Resultat: .
0%
röster
2013-11-05, 16:45
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tack!

Jag kör dit och tillbaka från Hannover över dagen så det blir varken övernattning eller supande. Min polare kommer nog att hälla i sig en del men själv får jag nöja mig med 1-2 öl innan match så att jag är körbar sedan.

Blir nog kul att betrakta både hemma- och bortafans på stan under eftermiddagen.

Extremt avundsjuk trots mina starka Bayernsympatier. Riktigt kul match att se på plats!

Hoppas att vi får en rapport om matchen och det därikring från dina objektiva och nyktra ögon. Sådant uppskattas enormt.

Får man fråga vad ni fick betala för biljetterna?
Citera
2013-11-05, 23:04
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Extremt avundsjuk trots mina starka Bayernsympatier. Riktigt kul match att se på plats!

Hoppas att vi får en rapport om matchen och det därikring från dina objektiva och nyktra ögon. Sådant uppskattas enormt.

Får man fråga vad ni fick betala för biljetterna?
Vi betalade hiskeliga 140 € / biljett (inklusive avgifter och expressleverans med UPS). Dyrt men förhoppningsvis värt det. Ibland måste man unna sig.
Citera
2013-11-05, 23:06
Medlem
Steff83s avatar
Starkt! Leverkusen! Det här ska dom fixa om dom sköter allt rätt.
Citera
2013-11-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Starkt! Leverkusen! Det här ska dom fixa om dom sköter allt rätt.

Japp. Jag antar att Leverkusen nu kommer att gå vidare med stor sannolikhet. Förlorar man borta mot Sociedad och kryssar hemma mot United samtidigt som Donezk förlorar borta mot United och vinner hemma mot Sociedad går man vidare på interna möten.
Citera
2013-11-06, 08:33
Medlem
fchansas avatar
Tillbaka från en lyckad utflykt till München och Augsburg. Kul att kunna lägga "SGL-arena" till listan över besökta arenor men den låg lite illa till trots de på matchdagen s.k. direkta spårvagnarna. En sak jag inte kan sluta reta mig på är dessa förbaskade betalningslösningar som breder ut sig om en löpeld på Tyska arenor. Cash is King är ett icke gångbart uttryck längre. Engångsbesökaren är egentligen inte välkommen att köpa en öl och korv då det är oerhört krångligt att köpa/panta till sig ett betalkort, gå och sätta in pengar, handla, få pengar kvar på kortet som man inte handlat för och inte inte ut när man "säljer/återlämnar" kortet vilket man måste om man vill ha tillbaka de 2 Euro kortet kostat.

För övrigt lär det dröja innan jag vill ha Leberkäse igen
Citera
2013-11-06, 09:49
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tillbaka från en lyckad utflykt till München och Augsburg. Kul att kunna lägga "SGL-arena" till listan över besökta arenor men den låg lite illa till trots de på matchdagen s.k. direkta spårvagnarna. En sak jag inte kan sluta reta mig på är dessa förbaskade betalningslösningar som breder ut sig om en löpeld på Tyska arenor. Cash is King är ett icke gångbart uttryck längre. Engångsbesökaren är egentligen inte välkommen att köpa en öl och korv då det är oerhört krångligt att köpa/panta till sig ett betalkort, gå och sätta in pengar, handla, få pengar kvar på kortet som man inte handlat för och inte inte ut när man "säljer/återlämnar" kortet vilket man måste om man vill ha tillbaka de 2 Euro kortet kostat.

För övrigt lär det dröja innan jag vill ha Leberkäse igen
Vafalls Leberkäse är ju det bästa man kan ta till en bira mitt på dagen.

Ogillar också detta skit-betalsystemet vad är det för fel på pengar?

Annars då var resan bra? Var det helgens segermatch mot Mainz du såg?

Själv så kommer det dröja till våren innan jag reser ner igen och firar Bayern och ett halv sekel som Bayernfan.
Citera
2013-11-06, 11:26
Medlem
Quorthons avatar
Tycker Leberkäse påminner mest om falukorv. Hade hoppats på nåt med mer leversmak. Är dock såklart gott.

