2014-04-09, 20:29
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag har märkt att du gillar den. Kommer den i små partier ibland? Så man kan testa innan man plockar hem en låda...
jag har aldrig sett den bland små partier.
gillar du syrligt så kommer du dricka upp det där kollit i ett nafs.

beställde du någon cuvee de tomme?
Citera
2014-04-09, 20:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jag har aldrig sett den bland små partier.
gillar du syrligt så kommer du dricka upp det där kollit i ett nafs.

beställde du någon cuvee de tomme?

Då får jag beställa ett kolli någon gång, man måste ju ta risker ibland. Har en känsla av att jag kommer älska den, gillar syrligt som fan så.

Nä, glömde bort det. Får se om det blir någon.
Citera
2014-04-09, 20:33
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
en av de bästa ölen i världen. hamnar utan tvekan på min topp 10.

Vilka är topp tre om man får vara nyfiken?
Citera
2014-04-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Jag drack min Erdinger Weissbier Dunkel idag, på öldagen. http://www.daysoftheyear.com/days/beer-day/

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Eftersom jag som mest druckit en cider under mina 20 levnadsår så hade jag oerhört svårt att komma ifrån alkoholsmaken. Jag kände knappt något förutom den. Är det så för alla öl/alkoholhaltiga drycker, eller finns det sådana som döljer den smaken bättre? Jag skulle verkligen inte säga att jag gillade upplevelsen, men för någon som druckit ett tag är det säkert en hel annan sak.

Bästa alkoholdöljandet i relation till procentstyrkan som jag har upplevt är öl från bryggeriet Flying Dog. Det var på den tiden innan jag slutade lida av eller ens märka en liten alkoholnyans i öl. Kom att tänka på det i.o.m. att Erdinger Weissbier Dunkel råkar vara den senaste ölen jag drack också.
Citera
2014-04-09, 21:51
Medlem
Punklivs avatar
Nu när vi ändå är inne på suröl... 3 Fonteinen Golden Doesjel och OWA Ume Lambic kommer ju, antagligen, nästa månad. Ett givet köp för mig.
Citera
2014-04-09, 21:52
Medlem
Tropeds avatar
Är inne i ett riktigt stoutstimm just nu, några sköna tips som man kan plocka hem? Gärna mycket kraftfulla öl!
Citera
2014-04-09, 22:05
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Bästa alkoholdöljandet i relation till procentstyrkan som jag har upplevt är öl från bryggeriet Flying Dog. Det var på den tiden innan jag slutade lida av eller ens märka en liten alkoholnyans i öl. Kom att tänka på det i.o.m. att Erdinger Weissbier Dunkel råkar vara den senaste ölen jag drack också.
Tackar. Så du tyckte också den ölen var ganska stark med andra ord?
Citera
2014-04-09, 23:54
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Då får jag beställa ett kolli någon gång, man måste ju ta risker ibland. Har en känsla av att jag kommer älska den, gillar syrligt som fan så.

Nä, glömde bort det. Får se om det blir någon.
ja, ibland får man gambla lite, men du kommer gilla den.
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Vilka är topp tre om man får vara nyfiken?
jag har väl en topp-tio-lista, dock orankad då det är svårt att sätta någon som bäst och vissa stunder kräver ju sitt.

men jag loggade in och tog några av de jag har gett högst betyg, så får du i alla fall en hint av det jag gillar:
BFM Abbaye de Saint Bon-Chien 2008
Lost Abbey Framboise de Amorosa
Mikkeller Nelson Sauvignon
Three Floyds Dark Lord Russian Imperial Stout (Bourbon Vanilla Bean)
Verhaeghe Duchesse De Bourgogne
3 Fonteinen Straffe Winter
Cantillon Lou Pepe Framboise
Dieu du Ciel Aphrodisiaque
Girardin Gueuze Black Label
Struise Black Albert
3 Fonteinen Oude Geuze Golden Blend
3 Fonteinen Schaerbeekse Kriek
Cantillon Rosé De Gambrinus
Schloss Eggenberg Samichlaus Helles
Struise Cuvée Delphine
Citera
2014-04-10, 09:24
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Är inne i ett riktigt stoutstimm just nu, några sköna tips som man kan plocka hem? Gärna mycket kraftfulla öl!

