Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2020-03-05, 17:37
Medlem
Antar att det inte bara är jag som har problem med annonsblockerare på youtube. Varje gång jag öppnar ett klipp så får jag någon error om jag har antingen adblock eller ublock igång.
Citera
2020-03-10, 21:15
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TamGet
Har ett problem, det står såhär vid försök av uppspelning på youtube "Det uppstod ett fel. Försök igen senare." och jag hittar fan ingen lösning. Vad göra?
Sen ett par veckor tillbaka så får jag detta meddelande ibland, men om jag väntar ca 10s så börjar klippet spela ändå så det gör väl inte så mycket. Någon som vet vad det kan bero på?
Citera
2020-03-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Sen ett par veckor tillbaka så får jag detta meddelande ibland, men om jag väntar ca 10s så börjar klippet spela ändå så det gör väl inte så mycket. Någon som vet vad det kan bero på?

Kanske samma fel som jag har om du kollar mitt inlägg ovanför ditt. Jag får antingen vänta så startar klippet eller så får jag refresha sidan så startar det direkt alternativt stänga av adblocker
Citera
2020-03-23, 20:56
Medlem
Annacondas avatar
Jajamensan! Upptäckte att det inträffar när den försöker starta ett reklamklipp som meddelandet kommer. Efter 5 sek. försvinner det och klippet jag vill se börjar.

Har inte varit så förut, men de har väl lagt till det för att irritera oss som blockar deras reklam
Citera
2020-03-27, 10:16
Medlem
Gubbelisas avatar
Ett problem med mitt youtube konto som är kopplat till min mejl

Tjena.
Det är såhär, att jag har problem med min Youtube/mejl. Och vad det gäller är att mitt konto på Youtube har efter en tid börjat använda mitt riktiga namn istället för mejlnamnet. Alltså att det står t.ex "Kalle Svensson" som användarnamn istället för "kalle87" som det egentligen ska stå. (nej jag heter inte så på riktigt, hittar på som exempel här).

Problemet här är inte att mitt namn syns utan att kontot som jag nu använder verkar vara ett helt annat. Det verkar alltså vara ett dubbelkonto med en annan Youtube som är kopplad till min mejl som använder mitt namn. När jag söker på mitt riktiga konto på Youtube(alltså mejl-exemplet "kalle87" istället för mitt tilltalsnamn "kalle svensson") så går jag in på den och allt är som det ska, bara det att det visas som ett helt annat konto. Men allt som jag sparar med det konto jag använder nu, sparas till det andra också, t.ex om jag sparar videoklipp i "favoriter" så sparas det över till det andra kontot också. Så de verkar trots allt fortfarande vara länkade till varann på nåt mysko sätt även om de visas som olika konton och jag bara använder ett i taget.

Detta är sjukt irriterande och jag vill gärna ha mitt gamla konto tillbaka(trots att det verkar vara samma konto, fattar inget)..

Har nån samma problem? Tacksam för hjälp!
Citera
2020-03-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Tjena.
Det är såhär, att jag har problem med min Youtube/mejl. Och vad det gäller är att mitt konto på Youtube har efter en tid börjat använda mitt riktiga namn istället för mejlnamnet. Alltså att det står t.ex "Kalle Svensson" som användarnamn istället för "kalle87" som det egentligen ska stå. (nej jag heter inte så på riktigt, hittar på som exempel här).

Problemet här är inte att mitt namn syns utan att kontot som jag nu använder verkar vara ett helt annat. Det verkar alltså vara ett dubbelkonto med en annan Youtube som är kopplad till min mejl som använder mitt namn. När jag söker på mitt riktiga konto på Youtube(alltså mejl-exemplet "kalle87" istället för mitt tilltalsnamn "kalle svensson") så går jag in på den och allt är som det ska, bara det att det visas som ett helt annat konto. Men allt som jag sparar med det konto jag använder nu, sparas till det andra också, t.ex om jag sparar videoklipp i "favoriter" så sparas det över till det andra kontot också. Så de verkar trots allt fortfarande vara länkade till varann på nåt mysko sätt även om de visas som olika konton och jag bara använder ett i taget.

Detta är sjukt irriterande och jag vill gärna ha mitt gamla konto tillbaka(trots att det verkar vara samma konto, fattar inget)..

Har nån samma problem? Tacksam för hjälp!

Du skulle kunna gå till din YT-profils hemsida och se om det finns två olika kanaler inreggade där. Om detta är fallet, gå till profilens kontrollpanel eller liknande och se om du kan avaktivera den ena kanalen och ev. ändra den andras visningsnamn.
Citera
2020-03-29, 11:47
Medlem
Irriterande corona-popup på Youtube

Vet inte om det bara är jag, men dem senaste dagarna när jag går in på YT så får jag då och då en blå popup nere i vänster hörn som frågar om jag vill ha info om corona från folkhälsomyndigheten. Det är tre kronor till vänster följt av meddelandet. Detta händer lite då och då. Det går att "Lär dig mer" och "ignorera", så trycker alltid på ignorera men det kommer ändå upp då och då, med några timmars intervall. Har testat rensa kakor och sökt genom datorn med Kaspersky och SUPERAntiSpyware Free Edition men inget hittas. Har inte letat efter info på drygt en vecka då jag fick ångest och oro. Ringde folkhälsomyndigheten i Fredags och skickade även en skärmdump men dem kände inte till vad det var. Någon mer som känner igen detta?
Citera
2020-03-29, 11:53
Medlem
HVIT.s avatar
Ja det dyker upp titt som tätt för mig.
Citera
2020-03-29, 11:54
Medlem
welcometorealitys avatar
Samma här, jag trycker på ignorera direkt
Citera
2020-03-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Ja det dyker upp titt som tätt för mig.

Okej så pass.. vet du om det är något man kan bli av med?
Citera
2020-03-29, 12:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexxo
Vet inte om det bara är jag, men dem senaste dagarna när jag går in på YT så får jag då och då en blå popup nere i vänster hörn som frågar om jag vill ha info om corona från folkhälsomyndigheten. Det är tre kronor till vänster följt av meddelandet. Detta händer lite då och då. Det går att "Lär dig mer" och "ignorera", så trycker alltid på ignorera men det kommer ändå upp då och då, med några timmars intervall. Har testat rensa kakor och sökt genom datorn med Kaspersky och SUPERAntiSpyware Free Edition men inget hittas. Har inte letat efter info på drygt en vecka då jag fick ångest och oro. Ringde folkhälsomyndigheten i Fredags och skickade även en skärmdump men dem kände inte till vad det var. Någon mer som känner igen detta?
Jag får också upp den rutan då och då. Klickar du på "lär dig mer" så kommer du bara till: https://www.krisinformation.se/corona där det där vanliga står som vi redan vet.
Citera
2020-03-29, 12:08
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexxo
Okej så pass.. vet du om det är något man kan bli av med?

Jag har aldrig sett det, kör med adblocker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in