2014-02-21, 07:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Tack för omdömmet. Jag får erkänna att jag har relativt höga förväntningar på den här portern då jag aldrig har druckit något från Nynäshamns Ångbryggeri som inte har fallit mig i smaken, men sammtidigt har du helt rätt i att alkoholhalten låter lite låg jämmfört med annan kvalitetsporter. Jag får väl helt enkelt öppna en av mina egna flaskor ikväll och bilda mig en egen uppfattning.

Förresten, kvarstår ditt omdömme om prisvärdheten även efter redigering nummer två?

Nynäshamns är riktigt bra, man vet att man allt som oftast får någonting riktigt bra. Men sänk förväntningarna, även om en öl är riktigt bra kan för höga förväntningar förstöra litet grand.

Det vet jag inte, men jag kommer antagligen passa på att beställa några flaskor innan de tar slut och se hur de blir med lite ålder. Men det är inte säkert.
Citera
2014-02-21, 14:18
Medlem
KickAss-1337s avatar
Firar fredagen + Miamis seger över Oklahoma med en Bötet BW från 2011 (passande nu när Nysnäs precis diskuterats). Jävlar i mig, den är inte dum nu med ett par år på nacken!
Citera
2014-02-21, 16:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Firar fredagen + Miamis seger över Oklahoma med en Bötet BW från 2011 (passande nu när Nysnäs precis diskuterats). Jävlar i mig, den är inte dum nu med ett par år på nacken!

Lite sugen på att prova en sådan själv, men det får bli i framtiden... Beställde en Smuttynose BW och en Oud Beersel Gueze Vieille imorse, barley winen skall lagras och guezen skall drickas inom en snar framtid, blir min första gueze! Ville beställa mer men man måste ju överleva släppet också.
Citera
2014-02-21, 18:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Lite sugen på att prova en sådan själv, men det får bli i framtiden... Beställde en Smuttynose BW och en Oud Beersel Gueze Vieille imorse, barley winen skall lagras och guezen skall drickas inom en snar framtid, blir min första gueze! Ville beställa mer men man måste ju överleva släppet också.
din första gueuze? spännande.
dock så är beersel väl inte den absolut bästa man kan få tag på, ska man få riktig mersmak ska man dricka annat. men å andra sidan, den finns på hylla, så vad gör man.
Citera
2014-02-21, 18:58
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
din första gueuze? spännande.
dock så är beersel väl inte den absolut bästa man kan få tag på, ska man få riktig mersmak ska man dricka annat. men å andra sidan, den finns på hylla, så vad gör man.

Det skall bli roligt att testa! Det verkar vara min smak så med lite tur blir det bra.
Eftersom det blir första gången har jag ingen lust att beställa någonting med kollikrav, men jag kommer ge andra märken en chans också ifall jag inte gillar Beersel. Och om jag tycker att en stil bara är hyfsad vid första försöket får jag en rejäl mersmak eftersom jag vet att det nästan alltid finns bättre öl inom den stilen. Ganska bra inställning tycker jag.
Citera
2014-02-21, 19:09
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Det skall bli roligt att testa! Det verkar vara min smak så med lite tur blir det bra.
Eftersom det blir första gången har jag ingen lust att beställa någonting med kollikrav, men jag kommer ge andra märken en chans också ifall jag inte gillar Beersel. Och om jag tycker att en stil bara är hyfsad vid första försöket får jag en rejäl mersmak eftersom jag vet att det nästan alltid finns bättre öl inom den stilen. Ganska bra inställning tycker jag.
absolut. med tanke på hur mycket det finns så ska man ju inte rata något bara för att en öl inte passar.
Citera
2014-02-21, 19:52
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Ugly Duck, både vanilj och kaffe lagras dåligt i stouts så det är inget att spara.
Kan bara hålla med. Redan efter ett halvår var vaniljen totalt död, så nu vet jag inte vad jag ska göra med de jag har kvar. Troligen får de stå ett par år till för att se om något händer.
Citera
2014-02-21, 20:51
Medlem
Astrofaess avatar
St Eriks Rauchbier var en lättdrucken historia. Bra röksmak, men det känns som att själva grundölet är i tunnaste laget.
Citera
2014-02-22, 00:05
Medlem
Då har man testat en flat tire. Mycket humle för pengarna, kul! Torrhumlad med det priset .
Citera
2014-02-22, 11:04
Medlem
Punklivs avatar
Fina tillskott i ordinarie sortimentet vid släppet. Almighty Södra, 5 A.M. Saint, Citra Pale Ale, American Dream, Nebuchadnezzar, Slottkällans Saison och även S:t Eriks Centennial är väldigt intressanta. Citra och American Dream låter ju för övrigt som perfekta sommaröl!
Citera
2014-02-22, 12:28
Medlem
prewes avatar
Citat:
Fina tillskott i ordinarie sortimentet vid släppet. Almighty Södra, 5 A.M. Saint, Citra Pale Ale, American Dream, Nebuchadnezzar, Slottkällans Saison och även S:t Eriks Centennial är väldigt intressanta. Citra och American Dream låter ju för övrigt som perfekta sommaröl!

Ja, American Dream är förmodligen den bästa lagern jag druckit.
Har haft förmånen att ha den ståendes i hyllan på mitt lokala bolag ett par månader redan.

Privatimporterade Neb för ett par månader sen och de flaskorna var rätt vissna tyvärr.
Även Neb på fat har varit rätt risig jämfört med när den lanserades första gången.
Vet inte om de varit inne och pillat i receptet eller om något annat ställt till det.
Citera
2014-02-22, 20:23
Medlem
ManJuices avatar
Vad anser ni om dem två längst till höger?

(Gårdagens ölinköp)
http://i.imgur.com/fh3w64ml.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in