Djävlebryg Pride of Nekron (nr 11814) - Från senaste släppet, riktigt tung och god.
Yeti Imperial Stout (nr 1667) - Väldigt prisvärd och i ordinarie sortimentet, vilket man får vara glad för.
Ten Fidy Imperial Stout (nr 11957) - Oscar Blues är bra som vanligt, går att köpa här och var fortf.
Imperial Stout Smuttynose Brewing CO (nr 11881) - Inte testat denna men Smuttynose storflaskor har inte gjort mig besviken hittills.
Citera
2014-04-10, 22:51
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
När vi ändå är inne på flamländsk rödöl: Duchesse De Bourgogne

En av världens absolut bästa öl enligt mig, när jag drack den på fat första gången är det nog enda gången det har svartnat en kort sekund framför ögonen pga. en öl, så bra var det! Fantastisk representant för stilen

Nu har det provats lite nytt, bl a Cuvee van der Kaiser -13, Ichtegems och Emelise BW för att nämna några. Kaisern var GUDOMLIG, helt otroligt att den är så jävla bra redan, nästan så man vill dricka ur sina nu på en gång! Då kan tilläggas att jag har två stycken från både -11 och -12 som står och myser här hemma. Ichtegems var nice, även om doften var vedervärdig, doftade på riktigt gammal äcklig disktrasa! Dock god, men vill minnas att den varit bättre. Emelisen var lite av en besvikelse, smakade nästan uteslutande söt kokos och söt vanilj, kommer sälja tillbaka mina två flaskor känner jag!
Citera
2014-04-11, 04:11
Medlem
Stvrmzeits avatar
Blev två öl från senaste släppet under de senaste timmarna.

Först ut var Birrificio del Ducato Wedding Rauch. En besvikelse. Luktar rökigt, chark och läder, men inget i aromen man tappar hakan av direkt. När det kommer till smaken blir det inte så mycket bättre. Tunn, tråkig och alldeles för vattnig. Gick att dricka, men ändå en tråkig rököl. Får hoppas att bryggeriets suröl La Luna Rossa är bättre.

Omnipollo/Prairie Artisan Ales Potlatch som jag drack senare var mycket bättre!

Humlig och fruktig doft som bjuder på lite citrus, jäst, stall, örter och halm. Just Mosaic-humlens lukt gjorde mig något tveksam, men istället växte den senare.

Brett i smaken. Här lyser också de tropiska frukterna igenom, passionsfrukt och ananas får jag bland annat. På det stora hela är det en trevlig, frisk, intressant och fräsch saison.
Citera
2014-04-11, 06:56
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Emelisen var lite av en besvikelse, smakade nästan uteslutande söt kokos och söt vanilj, kommer sälja tillbaka mina två flaskor känner jag!

Tråkigt... Hoppas att jag gillar den mer. Men det kan ju vara lite svårt att leva upp till hypen, för rätt hypad är den ju. Dricker den nog i dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Omnipollo/Prairie Artisan Ales Potlatch som jag drack senare var mycket bättre!

Humlig och fruktig doft som bjuder på lite citrus, jäst, stall, örter och halm. Just Mosaic-humlens lukt gjorde mig något tveksam, men istället växte den senare.

Brett i smaken. Här lyser också de tropiska frukterna igenom, passionsfrukt och ananas får jag bland annat. På det stora hela är det en trevlig, frisk, intressant och fräsch saison.

Den vill jag testa, men struntade i att beställa. Finns några kvar i depån va? Kan inte kolla det på mobilen...

För övrigt är det bara en öl ifrån släppet som jag inte blivit det minsta besviken på - Old Ruffian. Fan vad god den är. Sugen på att öppna den andra flaskan någon dag men den ska få stå och mogna till sig cirka fem år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in