Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Alltid kul med managementspel men jag spelar redan Comunio så det räcker för min del.
Men ändå, bara av ren nyfikenhet, finns spelet du länkat till även på engelska (eller tyska)? Tror nämligen att de flesta här liksom jag själv inte talar flytande franska...
Nja, jag tror att det bara är ett franskt fenomen. Man behöver dock inte läsa så mycket franska för att kunna spela det, det handlar ju mest om tangentbordsmanövrerande, läsa statistik och så.
Reggade mig nu på Comunio, men tycker det ser lite knepigt ut. En massa små communitys och betalversioner bl.a.
På Fantasyfoot är det bara att regga sig. För att se hur många poäng spelare dragit ihop tidigare säsonger går man till fliken Foot européen och väljer den liga man är intresserad av, och klickar på resp. säsong. För att sätta samman sin trupp går man till fliken Fantasy Football, håller pilen över den liga man vill delta i, då får man upp några alternativ. Genom att klicka på Mon effectif går man in på spelarmarknaden. För att verkställa köpen drar man rutan med spelaren från vänster till höger, och tvärtom om man ångrar sig. För att sedan ställa upp startelvan inför vare omgång är det på nytt fliken Fantasy Football som gäller, hålla pilen över ligan och klicka till höger på Mes compos. Man väljer då även tre reserver. Alternativet Mon 11 majeur kan man välja om man vill hålla fast vid samma elva flera omgångar. Vid ett visst datum, kanske mitten eller slutet av september, stängs spelarmarknaden. Men i en trupp ryms drygt 20 spelare, även om man väljer några av de dyraste, så det ska finnas alternativ på varje position.
Första omgången blir det nog Bayern-Wolfsburg och Dortmund-Leverkusen jag kollar på, trots att det knappast blir de mest ovissa matcherna.