Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-03, 20:55
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag tror jag fann det! Var visst ett Amiga-spel och inte PC-spel. Beneath a steel sky heter det

Fanns till PC också. Tror till och med det finns till iOS idag.
Citera
2014-07-04, 07:12
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Fanns till PC också. Tror till och med det finns till iOS idag.

Trodde det var mitt barnasinne som bidrog till att jag uppfattade att spelet var bra, och att jag skulle bli lite besviken när nostalgin avtagit av detta spelet, men icke. Det är ju fantastiskt!
Citera
2014-07-04, 10:46
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginarypower
Tyvärr får du ingen avsugning idag...

Det var ett nyare spel än så, finare grafik och där fanns fotsoldater också!

Kan vara Carmageddon du menar. Det finns iallafall till iOS om du letar efter ett retrobilspel. Om det inte är det spelet kan du leta själv i den här listan:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_driving/racing_style_video_games

Berätta gärna vad du kom fram till.
Senast redigerad av MasterBait 2014-07-04 kl. 10:48.
Citera
2014-07-04, 15:47
Medlem
imaginarypowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Kan vara Carmageddon du menar. Det finns iallafall till iOS om du letar efter ett retrobilspel. Om det inte är det spelet kan du leta själv i den här listan:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_driving/racing_style_video_games

Berätta gärna vad du kom fram till.

Nej nej, tror inte Carmageddon nånsin fanns på arkadmaskin? Man blev alltså attackerad av soldater, helikoptrar och andra fordon medans man körde sin jeep genom en djungel. Det var den banan jag minns. Vet faktiskt inte om man kunde vara utanför ett fordon i spelet i andra banor...

Det är alltså inget racing-spel även fast det gick på tid (typiskt arkad) och man körde en bil.
Citera
2014-07-05, 14:06
Medlem
Helt korrekt med Goosebumps! Tack så mycket, slapp jag fundera över det!
Citera
2014-07-09, 08:18
Medlem
SlimTheWeasels avatar
Söker ett spel som jag antar var DOS /win 3.11.

Spelet är en sidescroller, mycket fult designat.
Man spelar nån människa som kan hoppa och skjuta, plocka upp powerups som man inte förstår va dom gjorde, samt ha ihjäl monster som verkar vara robotaktiga. De fanns osynliga plattformar och ett helvetiskt bottenlöst hål som man kunde ramla i.
Citera
2014-07-10, 17:03
Bannlyst
Söker ett spel där man befann sig i ett sjukhus och hade uppdrag att rädda liv genom att gå in i kropparna på människor och döda virus och olika sjukdomar. Spelet handlade allstå om människokroppen.

Man ser dock ingen karaktär som man är vad jag minns, men det är uppbyggt ungefär som FPS.

Spelet är från 90talet.

Nån som vet?
Citera
2014-07-10, 17:07
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimTheWeasel
Söker ett spel som jag antar var DOS /win 3.11.

Spelet är en sidescroller, mycket fult designat.
Man spelar nån människa som kan hoppa och skjuta, plocka upp powerups som man inte förstår va dom gjorde, samt ha ihjäl monster som verkar vara robotaktiga. De fanns osynliga plattformar och ett helvetiskt bottenlöst hål som man kunde ramla i.

Commander Keen? Eller Microman?
Tror mer på det senare när jag tänker efter, plattformar och hål låter bra. Men personligen tycker jag designen på CK är usel medan Microman är rätt trevligt, men det är väl en smaksak.
Senast redigerad av a4swe 2014-07-10 kl. 17:11.
Citera
2014-07-20, 13:36
Medlem
Hej söker ett 3D spel som jag spelade för lääääänge sedan (till pc). Det är något slags rymdskepp på en planet som jag tror var mars. Där finns det också rosa/lila myror som man ska skuta. När man har dödat fler och fler så kommer det efter ett tag flygande rosa/lila myror.
Citera
2014-07-24, 15:42
Medlem
Jag söker ett RPG/Strategi spel som kom ut någon gång under 2003-2006!

Du börjar i en liten borg som är utrustad med lite hästar och soldater som går runt. Det är väldigt litet och inte alls mycket att göra där. Du lär dig bara kontrollerna till spelet hur du slåss osv. Sedan går du utanför den lilla borgen och ut på äventyr.
Du ser din huvudkaraktär som är en kille i 3rd person uppifrån. Inte helt uppifrån utan vinklar nästan som typ diablo. Du kan klicka vart din gubbe ska springa eller röra dig med wasd eller piltangenterna.

Tror spelet hette något med "god" eller något sådant. Har ett vagt minne att man tog någon båt i början och kom till en strand och skulle till en stad. Saker du hittar får du plats med i din "ryggsäck" där är det precis som Diablo 2 där du måste "pyssla" in sakerna i ryggsäcken så att allt får plats. HP baren är placerad i mitten längst ner på skärmen. Blir galen, letat efter detta spelet länge!

tack på förhand
Citera
2014-07-24, 20:04
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABESEDE
Söker ett spel där man befann sig i ett sjukhus och hade uppdrag att rädda liv genom att gå in i kropparna på människor och döda virus och olika sjukdomar. Spelet handlade allstå om människokroppen.

Man ser dock ingen karaktär som man är vad jag minns, men det är uppbyggt ungefär som FPS.

Spelet är från 90talet.

Nån som vet?

Det enda läkarspel jag kommer på är Life and death.
Förmodligen inte det eftersom det inte är så mycket fps dock... men värt ett försök då folk ofta minns lite fel då och då.
Citera
2014-07-25, 11:13
Medlem
Vanyas avatar
Hej, jag behöver hjälp med att hitta ett spel!

Är född 84, tror jag spelade det här spelet mellan 1995-1998 kanske. Det var ett fps-spel med olika vapen. Det första vapnet tror jag var ett blått vapen, sedan kunde kan få ett uppgraderat vapen som var blått med lite orange på. Du kunde också hålla i en trollstav vit med en stjärna på. Fanns säkert fler vapen jag inte kommer ihåg.

Premisen var att du gick genom olika korridor och det var uppbyggt som en labyrint. Det fanns monster som du skulle döda, de enda jag kommer ihåg är en vit häxa (vit klädnad och svart hår) Det fanns en jättesvår annan fiende som var en svårare version av häxan (hon hade röd klädnad, var snabbare och skrek typ:: Ahhha *typiskt häxljud*

Du skulle hitta olika nycklar och öppna respektive dörr med rätt nyckel. Om du hittade en blå nyckel så skulle den öppna en blå dörr. Om du gick genom den dörren kunde du kanske hitta en röd nyckel och var tvungen att hitta en röd dörr för att ta dig vidare.
Jag minns att nivå 13 var jättesvår för det var en korsliknande korridor utan dörrar,inga nycklar och väggar överallt. Man skulle trycka på mellanslag vid några väggar så fanns det dolda rum där man kunde hitta dörrar och nycklar.

Jag är säker på att det inte är Wolfenstein, Doom, Quake eller så. Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in