2014-02-15, 15:38
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyRaX
Jag söker ett PC-spel vet inte om det fanns till playstation eller liknande, från runt 98-99 där man var typ 5 små soldater med olika färdigheter. Man kunde smyga in i fiendens bas osv.. Man såg spelet snett uppifrån har jag för mig.

Låter precis som Commandos.

http://www.youtube.com/watch?v=ilUPgeDTMyo
Citera
2014-02-15, 18:08
Medlem
CyRaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Låter precis som Commandos.

http://www.youtube.com/watch?v=ilUPgeDTMyo

Där har vi det tack för det!
Citera
2014-02-15, 23:58
Medlem
Hallå !
jag har ett problem att hitta ett spel tror de är ett ps1 spel.¨

det börjar på en parkering man är ett gäng på fyra pers, det kommer en svart skåpbil med bovar.
man dödar dom sen tar man deras vapen sen springer man in i en byggnad. man kan slå på olika saker tex en coca cola maskin så fick man läsk som gav liv man kunde ta upp soptunnor som vapen.

de är allt jag kommer ihåg .

hoppas någon kan hjälpa mig med att komma på vilket spel de är

tack på förhand
Citera
2014-02-16, 10:25
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nipler
Hallå !
jag har ett problem att hitta ett spel tror de är ett ps1 spel.¨

det börjar på en parkering man är ett gäng på fyra pers, det kommer en svart skåpbil med bovar.
man dödar dom sen tar man deras vapen sen springer man in i en byggnad. man kan slå på olika saker tex en coca cola maskin så fick man läsk som gav liv man kunde ta upp soptunnor som vapen.

de är allt jag kommer ihåg .

hoppas någon kan hjälpa mig med att komma på vilket spel de är

tack på förhand

Fighting force,jäklar vad jag spelade det i somras!
Citera
2014-02-17, 15:41
Medlem
Okej, har inte orkat läsa igenom hela tråden men jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Söker ett spel som förmodligen följde med ett annat spel/möjligtvis en tidning då jag minns att fodralet bara var en pappersficka. Tror att jag spelade det på windows 98 men det kan ha varit till xp också.
Man spelar som en liten röd gubbe som har ölmage (kan vara en liten djävul) med stora gula ögon och man har en pinne/högaffel. Det lilla jag minns var att man skulle få rummet/banan att bli "ljust" igen dvs det var mörkt först med svarta små gubbar som var onda och för att ta sig vidare var man tvungen att fixa rummet typ. Svårt att förklara.
Jag vet att brorsan fick "Sheep" samtidigt som jag fick det där spelet, om det kan vara till någon hjälp.
Tyckte det var lite läskigt att spela då jag bara var cirka 10-12 år tror jag.

Plz halp

Har googlat på allt möjligt men hittar fan inte åt det, och det lustiga är att exakt alla våra gamla dataspel finns kvar hemma utom just det där och jag har ingen aning om vart det kan ha tagit vägen.
Citera
2014-02-22, 16:13
Medlem
Leksingens avatar
Söker ett spel till playstation, man kunde spela 1 eller 2 tror jag och det gick ut på att man gick runt i olika städer och slog ner massa folk och hittade vapen, mest glas basebollträn osv, men ibland pistoler på marken överallt, och bara slog ner alla för att komma till nästa map.
Citera
2014-02-22, 22:39
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Söker ett spel till playstation, man kunde spela 1 eller 2 tror jag och det gick ut på att man gick runt i olika städer och slog ner massa folk och hittade vapen, mest glas basebollträn osv, men ibland pistoler på marken överallt, och bara slog ner alla för att komma till nästa map.

Som sagt Fighting force?
Citera
2014-02-27, 01:30
Medlem
För många år sedan spelade jag ett spel på datorn. Det var ett spel med extremt simpel grafik. Spelet gick ut på att det föll ner siffror allt från "2" till höga siffror som "168" ditt vapen var siffrorna 2 och 3 som du sköt mot dessa fallande nummer och när du gick jämnt ut så försvann siffran.

Ex. föll det ner siffran 7 så "dödade" du den genom att skjuta 3,2,2
Hann du inte skjuta sönder siffran eller sköt iväg fel siffra så ökade hastigheten.

Någon som känner igen spelet, vad det hette och om det fortfarande finns?
Citera
2014-03-09, 01:28
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanted90
För många år sedan spelade jag ett spel på datorn. Det var ett spel med extremt simpel grafik. Spelet gick ut på att det föll ner siffror allt från "2" till höga siffror som "168" ditt vapen var siffrorna 2 och 3 som du sköt mot dessa fallande nummer och när du gick jämnt ut så försvann siffran.

Ex. föll det ner siffran 7 så "dödade" du den genom att skjuta 3,2,2
Hann du inte skjuta sönder siffran eller sköt iväg fel siffra så ökade hastigheten.

Någon som känner igen spelet, vad det hette och om det fortfarande finns?
http://fuska.nu/spel/pc/kannan/tester/13221/ - menar du detta?
Citera
2014-03-09, 13:14
Medlem
welcrows avatar
Jag söker ett spel en gammal kompis spelade när jag var liten. Det jag kommer ihåg är introt som var en serie bilder där man fick se en person åka på en motorcykel. Han gjorde en wheelie och tappade då framhjulet och kraschar. Efter det började spelet och man skulle ta sej in på en bilskrot för att sno delar för att kunna laga motorcykeln. Det första hindret var en vakthund. Tyvärr är det allt jag kommer ihåg. Det kan ha varit ett Point and Click-spel, men de kan även ha varit så att man skrev vilka kommandon man ville att spelfiguren skulle göra, t. ex. "Open door" så öppnade han dörren. "Pick up screwdriver", så plockade han upp skruvmejseln.

Tacksam för hjälp
Citera
2014-03-09, 21:31
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcrow
Jag söker ett spel en gammal kompis spelade när jag var liten. Det jag kommer ihåg är introt som var en serie bilder där man fick se en person åka på en motorcykel. Han gjorde en wheelie och tappade då framhjulet och kraschar. Efter det började spelet och man skulle ta sej in på en bilskrot för att sno delar för att kunna laga motorcykeln. Det första hindret var en vakthund. Tyvärr är det allt jag kommer ihåg. Det kan ha varit ett Point and Click-spel, men de kan även ha varit så att man skrev vilka kommandon man ville att spelfiguren skulle göra, t. ex. "Open door" så öppnade han dörren. "Pick up screwdriver", så plockade han upp skruvmejseln.

Tacksam för hjälp

Det du beskriver är ett av mina absoluta favoritspel, Full Throttle. Tim Schafer var verkligen i högform när han gjorde detta.

https://www.youtube.com/watch?v=ZHwNF9nhPsI
Citera
2014-03-12, 00:55
Medlem
welcrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Det du beskriver är ett av mina absoluta favoritspel, Full Throttle. Tim Schafer var verkligen i högform när han gjorde detta.

https://www.youtube.com/watch?v=ZHwNF9nhPsI

Precis vad jag letade efter. Har sökt som en galning utan framgång. Ska bli kul att spela det här igen.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in