2014-02-18, 22:45
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Söderling kallar till PK imorgon.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article18391444.ab

Illavarslande.
Skulle han vilja satsa igen skulle han väl börja träna och spela utan att kalla till presskonferens. Presskonferens tyder på ett besked att han ger upp.
Citera
2014-02-18, 23:10
Medlem
Det är bra att det hela får ett avslut. Man märkte ju att han hade gett upp när han kommenterade finalen i AO. Han sa att han inte tänkte på det längre.

Tyvärr så har detta varit väntat, men han har ju i alla fall försökt så gott han kan vilket han ska ha cred för, det måste kännas jävligt tungt att gå från att vara en bland de starkaste spelarna på touren till att bli så svag så man inte ens kan träna.
Citera
2014-02-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det är bra att det hela får ett avslut. Man märkte ju att han hade gett upp när han kommenterade finalen i AO. Han sa att han inte tänkte på det längre.

Tyvärr så har detta varit väntat, men han har ju i alla fall försökt så gott han kan vilket han ska ha cred för, det måste kännas jävligt tungt att gå från att vara en bland de starkaste spelarna på touren till att bli så svag så man inte ens kan träna.

Jag hoppades att han åtminstonde kunde komma tillbaka och spela davis cup några år , nu ser tyvärr svensk tennis helt död ut på herrsidan åtminstonde en 5-6 år framåt.

Problemet är ju att mindre ungdomar triggas till att börja spela också när vi inte har någon riktig stjärna.
Citera
2014-02-19, 00:26
Medlem
Tyvärr så spelar det nog ingen roll även om Sverige skulle haft en världstjärna, vilket de hade under en tid när Robin var som bäst. Media skiter nästan fullständigt i tennis. Starkt gjort av SVT att köpa in GS-finalerna som Söderling spelade i alla fall men det är just nåt sånt som måste till, det måste komma fram en spelare som är absolut bäst för att folk ska börja bli intresserade på allvar igen. Fotboll, ishockey och skidåkning lockar flest unga nu. Fotbollen förstör mycket, det hade varit bättre om Sverige inser att de aldrig kommer att vinna VM i fotboll och satsade mer på olympiska sporter som de faktiskt har potential att bli mycket bra i, alltså mer vintersporter. Tennis ligger tyvärr dåligt till, jag skulle bli väldigt förvånad om Sverige får fram en ny världsstjärna på Söderlings nivå igen inom en 20-årsperiod. Jag tycker svensk tennis framtid ser ganska dyster ut. Konkurrensen är så otroligt tuff nu.

Som tur är så finns fortfarande proffsturneringarna i Båstad och Stockholm kvar och det är en jävla tur, det kan vara en räddande faktor.
Citera
2014-02-19, 00:32
Medlem
Citat:
Tyvärr så spelar det nog ingen roll även om Sverige skulle haft en världstjärna, vilket de hade under en tid när Robin var som bäst. Media skiter nästan fullständigt i tennis. Starkt gjort av SVT att köpa in GS-finalerna som Söderling spelade i alla fall men det är just nåt sånt som måste till, det måste komma fram en spelare som är absolut bäst för att folk ska börja bli intresserade på allvar igen. Fotboll, ishockey och skidåkning lockar flest unga nu. Fotbollen förstör mycket, det hade varit bättre om Sverige inser att de aldrig kommer att vinna VM i fotboll och satsade mer på olympiska sporter som de faktiskt har potential att bli mycket bra i, alltså mer vintersporter. Tennis ligger tyvärr dåligt till, jag skulle bli väldigt förvånad om Sverige får fram en ny världsstjärna på Söderlings nivå igen inom en 20-årsperiod. Jag tycker svensk tennis framtid ser ganska dyster ut. Konkurrensen är så otroligt tuff nu.

Som tur är så finns fortfarande proffsturneringarna i Båstad och Stockholm kvar och det är en jävla tur, det kan vara en räddande faktor.

Jo ,men samtidigt verkar ju förbundet varit lite slö också,det fanns ju ingenting bakom Söderling när han spelade heller , då borde det ju blivit ett uppsving och han borde varit en inspiration för många, nu har dom ju startat good to great och ändå fått fram en del lovande i alla fall , Ymer bröderna främst ,även fast dom knappast blir nå topp 10 spelare , men sen är det visst nån 7-8 åring som är jäkligt lovande, får hoppas han blir nått då.

