar runtomkring. Kan tänka mig att det har luckrats upp något de senaste 10 åren, en återkomst till Bundesliga för 1860 vore nödvändig snart för att rädda upp nästa generation fans.
Citera
2014-08-05, 09:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Mycket underhållande match, bra reklam för 2.liga. 1860's lag är egentligen ett nybygge där ett antal av spelarna inte har allt för bra kunskaper i det tyska språket. Man ser dock potentialen och det är ett lag som kommer att utvecklas under säsongen. Imponerades över hur offensivt de var inställda i första halvlek, även innan det röda kortet så försvarade 1860 hörnor med 2/3 man nästan vid mittlinjen, redo att kontra.

Tidigare var det så att alla som bodde i centrum i München höll på 1860 och FC Bayerns fans kom från "förorterna"/utkanten av München och alla byar runtomkring. Kan tänka mig att det har luckrats upp något de senaste 10 åren, en återkomst till Bundesliga för 1860 vore nödvändig snart för att rädda upp nästa generation fans.

Det är rätt uppenbart att FC Bayern har mest supportrar i hela München numera men som marcopolo skriver så fanns det tidigare en skillnad på var man bodde men nu när man är där nere så märker man FC Bayerns övertag bland fansen speciellt bland dom yngre.

1860 är som sagt ett nybygge iår nya utländska spelare ny tränare (Ricardo Moniz/Holland) som verkar ha hoppat omkring i massor med klubbar under dom senaste åren.

Känns lite märkligt att se 1860 i år utan Benny Lauth, och Daniel Bierofka som varit klubben trogna länge sedan så har dom Tysklands coolaste målvakt.
Citera
2014-08-06, 17:48
Medlem
cyberkalles avatar
Ni Dortmundfans kollar väl på eurosport nu där möter dom slask Wroclaw från Polen.
0-2 och mål genom Mikitikitarian och Immobile efter första halvan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in