Tycker det känns troligare att United åker ur CL än att Leverkusen gör det just nu.
Citera
2013-11-06, 12:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Tycker Leberkäse påminner mest om falukorv. Hade hoppats på nåt med mer leversmak. Är dock såklart gott.

Tycker det känns troligare att United åker ur CL än att Leverkusen gör det just nu.

Många inklusive jag själv trodde att leberkäse innehåller både lever och ost men det innehåller inget utav det.

Den skall ätas direkt på ett metzgerei tillsammans med rätt bröd och senap och eine helles då njuter denne man.

Det blir några riktigt bra och spännande slutomgångar i dom andra grupperna med Tyska lag i.
Citera
2013-11-06, 14:48
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vafalls Leberkäse är ju det bästa man kan ta till en bira mitt på dagen.

Ogillar också detta skit-betalsystemet vad är det för fel på pengar?

Annars då var resan bra? Var det helgens segermatch mot Mainz du såg?

Själv så kommer det dröja till våren innan jag reser ner igen och firar Bayern och ett halv sekel som Bayernfan.

Jo resan var mycket bra och vi hade Mainz-matchen som huvudmål. Som vanligt härlig stämning och på Augsburgs hemmasektion, där vi stod, behövde man inte skämmas för att man var långt ifrån nykter. Fick skäll av en vakt som tyckte jag störde omgivningen genom att fotografera lite. Tror inte någon märkte det direkt efter 1-0 målet

Well, Leberkäse/Fleischkäse tillhör gruppen av mina livrätter men det blev rätt mycket av den varan denna helg. Mest med Bratkartoffeln, Spiegelei och Krautsalat men köpte även ett Semmelbröd med senap och Fleischkäse på HBF och tjockleken på den skivan gick inte av för hackor. Tror för övrigt jag fick i mig några "Mass" av alla kända sorter under helgen
Senast redigerad av fchansa 2013-11-06 kl. 14:54.
Citera
2013-11-06, 15:41
Bannlyst
Är det någon mer än jag som är lite oroad över Dortmunds utveckling?

De har de senaste åren tappat spelare som Kagawa, Sahin, Götze och det verkar som att de snart kommer tappa Lewandowski och Gundogan, två av deras bästa spelare. Dessutom kommer Lewandowski gå som bosman och Gundogan har ett utgående kontrakt så de kommer inte få mycket för honom. Om någon säsong kommer säkert spelare som Hummels och Reus vilja lämna också, det är en negativ spiral.

Man måste dock erkänna att de lyckats bra med att ersätta spelare tidigare, sportsligt går det väldigt bra för alla nyförvärv, däremot tror jag det är tveksamt om det kommer gå för all framtid för Dortmund att varje säsong tappa en eller två av deras bästa spelare och ersätta dem med billiga och bra ersättare.

På sikt måste därför Dortmund kunna behålla sina bästa spelare och det verkar som att den stora anledningen till att spelare vill gå från Dortmund ör de låga lönerna, Dortmund har ungefär lika stor lönebudget som Aston Villa har vilket ör ett nedre mittenlag i England, så det är förståeligt att spelare blir lockade att tjäna mycket mer pengar, Dortmund måste därför öka lönebudgeten rätt rejält för att kunna behålla spelare som de vill behålla och det kommer bli mycket svårt.

Det tragiska är att konkurrensen mellan Dortmund och Bayern har gjort Bundesliga mer spännande, faller Dortmund av kommer Bayern vinna varje år och det vore tråkigt för ligan som helhet.

I dagens fotbollsvärld så känns det som att en klubb måste få en sugar daddy som PSG och Man City för att kunna konkurrera, om en klubb gör som Dortmund och försöker bygga något långsiktigt så blir man endast sönderköpt, jag tror att enda sättet för tyska klubbar förutom Bayern att kunna växa och behålla de bästa spelarna är om Bundesliga tillåter externt kapital att komma in i klubbarna, som det är nu ser det märkt ut för klubbar som Dortmund då PL lagen, PSG, Bayern, Real o Barca kan ge spelarna så mycket mer i lön och därför kan de alltid köpa upp Dortmund.

