2014-02-20, 12:18
Medlem
Blixtmannens avatar
Visst kan man tycka att De Geers jämförelse med djurriket och slaktmetoder var olustig men helt fel ute var han inte. Hur många miljoner män har inte gått åt i skyttegravar och slagfält? Eller "kvinnor och barn först" när fartyg sjunker.

Mannen må styra världen, och det är som sig bör, men kvinnan styr mannen. Könsrollerna har sin tilldelade plats i naturen, kvinnlig "frigörelse" inte så mycket. Jag sätter frigörelse inom citationstecken då jag anser att kvinnan alltid har varit fri, i alla fall i europa (vad de sinnessjuka muslimerna sysslar med det har inget med det här att göra). Kanske det är jag som är toffel men efter att ha levt med flera olika svenska kvinnor så har jag erfarit att det är inte någon man sätter sig på, och vad man har lärt från äldre släktingar som var med innan kvinnans "frigörelse" så var det likadant då.

Men kvinnan är känslostyrd och lämpar sig inte för att ta beslut när pragmatism istället borde tillämpas. Det är bara att se på hur kvinnor gärna omfamnar luddiga idéer om "alla människors lika värde" osv. Denna "frigörelse" som de europeiska kvinnorna har kämpat sig till handlar i grund och botten inte så mycket om kvinnors rättigheter utan om att kastrera vita män och därigenom utrota den vita rasen. Tar man inte ifrån mannen hans innersta väsen när han inte längre får ha sin roll som försörjare ifred och komma hem med ett byte att lägga på bordet? Kvinnan har fått lära sig att hon inte längre har någon användning för mannen. Så mannen hamnar i underläge och måste byta ut sin fjäderskrud. Det duger inte längre att vara en duktig familjeförsörjare, han måste nu istället anamma feminina attribut som att ta hand om barnen, laga mat och inreda hemmet. Och inte att förglömma att om man vill få lite fett på sylen så kan man absolut inte vara rasist eller nationalist för det är ju så synd om alla stackars invandrare, enligt den kvinnliga känslodoktrinen.
Citera
2014-02-20, 15:16
Medlem
Dorniers avatar
Hur som helst är nog föreställningen om den vackra svenska kvinnan lite av en myt.

Det är ju inte så att alla svenska tjejer ser ut som fotomodeller trots allt, och omvänt så finns det många snygga tjejer i andra vita länder också.

Killen från Political Cesspool som var gäst i Radio Serum svarade ju på frågan om hans bild av Sverige, "beautiful women" och "vikings", bara klyschor med andra ord.

Ger man det svaret så vet man nog inte ett skit om Sverige egentligen.
Citera
2014-02-20, 15:20
Medlem
Dorniers avatar
Vad tycker Radio Serum om att nationalister i Ukraina lynchar poliser till döds?

Osmakliga video-klipp får man säga, även om demonstranter blivit dödade också och man kan förstå deras ilska.

En hemsk upptrappning av våld mellan landsmän.
Citera
2014-02-20, 17:43
Medlem
Ignatius94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollen_1
Det ska också sägas att våra hedniska förfäder inte hade ett skit att höra med det man kallar jämställdhet idag.

De hade tydliga könsroller, med skillnaden att ta hand om hem, barn med mera hade anseende och respekt hos dom. Idag ses en hemmafru som ett mähä och vår så kallade jämställdhet vill tvinga på kvinnor traditionella mansroller. En jävla skillnad med andra ord och kvinnans "frigörelse" handlar om det senare.

Det är sant det du skriver. Givetvis är jag inte egalitär men det finns skillnader mellan kristendomens syn på kvinnan och den nordiska/germanska, där den senare är mer vänligt inställd till kvinnor.
Citera
2014-02-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Är detta nån jävla blattifierad whigger-svenne som halkat in här eller? Det låter onekligen så. Jag menar, riktigt tönga motargument mot artikeln som länkades brushään, knullat er flickvän å sånt jaooo! Om de Beer vill förbjuda sex INOM äktenskapet (utom när det ska bli ungar av det) så är det inte sannolikt att han dragit över någon annans flickvän nej.

Som du märker ovan så funkar det inte på samma sätt här inne som i förorten, där den som drar det tyngsta din mamma-skämtet vinner debatten. Om du har något att invända mot kritiken som framförs i nationell.nus artiklar så är du välkommen att göra detta sakligt. De knäppgökskristna och deras apologeter mottar nog din hjälp med största tacksamhet i så fall, då de själva misslyckats brutalt med att vederlägga dessa artiklar.

Haha ja du. Jag har faktiskt varit blattefierad. Vuxit upp bland blattar och blattifiearde vänner och kanske inte levt så bra, inte skött mig så bra etc. Alltid sätt mig som arbetarklass och vänster samt kristen. Kan du tänka dig den resan, och på vägen har radio framåt hjälpt en hel del. Du framstår mest som patetisk. Det är mest det jag vill framföra.
Citera
2014-02-20, 18:15
Medlem
Ignatius94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Hur som helst är nog föreställningen om den vackra svenska kvinnan lite av en myt.

Det är ju inte så att alla svenska tjejer ser ut som fotomodeller trots allt, och omvänt så finns det många snygga tjejer i andra vita länder också.

Killen från Political Cesspool som var gäst i Radio Serum svarade ju på frågan om hans bild av Sverige, "beautiful women" och "vikings", bara klyschor med andra ord.

Ger man det svaret så vet man nog inte ett skit om Sverige egentligen.

