2014-01-23, 19:01
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men snälla lilla vän, du kan i vilken sändning som helst (nästan) ringa in och sätta MS och JDG på plats. Visa lite jävla stake och ring in och konfrontera dem istället för att lipa här.
Kan du en gång för alla förklara vad det är för skillnad mellan att sitta och hetsa folk att ringa in och att i egenskap av spännblatteturk sitta och säga "kom då din fucking svenne säg det till min ansikte om du vågar sitt itte på internet o snacka din hoorunge"?

Dessutom har vi ju detta med källor. Radio kan lämpa sig för ytliga tyckardiskussioner men inte för tyngre argumentation där källhänvisning krävs samt möjligheten att enkelt kolla upp dessa källor. Föreställ er till exempel hur det hade sett ut om de artiklar som publicerats i religionsdebatten på nationell.nu skulle avhandlas muntligt live. Att du och Dan sitter och blattehetsar om detta i tid och otid ser bara desperat ut helt enkelt.

EDIT: Även Straybullet sitter och hetsar om att ringa upp varje person man kritiserar. Ni får snart byta namn till SvT (Svenskarnas Telefonparti).
Senast redigerad av trtrtrtr 2014-01-23 kl. 19:03.
Citera
2014-01-23, 19:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Kan du en gång för alla förklara vad det är för skillnad mellan att sitta och hetsa folk att ringa in och att i egenskap av spännblatteturk sitta och säga "kom då din fucking svenne säg det till min ansikte om du vågar sitt itte på internet o snacka din hoorunge"?

Dessutom har vi ju detta med källor. Radio kan lämpa sig för ytliga tyckardiskussioner men inte för tyngre argumentation där källhänvisning krävs samt möjligheten att enkelt kolla upp dessa källor. Föreställ er till exempel hur det hade sett ut om de artiklar som publicerats i religionsdebatten på nationell.nu skulle avhandlas muntligt live. Att du och Dan sitter och blattehetsar om detta i tid och otid ser bara desperat ut helt enkelt.

EDIT: Även Straybullet sitter och hetsar om att ringa upp varje person man kritiserar. Ni får snart byta namn till SvT (Svenskarnas Telefonparti).

Du menar alltså att det inte är skillnad på att ringa in till ett webbradioprogram för att debattera och på att söka upp en kaxig blatte som vill slåss?
Citera
2014-01-23, 19:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nattugglan-
Det där låter väldigt tveksamt, för att inte säga absurt. Du är alltså styrelseledamot i SvP, internationell sekreterare i SvP och redaktör för Realisten samtidigt som du ”bygger en egen medial plattform”, och därtill med hjälp av partiets resurser?

Har aldrig hört talas om en organisation, ett parti eller ett företag där ett sådant förhållande hade accepterats. Det måste strida mot alla etiska förhållningssätt som finns, dessutom blir lojalitetskonflikten väldigt tydlig, representerar du/ni SvP eller er ”egna mediala plattform”. Detta är ju ganska aktuellt eftersom ett flertal uttalanden från Radio Framåts medarbetare uppenbarligen går stick i stäv med SvP:s politik.

Är det något alla medlemmar i SvP kan göra, att använda partiets resurser för att ”bygga en egen medial plattform”? Eller är det förbehållet vissa ledande personer i partiet?

RF har startats och byggts upp av trojkan utan partiets egna resurser som jag förstår det. För övrigt är Dan mig veterligen inte redaktör på Realisten.
Citera
2014-01-23, 19:41
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Du menar alltså att det inte är skillnad på att ringa in till ett webbradioprogram för att debattera och på att söka upp en kaxig blatte som vill slåss?
Jag tror du medvetet gör dig ännu mer korkad än du egentligen är nu för att slippa ta ställning till liknelsen. När en blatte säger något i stil med ovan brukar de flesta tycka att blatten är patetisk som inte kan sitta och debattera saken med argument utan måste mötas upp fysiskt. På samma sätt är det med er. Ni räds en saklig debatt på nätet och det enda desperata kort ni förmår er att dra är hets om att "säg det till hans ansikte då!!!!!"

