2014-02-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
RS presskonf handlade alltså om att han blir någon slags direktör för Stockholm Open
Så det blev inget definitivt besked, men jag är rätt övertygad om att han aldrig kommer tillbaka på någon rimlig nivå.

Förövrigt är det tragiskt att vi svenskar sätter vårt hopp till en kille på 7-8 år (ang. något inlägg ovan).

Personligen bryr jag mig inte så mycket om huruvida Sverige har någon spelare bland världseliten. Men jag tycker det är synd att media inte bryr sig mer, Tv4 & SVT osv skiter ju i tennis. Men då får man ju köpa Cmore Tennis & Eurosport helt enkelt. Det är trots allt lite konstigt att inte SVT satsar mer på tennis, när dom nu torskar OS och det är en tidsfråga innan dom torskar fotbolls-VM. Är det något dom har råd med så borde det vara vissa tennisturneringar.

Nja , jag såg nån turnering på Eurosport , tror det var australiska , kommentatorn där babbla om att det var någon 7-8 åring som visst var väldigt lovande, han kommer vi få höra mer om eller vad han sa , men jag tror ändå Ymer bröderna kan bli topp 100 i alla fall , yngre Ymer ska visst va ännu bättre än den äldre förmågan.Men jag tycker absolut det är roligare se tennis när svenskar är framgångsrika , faktiskt kommer jag nog inte köpa Cmore tennis bara för att se tennis ,Eurosport har jag ,får klara mig med grand slams.
Citera
2014-02-19, 21:51
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Man kan ju tolka denna nyhet lite hur man vill. Varför skulle ett tennisproffs som är aktiv på touren bli tävlingsledare för en turnering. Det betyder ju att man är väldigt inaktiv, ska jag vara helt ärligt så tycker jag faktiskt att det är lite fjantigt av Robin att inte bara gå ut och säga att han lägger ner tenniskarriären så det hela får ett avslut.

Vem vet om han mot förmodan skulle bli frisk så kan han ju göra comeback, det spelar ju ingen roll att han har slutat officiellt, han kan ju komma tillbaka ändå.

Jag tror inte Söderling vill acceptera faktum. Det är inte lätt att ge upp tenniskarriären, tänk på att han har vigt sitt liv åt sporten. Det är det han kan. Visst, man kan vara "direktör" för någon turnering och "utveckla" tennisbollar, men det är inte han som i praktiken rattar dessa projekt, han är bara ansiktet utåt. Och den där sortens yrken ger inte samma kickar, inte samma tillfredsställelse. Det är sorgligt det som hänt Robin, och fan vet vart detta hamnar till slut.
Citera
2014-02-19, 22:58
Medlem
barnets avatar
Appropå svensk medias tennisbevakning så finns nu ett nytt avsnitt av tennispodden ute. Allt var inte bättre förr
Citera
2014-02-19, 23:04
Medlem
Säger inte att han ska ge upp, utan snarare göra ett officiellt avslut på karriären så folk slipper undra vad som händer hela tiden. Finns trots allt massor med fans som undrar.
Citera
2014-02-19, 23:39
Medlem
Citat:
Säger inte att han ska ge upp, utan snarare göra ett officiellt avslut på karriären så folk slipper undra vad som händer hela tiden. Finns trots allt massor med fans som undrar.

