Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Ja men hur ofta har inte Bayern börjat matcherna rätt trevande?
Ta ett exempel som mot sopgänget Stuttgart då såg det ju likadant ut och ändå vann vi rätt klart trots att dom gjorde en grymt bra match.
Jag tyckte att Bayernspelarna halkade rätt friskt i början och det ställde till det på hela planen igår.
Tycker det var väldigt tydligt hur Martinez gång på gång inte hänger med i spelet som mittfältare under Guardiola. Att spela i den rollen kräver mycket mer än att vara defensivt skicklig och stor som han kunde vara bredvid Schweini i 4231.
Lahm är otroligt duktig i mitten och den enda jag kan tänka mig är tillräckligt duktig i Bayern för att bära den rollen annars är Schweini. Han har som Lahm det snabba tänkandet och kan snabbt vända 180 grader och slå en snabb perfekt långpass om det så krävs medan Martinez svänger om segare än en tanker och blir lätt utsatt i det läget.
Egentligen kändes spelet inte klockrent fören Lahm fick ta den rollen när Rafinha byttes in.
Martinez gör det dock bra som mittback måste jag säga. Han har ett ganska offensivt grundspel men är egentligen bättre rent defensivt än Boateng i mina ögon. När Arsenal körde buss-försvaret igår blev det väldigt bra med honom då han gärna strävar långt upp när Bayern har spelet långt in på anfallshalvan.
Kolla:
http://www.fourfourtwo.com/statszone/5-2013/matches/738766/team-stats/156/1_PASS_01#tabs-wrapper-anchor
Notera hur felpassningarna in i mitten av planen i andra halvlek så gått som försvann.