Resultat: .
0%
röster
2014-02-20, 01:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Mjo..Fast han skulle aldrig släppas ändå..så något värde finns inte.

Jo, en sådan diskussion är poänglös. Han kommer vara nummer ett i Bayern i cirka tio år till.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ett värde finns alltid.

Förresten fan vad Rafinha var bra i sitt inhopp.

Rafinha var okej men det märktes ändå att han är på en nivå under de andra killarna, främst de som är på offensiva planhalvan. Han fattar inte spelet lika väl helt enkelt.
Citera
2014-02-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jo, en sådan diskussion är poänglös. Han kommer vara nummer ett i Bayern i cirka tio år till.

Rafinha var okej men det märktes ändå att han är på en nivå under de andra killarna, främst de som är på offensiva planhalvan. Han fattar inte spelet lika väl helt enkelt.

Man har spelat med Rafinha som högerback under stora delar av säsongen. Martinez tycker jag känns rätt lost som ensam defensiv mittfältare. Den rollen klarar Lahm av bättre.
Citera
2014-02-20, 07:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Du har naturligtvis rätt men Rafinha brukar inte vara på den nivån som han var på igår så ur hans synvinkel så var han skitbra.
Citera
2014-02-20, 08:08
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Är väl dock ett måste att ha utköpesklausul i dagens fotbollskontrakt? Sen får man väl sätta den på vad man vill..

Nej. Bayernledningen har redan gått ut och sagt att ingen i bayern har utköpsklausul eller kommer tillåtas ha det.

Enda jag vet där man måste ha det är Spanien
Citera
2014-02-20, 08:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tror inte det kommer någon onödig spänning denna gången i returen. Man kommer inte underskatta denna gången.

Det tror inte jag heller, i den bemärkelsen borde verkligen förra årets returmöte varit en nyttig läxa för spelarna. Detta trots att Arsenal kanske kommer att kunna ställa upp med ett bättre lag då, de hade en del skador mm i sin ganska tunna trupp igår.

En tanke som slår mig så här i efterskott är hur udda Guardiola egentligen tänker fotboll. En stor del av andra halvlek spelade Bayern utan forward, med två väldigt offensiva ytterbackar samt en offensiv mittback (Martinez). Man kan nästan säga med 10 mittfältare och en back (Dante)!
Citera
2014-02-20, 11:16
Medlem
dippsis avatar
Donis Avdijaj ska ha en 50 € miljon klausul på sitt kontrakt, utan att spelat ännu. Får hoppas vi får se honom snart! Schalke har otroligt mycket intressanta spelare nu.
Citera
2014-02-20, 11:46
Medlem
csts avatar
Märklig match igår, när det blev straff efter 9 minuter trodde jag att det skulle vara kört med det ordnade ju upp sig självt. Tycker Arsenal såg bra ut inledningsvis men luften verkar ha gått ur helt i samband med att Özil missade straffen, hade kunnat bli en riktigt intressant match om de hade orkar fortsätta.

Efter Bayerns straff och det röda kortet är det ju egentligen inte så mycket att tala om, Arsenal fick knappt låna bollen och FCB malde sakta ner motståndet. Skönt att man tillslut lyckades göra det andra målet, hade varit orättvist dåliga marginaler att bara ha ett mål tillgodo inför returen.

Som många redan har sagt var Kroos bäst på plan, Robben var en positiv injektion och det är kul att se hur mycket mer ansvar han tar för laginsatsen på gamla dar. Kul även att se Martinez tillbaka, hoppas han kan få lite speltid nu så att han hinner nå förra årets form innan det är dags för avgörandet i CL.

Skönt även att ha en Neuer i mål, att kunna förlita sig på världens bästa målvakt kan verkligen vara tungan på vågen när det blir allt mindre marginaler i matcherna.
Citera
2014-02-20, 12:35
Medlem
motvalls avatar
Gjorde en intressant iakttagelse när jag såg om delar av matchen. Kroos var usel de första minuterna när Arsenal spelade riktigt bra. Han slog felpass, missade markering och verkade inte alls vara inne i matchen. Att han sedan gjorde en väldigt bra match är sant, men tycker detta lite är typiskt för honom. Inte riktigt den spelaren som man ska förlita sig på i motgång eller då man pressas. Men så fort allt flyter som det ska göra kan han vara nästan magisk.