Edit : men personligen tycker jag ishockey är roligare, i alla fall att se Live , det är väl det som är roligt med fotboll och hockey, det är ju lite mer drag , Sverige har ju rätt hyffsad supporterkultur ändå ,så det är ju kul se matcher Live på nationell nivå.
Senast redigerad av pederN 2014-02-19 kl. 00:37.
Citera
2014-02-19, 10:44
Medlem
Rio turneringen är mäktig, verkar som många förbereder sig för OS eller vill se solen under vintern på norra halvklotet.
RS misskötte sin hälsa genom att bl.a spela tennis sjuk i Wimbledon, blev totalras och sen aldrig mera.
Citera
2014-02-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Rio turneringen är mäktig, verkar som många förbereder sig för OS eller vill se solen under vintern på norra halvklotet.
RS misskötte sin hälsa genom att bl.a spela tennis sjuk i Wimbledon, blev totalras och sen aldrig mera.

Inte bara där utan i mer än ett år innan det, kontinuerligt. Blev ofta medicinering under matcher för honom istället för att bryta och vila. Det kom inte som en chock för mig att han blev sjuk, utan jag hade faktiskt till och med väntat mig det! Tyvärr, sen när Björn Borg gick ut i media och sa att han borde vila så var det nästan ingen som höll med om det här på forumet. Med facit i hand så kanske han hade spelat tennis idag om han hade gjort det, han hade troligtvis blivit sjuk ändå men han skulle kanske ha varit rehabiliterad idag om han hade vilat då. Det är inte omöjligt att det där lilla sista gjorde så att han förstörde sin chans till rehabilitering.
Citera
2014-02-19, 17:02
Medlem
BB kan inte så mycket om dagens tennis, materialet är så annorlunda, men mycket om hälsa. Han har imponerande fysik.
Citera
2014-02-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
BB kan inte så mycket om dagens tennis, materialet är så annorlunda, men mycket om hälsa. Han har imponerande fysik.

Det var det dummaste jag läst på ett tag. Varför skulle han inte kunna det bara för att materialet är annorlunda idag? Varför tror du han skulle kunna mindre än någon annan som är i hans ålder. Han kan nog mer än de flesta. Sen finns det många som gillar att snacka skit om honom, antagligen för att de är avundsjuka (pekar inte ut någon här). Saken är den att han är bland de största som någonsin sysslat med sporten, när han säger någonting om sporten så finns det oftast en bra grund för vad han säger. Han vann FÖ och Wimbledon back to back tre år i rad, något ingen annan i den moderna eran har klarat av, snubben vet hur man förbereder sig för viktiga turneringar. Synd att han tappade motivationen annars hade han kanske varit störst än idag.

Hade du nöjt dig med "han kan inte så mycket om dagens utrustning" så hade jag inte brytt mig om det, men när du påstår att han inte kan mycket om dagens tennis baserat på det så blir det ganska löjligt. Att tennisen ser annorlunda ut idag spelar mindre roll, han är åskådare precis som alla andra som inte är proffs.
Citera
2014-02-19, 20:04
Medlem
barnets avatar
RS presskonf handlade alltså om att han blir någon slags direktör för Stockholm Open
Så det blev inget definitivt besked, men jag är rätt övertygad om att han aldrig kommer tillbaka på någon rimlig nivå.

Förövrigt är det tragiskt att vi svenskar sätter vårt hopp till en kille på 7-8 år (ang. något inlägg ovan).

Personligen bryr jag mig inte så mycket om huruvida Sverige har någon spelare bland världseliten. Men jag tycker det är synd att media inte bryr sig mer, Tv4 & SVT osv skiter ju i tennis. Men då får man ju köpa Cmore Tennis & Eurosport helt enkelt. Det är trots allt lite konstigt att inte SVT satsar mer på tennis, när dom nu torskar OS och det är en tidsfråga innan dom torskar fotbolls-VM. Är det något dom har råd med så borde det vara vissa tennisturneringar.
Citera
2014-02-19, 20:14
Medlem
Man kan ju tolka denna nyhet lite hur man vill. Varför skulle ett tennisproffs som är aktiv på touren bli tävlingsledare för en turnering. Det betyder ju att man är väldigt inaktiv, ska jag vara helt ärligt så tycker jag faktiskt att det är lite fjantigt av Robin att inte bara gå ut och säga att han lägger ner tenniskarriären så det hela får ett avslut.

Vem vet om han mot förmodan skulle bli frisk så kan han ju göra comeback, det spelar ju ingen roll att han har slutat officiellt, han kan ju komma tillbaka ändå.
Citera
2014-02-19, 20:24
Medlem
Citat:
Man kan ju tolka denna nyhet lite hur man vill. Varför skulle ett tennisproffs som är aktiv på touren bli tävlingsledare för en turnering. Det betyder ju att man är väldigt inaktiv, ska jag vara helt ärligt så tycker jag faktiskt att det är lite fjantigt av Robin att inte bara gå ut och säga att han lägger ner tenniskarriären så det hela får ett avslut.

Vem vet om han mot förmodan skulle bli frisk så kan han ju göra comeback, det spelar ju ingen roll att han har slutat officiellt, han kan ju komma tillbaka ändå.

Ja men han är en sådan jäkulsk tjurskalle haha , han ger sig ju typ aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in