2014-02-21, 00:58
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Vad tycker Radio Serum om att nationalister i Ukraina lynchar poliser till döds?

Osmakliga video-klipp får man säga, även om demonstranter blivit dödade också och man kan förstå deras ilska.

En hemsk upptrappning av våld mellan landsmän.
Enligt PolitisktProblem från Nordisk Ungdom så är våldet från dissidenterna fullt berättigat:

(FB) Ukraina valde Ryssland före EU - stora protester som följd
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktProblem
Jag förstår det helt och fullt och jag kan inte säga att jag upprörs något särskillt med tanke på alla hemska historier om polisvåld jag fick berättade för mig under mitt besök i Ukraina.

(FB) Ukraina valde Ryssland före EU - stora protester som följd
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktProblem
En historia var om en äldre kvinna, runt 70 år eller så, som försökt skydda en yngling som under de inledande sammandrabbningarna blev misshandlad av en grupp poliser. Hon skyddade honom med sin kropp genom att lägga sig över honom. Det avskräckte tydligen inte poliserna, som i stället fortsatte att sparka på kvinnan. Poliserna sparkade och slog henne så illa att hon nu kämpar för sitt liv på sjukhuset och är blind på ena ögat.

Jag pratade även med lokalpolitiker i Svoboda som gick runt beväpnade för att de var så rädda för att bli kidnappade och misshandlade av polisen.
Citera
2014-02-21, 09:46
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Vad tycker Radio Serum om att nationalister i Ukraina lynchar poliser till döds?

Osmakliga video-klipp får man säga, även om demonstranter blivit dödade också och man kan förstå deras ilska.

På lördag klockan 19:00, imorgon kväll alltså, är det en extrasändning med anledning av den senaste tidens utveckling i Ukraina. Det kommer säkert att bli ett väldigt intressant program.
Citera
2014-02-21, 14:37
Medlem
flyttadignus avatar
Jag hade gärna sett att de nu under valåret intervjuar lokala företrädare i radion, lite mer fokus på politiken hade jag och säkert fler med mig uppskattat.

+1 angående att byta till förra introt
Citera
2014-02-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Med största sannolikhet går även min röst till svp.

Kul att höra. SvP är det bästa alternativet i kommande val!

Till ämnet - Gillar verkligen nya hemsidan och "programmen" känns för de mesta intressanta och informerande. Hoppas fler börjar lyssna.
Citera
2014-02-21, 16:37
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
På lördag klockan 19:00, imorgon kväll alltså, är det en extrasändning med anledning av den senaste tidens utveckling i Ukraina. Det kommer säkert att bli ett väldigt intressant program.
Vart läser du det?
Citera
2014-02-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Vart läser du det?
Står på den fasta röda bannern längst ner på sidan.

Citat:
EXTRASÄNDNING på lördag 19:00 med anledning av utvecklingen i Ukraina. Missa inte!
Till chatt och livesändning
Citera
2014-02-21, 17:05
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Står på den fasta röda bannern längst ner på sidan.
Jaha, haha. Ignorerar allt sådant per automatik då jag filtrerar det som ointressant reklam.
Citera
2014-02-21, 21:13
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Varför envisas du med att kalla veckans motgift för "radio serum"? För det första är det ju fel namn och för det andra låter det som Serung. Som i Carl Serung. Fan inte angenämt alls!
Citera
2014-02-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Varför envisas du med att kalla veckans motgift för "radio serum"? För det första är det ju fel namn och för det andra låter det som Serung. Som i Carl Serung. Fan inte angenämt alls!
Som icke-medicinskt utbildad tycker jag snarare instinktivt att Serum låter som någon landsbygdsort likt Lerum och Forserum. Radio Serum blir då någon sorts obskyr mikrolokalradio. Detta är väl inte heller särskilt smickrande

Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Jaha, haha. Ignorerar allt sådant per automatik då jag filtrerar det som ointressant reklam.
Ja, det hade ju inte skadat att ha det i "Allt det senaste"-flödet, men man har väl valt att hålla den sektionen "ren" från allt utom artiklar.
Senast redigerad av kustmannen 2014-02-21 kl. 23:56.
Citera
2014-02-22, 17:46
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Som icke-medicinskt utbildad tycker jag snarare instinktivt att Serum låter som någon landsbygdsort likt Lerum och Forserum. Radio Serum blir då någon sorts obskyr mikrolokalradio. Detta är väl inte heller särskilt smickrande

"Ja, hallå ja..det var Johnny här och jag hälsar er välkomna till Countrytimmen som vi presenterar i samarbete med "Olas rör och högtryckstvätt".
Citera
2014-02-22, 19:17
Bannlyst
funkar inte för mig att lyssna på extrasändningen nu. Länken som man ska lyssna i VLC är död.
Citera
2014-02-22, 19:55
Medlem
baggebo1s avatar
Bra inringning av Jakob. Som ett motgift till den uppblåsta och arroganta "alla utom vi fattar ingenting"-stämningen bland firma De Geer/Söderman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in