Svenskar är utan tvekan det vackraste folket i världen. Det är knappast en myt.

http://www.friatider.se/svenskar-vackrast-i-internationell-jamforelse

Citat:
”Första gången du besöker Sverige är det en overklig känsla när du inser att allt du har hört faktiskt är sant! Kvinnorna är långa, blåögda och har långt blont hår. Dessutom är de vänliga och rejält högutbildade”, skriver Travelers Digest.

Sen att det finns tjejer och kvinnor som ser ut som skåp även i Sverige är det väl ingen som förnekar. Precis som att det finns vackra och snygga tjejer och kvinnor i andra ''vita'' länder.
Senast redigerad av Ignatius94 2014-02-20 kl. 18:28.
Citera
2014-02-20, 19:07
Medlem
Dorniers avatar
Jag säger inte att svenska tjejer ser ut som skåp, jag menar att de oftast ser kanske halvsnygga ut.

Riktiga skönheter är trots allt inte så jättevanligt i Sverige, vilket myten vill göra gällande.

Sen har de tydligen alltid varit lite dominanta av sig, även före den kvinnliga frigörelsen, vilket Blixtmannen säger i sitt inlägg.

Svenska tjejer är alltså generellt halvsnygga, inte så feminina till sättet och idag dessutom totalt mentalt judaiserade.
Citera
2014-02-20, 19:43
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Svenskar är utan tvekan det vackraste folket i världen. Det är knappast en myt.

http://www.friatider.se/svenskar-vackrast-i-internationell-jamforelse

Sen att det finns tjejer och kvinnor som ser ut som skåp även i Sverige är det väl ingen som förnekar. Precis som att det finns vackra och snygga tjejer och kvinnor i andra ''vita'' länder.

En stor myt är vad det är. Vid 1900-talets början kanske det var sant. Idag är Sverige det mest feministiska landet i världen, det säger en del.
Citera
2014-02-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inglorius-bastard
Jag har också svårt för att se varför folk letar efter fel? Tack vare SvP och fram för allt Radio Framåt har radikaliserat mig. Har gått från att vara mer åt SD-hållet till att börja intressera mig för olika personligheter jag inte haft större koll på, Codreanu, David Lane bland annat genom litteraturen jag köpt på mig via Arminius.se. För att ta David Lanes 14 ord "Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra vita barn" så känns det som att SvP lever efter det. Det biologiska står över det ideologiska i dagsläget med tanke på den rådande situationen. Vårt folk håller på att förintas, SvP samlar nu ihop alla som inte tänker tillåta detta. Förr i tiden i "Rörelsen" så motarbetade man ofta varandra i olika sakfrågor eller ideologiska skiljaktigheter. Idag känns det mer mognare, det finns några enstaka personer som går på när de hör en viss medlem tycka annorlunda och vägrar kanske att bli medlem bara för att den personen är figurerar i partiet, men de flesta bryr sig inte, man har livserfarenhet och man är målmedvetna. Ta bara ett vanligt vinstdrivande företag om exempel, du finner nog inga anställda som håller med varandra i allting som religion, abort, evolution eller mindre olika politiska frågor, men klarar av att tillsammans trots det, för klarar man inte av det så går företaget omkull.

Tja, håller med helt. Jag har dock alltid trots en vänsterbakgrrund, förstår hur motsägelsefullt det låter gillat franco och musse Jag har aldrig tyckt om sd dock. Men som du säger radio framåt tror jag har sätt många frön där ute, själv hade jag dock aldrig riktigt förstått vidden av judarna och vad fan dom gjort mot oss. Men jag lär mig mer, ibland känns det som man helst vill glömma allt även om man är intresserad.
Citera
2014-02-20, 20:55
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Tja, håller med helt. Jag har dock alltid trots en vänsterbakgrrund, förstår hur motsägelsefullt det låter gillat franco och musse Jag har aldrig tyckt om sd dock. Men som du säger radio framåt tror jag har sätt många frön där ute, själv hade jag dock aldrig riktigt förstått vidden av judarna och vad fan dom gjort mot oss. Men jag lär mig mer, ibland känns det som man helst vill glömma allt även om man är intresserad.

Mina två bröder röstade på vänsterpartiet förra valet, men efter de lyssnat på radio framåt så tänker de nu rösta på SvP. Jag har aldrig gillat vänsterpartiet och min far har alltid röstat på SD, men radio framåt har också gjort att vi kommer rösta på SvP. Utan radio framåt nu motgift så hade svp fått fyra färre röster från min familj!

Så tack Motgift!!
Citera
2014-02-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Mina två bröder röstade på vänsterpartiet förra valet, men efter de lyssnat på radio framåt så tänker de nu rösta på SvP. Jag har aldrig gillat vänsterpartiet och min far har alltid röstat på SD, men radio framåt har också gjort att vi kommer rösta på SvP. Utan radio framåt nu motgift så hade svp fått fyra färre röster från min familj!

Så tack Motgift!!

Med största sannolikhet går även min röst till svp.
Citera
2014-02-21, 00:07
Medlem
Magnus Söderman är många gånger programmets stora behållning. Han är kunnig, engagerad och har en imponerande svada.

Från senaste avsnittet:
"Den där jävla skökan Wenhammar kan stå med kludd på kroppen där hon uppmanar till fria aborter så hon kan dra åt helvete hon också kort sagt. Driv ut helvetet och bränn henne på bål som man gjorde med häxor förr i världen."

Det är rätta takter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in