Jo,men han kanske inte har tänkt lägga av han är ju fortfarande bara 29 , han kanske inte kan komma tillbaks topp 50 men davis cup kan han ju bidra i kanske , kan han bara bli av med symptomen så ,han verkar ju kunna träna lite smått i alla fall.
Citera
2014-02-20, 00:27
Medlem
Apropå svensk medias bevakning av tennisturneringar , visst skulle svt och tv4 säkert kunna sända tennisturneringar , problemet är ju att ingen lär ju se det om inga svenskar är med , visst kanske typ masters turneringar och grandslams där dom bästa är med , men allvarligt ,undrar hur stora tittarsiffror det är på tex swedish open och stockholm open , lär inte va så höga ,alltså dom som är intresserade av tennis ser ju såklart , men dom som är allmänt sportintresserade slår säkert helldre på aik-Mjällby omgång 10 av fotbollsallsvenskan istället för att se båstadtennisen ,(när ingen svensk spelar ,om nån svensk spealr kanske dom kikar.)
Citera
2014-02-20, 21:28
Medlem
barnets avatar
Jag tror ändå att tennistittandet har potential. Att uppskatta tennis hänger mycket på att man själv lirar, att man förstår hur svårt det är. Och idag har tennis en enorm räckvidd hos "reaktionella" spelare, dvs personer som lirar för skojs skull. Jag tror det är fler än någonsin som lirar tennis amatörmässigt. Skulle vara kul om SVT gjorde en satsning ungefär som de gjort på handboll. Som sagt, SVT har ju torskar rättigheterna till de stora sporterna som fotboll & hockey, varför inte pröva en tennissatsning som håller på att bli folksport igen...
Citera
2014-02-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Jag tror ändå att tennistittandet har potential. Att uppskatta tennis hänger mycket på att man själv lirar, att man förstår hur svårt det är. Och idag har tennis en enorm räckvidd hos "reaktionella" spelare, dvs personer som lirar för skojs skull. Jag tror det är fler än någonsin som lirar tennis amatörmässigt. Skulle vara kul om SVT gjorde en satsning ungefär som de gjort på handboll. Som sagt, SVT har ju torskar rättigheterna till de stora sporterna som fotboll & hockey, varför inte pröva en tennissatsning som håller på att bli folksport igen...

Jag är ju också amatörspelare , är ju roligt spela ,speciellt bra är jag nog inte dock :P men ajg håller med dig ,det är nog rätt stort intresse ändå.
Citera
2014-02-23, 23:58
Medlem
Gulbis är en spelare att räkna med i finaler. Han förbättrade precis sin statistik till 5-0 genom seger över Tsonga i Marseille. Starkt att slå två hemmaspelare som är topp10 i världen. Ska bli intressant att följa han nu, kanske en blivande topp10-spelare redan denna säsong om han får ordning på sitt servande och ger fan i att slå en massa dubbelfel i viktiga lägen.
Citera
2014-02-24, 00:35
Medlem
Citat:
Gulbis är en spelare att räkna med i finaler. Han förbättrade precis sin statistik till 5-0 genom seger över Tsonga i Marseille. Starkt att slå två hemmaspelare som är topp10 i världen. Ska bli intressant att följa han nu, kanske en blivande topp10-spelare redan denna säsong om han får ordning på sitt servande och ger fan i att slå en massa dubbelfel i viktiga lägen.

Cilic på G ockå känns det som , förlorade nu andra set i finalen mot Anderson dock.
Citera
2014-02-24, 07:39
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Tycker rent generellt att tennisen börjar se mer intressant ut nu igen. Ett antal spelare med hög potential har imponerat på mig nu under de första månaderna. Cilic har gjort en ordentlig comeback, men han är inte den enda. Vi har Monfils, som verkar vara på väg att bli stabil nu igen efter alla skadeproblem, Gulbis verkar ha bestämt sig för att stanna i världseliten. Dimitrov verkar äntligen vara på väg att ta klivet upp. Wawrinka, kommentar överflödig, och jag tycker även att Berdych börjar se mer trygg och stabil ut än tidigare. Även Federer har imponerat hittills.

Samtidigt så tror jag att några spelare är på väg utför. Tsonga, Gasquet, Ferrer och Almagro tror jag är spelare som kommer att tappa placeringar under året. Samtidigt har jag ingen aning om var jag har Del Potro just nu.
Citera
2014-02-24, 10:55
Medlem
Nu gör Enqvist debut som tränare också. Han ska träna Verdasco. Jag såg inte den komma faktiskt men det kan nog fungera, de är väl i alla fall lite lika i spelstilen, båda baserar i princip hela sitt spel på tungt baslinjespel. Verdasco behöver lära sig hantera sin nervositet dock, det är egentligen hans enda och största problem.
Senast redigerad av terribilis 2014-02-24 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in