Svara gärna på övriga inlägget om hur väl det lämpar sig att föra en evidens- och argumentbaserad debatt om stora frågor live på radio.
Citera
2014-01-23, 19:42
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
RF har startats och byggts upp av trojkan utan partiets egna resurser som jag förstår det. För övrigt är Dan mig veterligen inte redaktör på Realisten.
Hen kanske blandar ihop det med att Magnus är redaktör för Tidningen Framåt?
Citera
2014-01-23, 19:53
Medlem
Mr.Lacklands avatar
Citat:
Jag tror du medvetet gör dig ännu mer korkad än du egentligen är nu för att slippa ta ställning till liknelsen. När en blatte säger något i stil med ovan brukar de flesta tycka att blatten är patetisk som inte kan sitta och debattera saken med argument utan måste mötas upp fysiskt. På samma sätt är det med er. Ni räds en saklig debatt på nätet och det enda desperata kort ni förmår er att dra är hets om att "säg det till hans ansikte då!!!!!"

Svara gärna på övriga inlägget om hur väl det lämpar sig att föra en evidens- och argumentbaserad debatt om stora frågor live på radio.
Jag håller med om att detta är en urbota korkad mentalitet, men att den skulle vara typisk "blattisk" kan jag inte instämma i. Jag tror snarare att det är en typisk gruppmentalitet för framförallt konforma flockdjur.
Citera
2014-01-23, 19:56
Medlem
Mr.Lacklands avatar
Det är inte medvetet, utan en instinkt hos det stora flertalet människor. Man vill muntligt intimidera sina motdebattörer.
Citera
2014-01-23, 20:05
Bannlyst
Citat:

Det enda hetsande jag ägnar mig åt är mot folkgrupp. Däremot bör man såklart om man har möjlighet till det först och främst ta den konstruktiva kritiken med berörd part - åtminstone om det handlar om andra nationella och åsiktsfränder och man faktiskt är intresserade av svar. Även om jag förstår att de som sprider mest dynga inte har några konstruktiva intentioner eller karaktärer att föra fram kritiken personligen.

Rf är ju ett radioprogram och att höra kritiken framföras i radio är förstås betydligt roligare än att läsa sövande inlägg här på fb. Jag har själv ringt in till programmet när jag hade en fundering - det var inget svårt alls.

Det handlar om vad man är ute efter helt enkelt och vad agendan är. Jag förstår ju mycket väl att de som kallar mig för "judeagent" och "förrädare" och liknande aldrig någonsin kommer kontakta mig personligen fast de har uppmuntrats att göra så. De är helt enkelt små och dåliga människor som talar med kluvna tungor. Så "mentalt judaiserade" att de beter sig som den falskaste ärkejude istället för de nordmän de påstår sig vara.
Senast redigerad av Straybullet 2014-01-23 kl. 20:17.
Citera
2014-01-23, 20:10
Bannlyst
Citat:
Flertalet svenskar av idag är förvisso inte praktiserande eller troende kristna, men hur sekulariserade de än är vill de faktiskt fortfarande gifta sig, döpa sina barn och begrava sina döda i Kyrkan. celtic-crossDe vill t.om att deras barn ska få ha skolavslutningar där, och tar inte anstöt av traditionellt Lucia-firande, eller av att höra Julevangeliet.
http://www.radioframat.com/rotlos-postmodernitet-eller-vasterlandsk-tradition/

Varken jul eller Lucia är några egentliga kristna traditioner.
Det är bara olika varianter av nyårsfirande.