I detta är det stor skillnad på honom och en som Schweinsteiger, eller varför inte Neuer.
Citera
2014-02-20, 13:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Märklig match igår, när det blev straff efter 9 minuter trodde jag att det skulle vara kört med det ordnade ju upp sig självt. Tycker Arsenal såg bra ut inledningsvis men luften verkar ha gått ur helt i samband med att Özil missade straffen, hade kunnat bli en riktigt intressant match om de hade orkar fortsätta.

Efter Bayerns straff och det röda kortet är det ju egentligen inte så mycket att tala om, Arsenal fick knappt låna bollen och FCB malde sakta ner motståndet. Skönt att man tillslut lyckades göra det andra målet, hade varit orättvist dåliga marginaler att bara ha ett mål tillgodo inför returen.

Som många redan har sagt var Kroos bäst på plan, Robben var en positiv injektion och det är kul att se hur mycket mer ansvar han tar för laginsatsen på gamla dar. Kul även att se Martinez tillbaka, hoppas han kan få lite speltid nu så att han hinner nå förra årets form innan det är dags för avgörandet i CL.

Skönt även att ha en Neuer i mål, att kunna förlita sig på världens bästa målvakt kan verkligen vara tungan på vågen när det blir allt mindre marginaler i matcherna.

Ja men hur ofta har inte Bayern börjat matcherna rätt trevande?
Ta ett exempel som mot sopgänget Stuttgart då såg det ju likadant ut och ändå vann vi rätt klart trots att dom gjorde en grymt bra match.

Jag tyckte att Bayernspelarna halkade rätt friskt i början och det ställde till det på hela planen igår.
Citera
2014-02-20, 15:05
Medlem
csts avatar
Citat:
Ta ett exempel som mot sopgänget Stuttgart då såg det ju likadant ut och ändå vann vi rätt klart trots att dom gjorde en grymt bra match.

Jag tyckte att Bayernspelarna halkade rätt friskt i början och det ställde till det på hela planen igår.
Skillnaden är att man har utrymmet att göra det mot ett sopgäng som Stuttgart. Hade Arsenal faktiskt tagit tillvara på sin straff igår hade det kunnat bli en helt annan matchbild och marginalerna för misstag krymper ju längre turneringen går.
Citera
2014-02-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Donis Avdijaj ska ha en 50 € miljon klausul på sitt kontrakt, utan att spelat ännu. Får hoppas vi får se honom snart! Schalke har otroligt mycket intressanta spelare nu.

Ja, verkligen. Det dyker upp en ny fotbollsgeneration födda 95 och bakåt i Tyskland. Meyer, Goretzka, Brandt, Arnold, Timo Werner o.s.v. Mayer är redan tillräckligt bra för att få en plats i Tyska landslaget.

Hittade denna bilden på Neuer och Özil - http://l3.yimg.com/bt/api/res/1.2/yY8cK_OKunXnJUAlqHUiBg--/YXBwaWQ9eW5ld3M7cT04NQ--/http://media.zenfs.com/en-GB/blogs/early-doors/teamphoto1.jpg
Citera
2014-02-20, 18:06
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:

Tycker det var väldigt tydligt hur Martinez gång på gång inte hänger med i spelet som mittfältare under Guardiola. Att spela i den rollen kräver mycket mer än att vara defensivt skicklig och stor som han kunde vara bredvid Schweini i 4231.

Lahm är otroligt duktig i mitten och den enda jag kan tänka mig är tillräckligt duktig i Bayern för att bära den rollen annars är Schweini. Han har som Lahm det snabba tänkandet och kan snabbt vända 180 grader och slå en snabb perfekt långpass om det så krävs medan Martinez svänger om segare än en tanker och blir lätt utsatt i det läget.

Egentligen kändes spelet inte klockrent fören Lahm fick ta den rollen när Rafinha byttes in.
Martinez gör det dock bra som mittback måste jag säga. Han har ett ganska offensivt grundspel men är egentligen bättre rent defensivt än Boateng i mina ögon. När Arsenal körde buss-försvaret igår blev det väldigt bra med honom då han gärna strävar långt upp när Bayern har spelet långt in på anfallshalvan.

Kolla:
http://www.fourfourtwo.com/statszone/5-2013/matches/738766/team-stats/156/1_PASS_01#tabs-wrapper-anchor

Notera hur felpassningarna in i mitten av planen i andra halvlek så gått som försvann.
Senast redigerad av Mastodontish 2014-02-20 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in