Hur ser ni på detta? Utvecklingen är ju inte lovande just nu, Dortmund måste kunna locka sina spelare tt vara kvar i klubben och måste därmed ge dem högre löner men det kanske inte är möjligt på ett tag.
Citera
2013-11-06, 15:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergall
Är det någon mer än jag som är lite oroad över Dortmunds utveckling?

De har de senaste åren tappat spelare som Kagawa, Sahin, Götze och det verkar som att de snart kommer tappa Lewandowski och Gundogan, två av deras bästa spelare. Dessutom kommer Lewandowski gå som bosman och Gundogan har ett utgående kontrakt så de kommer inte få mycket för honom. Om någon säsong kommer säkert spelare som Hummels och Reus vilja lämna också, det är en negativ spiral.

Man måste dock erkänna att de lyckats bra med att ersätta spelare tidigare, sportsligt går det väldigt bra för alla nyförvärv, däremot tror jag det är tveksamt om det kommer gå för all framtid för Dortmund att varje säsong tappa en eller två av deras bästa spelare och ersätta dem med billiga och bra ersättare.

På sikt måste därför Dortmund kunna behålla sina bästa spelare och det verkar som att den stora anledningen till att spelare vill gå från Dortmund ör de låga lönerna, Dortmund har ungefär lika stor lönebudget som Aston Villa har vilket ör ett nedre mittenlag i England, så det är förståeligt att spelare blir lockade att tjäna mycket mer pengar, Dortmund måste därför öka lönebudgeten rätt rejält för att kunna behålla spelare som de vill behålla och det kommer bli mycket svårt.

Det tragiska är att konkurrensen mellan Dortmund och Bayern har gjort Bundesliga mer spännande, faller Dortmund av kommer Bayern vinna varje år och det vore tråkigt för ligan som helhet.

I dagens fotbollsvärld så känns det som att en klubb måste få en sugar daddy som PSG och Man City för att kunna konkurrera, om en klubb gör som Dortmund och försöker bygga något långsiktigt så blir man endast sönderköpt, jag tror att enda sättet för tyska klubbar förutom Bayern att kunna växa och behålla de bästa spelarna är om Bundesliga tillåter externt kapital att komma in i klubbarna, som det är nu ser det märkt ut för klubbar som Dortmund då PL lagen, PSG, Bayern, Real o Barca kan ge spelarna så mycket mer i lön och därför kan de alltid köpa upp Dortmund.

Hur ser ni på detta? Utvecklingen är ju inte lovande just nu, Dortmund måste kunna locka sina spelare tt vara kvar i klubben och måste därmed ge dem högre löner men det kanske inte är möjligt på ett tag.

Det kan se ut så för en utomstående..Men jag tycker Dortmund klarat sig bra. Och dom växer ju hela tiden ekonomiskt mer och mer. Dom har varit bra att värva nytt med. Dom har dessutom råd att köpa dyrare numera med. Dom har inte alls tappat så mycket spelare under dessa år. Stommen har varit kvar hela tiden.
Citera
2013-11-06, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det kan se ut så för en utomstående..Men jag tycker Dortmund klarat sig bra. Och dom växer ju hela tiden ekonomiskt mer och mer. Dom har varit bra att värva nytt med. Dom har dessutom råd att köpa dyrare numera med. Dom har inte alls tappat så mycket spelare under dessa år. Stommen har varit kvar hela tiden.
Jo men tappar de både Lewandowski och Gundogan nu för lite pengar så kommer det bli mycket svårt att ersätta dem, Dortmund måste verkligen behålla Gundogan och försöka ersätta Lewandowski med Kiessling som är en prövad Bundeslig anfallare. På sikt har Dortmund goda möjligheter att bli en storklubb, de behöver växa ekonomiskt och kunna ge sina spelare höga löner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in