Citat:
Vintersolståndet har firats i tusentals år över hela Europa, och har hållits som årets heligaste tidpunkt på många ställen ända sedan stenåldern. Så när kyrkan ville värva medlemmar gjorde man enligt gammal beprövad sed – man tog över seder och bruk från de föregående religionerna. Och den heligaste tidpunkten måste förstås ersättas med något riktigt häftigt – så då högg man till med Jesus födelsedag. Att det sedan var flera månader fel var inte så viktigt.
Det är faktiskt helt otänkbart att Jesus skulle vara född kring jul (om han nu alls fanns i verkligheten, vilket jag starkt betvivlar), eftersom skattskrivningar på den tiden skedde vid helt andra tidpunkter. Modern forskning visar snarare att Jesus (om han nu fanns) föddes kring påsk, fem år tidigare än man beräknat (vi skulle alltså egentligen vara i år 2013 nu, om man ska gå efter Kristi födelse som fast punkt). Så – att fira Jesu födelse vid juletid är bara en förevändning för att annektera den största högtiden i hela Europa – Vintersolståndet. Ett dåligt kamouflage, helt enkelt.

Att man firar lusse just den 13 december beror på att vintersolståndet befann sig på den 13 december medan man fortfarande hade juliansk kalender, och när man bytte till gregoriansk almanacka 1753 flyttades lussefirandet 9 dagar bakåt. Men man fortsatte ändå att fira samma högtid, eftersom den var hävdvunnen. Och så fick vi en ny högtid på det nya datumet för vintersolståndet.

Intressant nog innebär detta faktiskt att vi svenskar firar nyår tre gånger. Vintersolståndet är ju ett verkligt nyår, och det firas på julen – så firar vi dessutom fortfarande det gamla vintersolståndsdatumet på lusse, och så har vi almanacksnyår när vi lämnar december och ånyo går in i januari. Och är man tvättäkta hardcore-hedningar (som vi i vår familj), så firar man förstås även vintersolståndet enligt astronomiska beräkningar (vanligen den 21 december), genom att t.ex. sejda, elda och sjunga runt en eld i skogen, gärna på en helig plats, givetvis åkallande Odin och nornorna, med bud om det åstundande året. En fjärde tidpunkt, alltså. Här firar vi nyår ordentligt!
http://tantrikblog.wordpress.com/2008/12/25/god-jul-%E2%80%93-den-mest-hedniska-av-hogtider/
Citera
2014-01-23, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Varken jul eller Lucia är några egentliga kristna traditioner.
Det är bara olika varianter av nyårsfirande.
Och Jesus är en modern solgud som har stora likheter med Balder och en radda med andra gudar. Jo, det stämmer. Kristendomen har lånat och stulit duktigt från andra mer polyteistiska religioner. Finns kilovis med läsning på ämnet. Men det är den knappast ensam om. Även vikingarnas, romarnas och grekernas gudomer torde ha ett gemensamt förhistoriskt ursprung.
Senast redigerad av Straybullet 2014-01-23 kl. 20:26.
Citera
2014-01-23, 20:36
Medlem
Mr.Lacklands avatar
Straybullet, jag förstår om du vill behålla din anonymitet, förutsatt att du ringer under eget namn. Men, kan du säga till vilket avsnitt det var som du ringde in? Har lyssnat på varje avsnitt minst en gång, men det blir ju så mycket mer intressant om man är medveten om att det är du som för talan.
Citera
2014-01-23, 21:13
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja du kanske har rätt. Radio framåt är det mest framgångsrika nationella radioprogrammet någonsin i det här landet om jag förstår saken rätt. Och där tidigare nationella program nått ut till de närmast sörjande har rf tusentals lyssnare. Om radion ska vara öppen och fri så bör den självfallet rikta sig till normala och vanliga svenskar som vi hoppas attrahera. Inte något dussin dysfunktionella dödsnazister som tävlar i att vara mest renläriga och navelskådande.

Personer som lägger ner timtals varje dag på intrigmakeri, anonym smutskastning mot andra nationella och beter sig som de värsta pissjudar men som inte lyfter ett finger när det kommer till produktivt arbete för att göra Sverige svenskt igen finns det såklart varken anledning eller möjlighet att blidka.

Konstruktiv kritik är givetvis av godo, men det har det ju aldrig varit frågan om här.

Precis. Det räcker med att läsa några få inlägg här för att förstå att de här människorna inte är några bra vänner. De är kort och gott. Idioter.

Radio framåt bör ignorera de mesta här och satsa vitt och brett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in