Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2014-02-17, 12:28
Medlem
BleAivanos avatar
"Videoklippet bearbetas. Videoklippet visas direkt på: xxxxx"
"Det här tar längre tid än väntat. Videoklippet står i kö och kommer att bearbetas så snart som möjligt."

Klippet är bara 4 min men det verkar ha fastnat på 0%, går det att få fart på det?
Citera
2014-02-18, 10:37
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
"Videoklippet bearbetas. Videoklippet visas direkt på: xxxxx"
"Det här tar längre tid än väntat. Videoklippet står i kö och kommer att bearbetas så snart som möjligt."

Klippet är bara 4 min men det verkar ha fastnat på 0%, går det att få fart på det?

Vet att det kan vara dessa problem när filerna inte är i "korrekt" format.
Det bästa är att det är i WMA, då ska det tydligen gå snabbare.

Jag har en liten undran som jag nog redan vet svaret till tyvärr.
Man vet att youtube och dessa 3 part är rätt hårda när det kommer till upphovsrätt skyddad musik.

Nu är det så att jag är en del av en radiostation, vi betalar pengar till stim och allt sådant för att driva våran station så den är inte på något sett olaglig.

Stim lär ju dock inte gälla på youtube, så min fråga är helt sonika ifall det går att lägga äldre progam som vi har sänt live sedan tidigare.
Det är så att det innehåller ju en hel del musik som är av blandad art.
Citera
2014-02-19, 19:45
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag kollar en av mina gamla uppladdade videos och jag kan inte replikera
kommentarer, var markerar jag med musen för att få upp skrivboxen??

Är det nån videospecifik inställning?
Citera
2014-02-19, 23:13
Medlem
927s avatar
haha, typ 5-6 timmar sedan så radera jag tre av typ femton videos (från kanaler jag prenumererar på) men då försvann tydligen alla i listan. tänkte kolla på dom nu
Citera
2014-02-20, 14:43
Medlem
JEBUS-666s avatar
Jag kan inte längre spara klipp från youtube. Internetdownload-manager och Realplayer funkade superbra innan..Inte nu längre. (Efter googles köp av youtube?)

Jag har letat efter ett vettigt downloadprogram, men hittar bara försök att antingen lura mej på pengar eller/och försök att fucka upp datorn på olika sätt.

Finns det ett bra program för detta??
Citera
2014-02-21, 11:40
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Jag kan inte längre spara klipp från youtube. Internetdownload-manager och Realplayer funkade superbra innan..Inte nu längre. (Efter googles köp av youtube?)

Jag har letat efter ett vettigt downloadprogram, men hittar bara försök att antingen lura mej på pengar eller/och försök att fucka upp datorn på olika sätt.

Finns det ett bra program för detta??

Jag använder FreeYouTube downloader och jag tycker att det fungerar bra.
Dock så får du vara medveten om att visa videos är spärrade så att de inte
ska gå att ladda ner.

http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-Download.htm
Citera
2014-02-22, 13:27
Medlem
dekadentens avatar
Vad hände här? Går jag in på youtube och söker på... låt oss säga "2ne1 I am the best" så poppar den upp och jag spelar låten. Sen bestämmer jag mig för att lyssna på en annan låt men då är det I am the best som spelas igen trots att det står att det ska vara typ "Lonely" eller något.

Dök upp igår och det är jävligt frustrerande. Någon med samma problem?
Citera
2014-02-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Vad hände här? Går jag in på youtube och söker på... låt oss säga "2ne1 I am the best" så poppar den upp och jag spelar låten. Sen bestämmer jag mig för att lyssna på en annan låt men då är det I am the best som spelas igen trots att det står att det ska vara typ "Lonely" eller något.

Dök upp igår och det är jävligt frustrerande. Någon med samma problem?

Exakt samma problem har uppstått för mig. Men om jag kopierar länken från adressfältet i det fönster där det nya klippet egentligen skall vara och kopierar in den i ett nytt fönster/flik så exponeras det rätta (nya) klippet.
Citera
2014-02-22, 14:02
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fek
Exakt samma problem har uppstått för mig. Men om jag kopierar länken från adressfältet i det fönster där det nya klippet egentligen skall vara och kopierar in den i ett nytt fönster/flik så exponeras det rätta (nya) klippet.

Vafan youtube, varför gör ni såhär mot oss? Verkar funka för vissa iallafall men ska köra på din metod!
Citera
2014-02-22, 16:48
Medlem
Awards avatar
Nu har jag stött på ett gammalt problem, fast i en annan "version".

Jag ska sätta video på fullscreen och får då vitt i högra och nedre delarna. bild. ( Du får klicka på bilden så den "poppar ut" )

Som ni ser på bilden, det är vitt - det är inte jag som är dålig i paint utan det är så fullscreen ser ut för mig. Jag hade förr liknande problem fast då var sidorna svarta och lite annorlunda tror jag, vet inte hur jag fixade det men har så klart testat att googla, inget.

Jag sitter på Chrome, senaste och har inte gjort någonting med webbläsaren i sig - då fungerade ändå videos igår eller om det var i förrgår när jag senast var inne.

EDIT: Testade en annan video, samma som ovan. Sedan sökte jag på typ "black borders fix" och fick upp denna video och testade i fullscreen, det gick klockrent.

Första och andra videon var i 1080, den sista var i 720. Så självfallet testar jag då om man sätter videon i 720 fixar problemet, nope. Så tydligen har nu fittube fått för sig att vara lite hur som helst, vissa videos funkar och vissa funkar inte, tydligen verkar de flesta videos jag har i flödet inte fungera.. Jävligt typiskt.

Någon som vet hur jag fixar detta?

EDIT2: Klart som fan att Chrome har uppdaterats.. Fler som gnällde senast för 16 timmar sedan; https://productforums.google.com/forum/#!topic/youtube/SAaaUJ7W5Mk

Så har ni Chrome och senaste kommer ni säkert också få samma problem, tråkigt nog innehåller ovan tråd inget svar ännu men jag funderar på att skippa Chrome, det har fan gått ner sig totalt den senaste tiden och är så jävla less på dessa ständiga problem.
Senast redigerad av Award 2014-02-22 kl. 17:00.
Citera
2014-02-23, 14:14
Medlem
Hur gör man för att tvinga youtube att ladda klippet trots att jag inte tittar? Sitter man på seg lina är det ju helt hopplöst annars.
Citera
2014-02-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Hur gör man för att tvinga youtube att ladda klippet trots att jag inte tittar? Sitter man på seg lina är det ju helt hopplöst annars.

Du menar när du har sidan uppe där klippet finns men att den inte spelar? Det kallas isåfall autobuffer.
Det finns flera såna skript du kan använda i webbläsaren för att göra det.

http://userscripts.org/scripts/show/164256 är ett av dom, och har du Opera som jag så måste du ha Violent monkey tillägget .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in