Citat:
Ursprungligen postat av
terribilis
Tyvärr så spelar det nog ingen roll även om Sverige skulle haft en världstjärna, vilket de hade under en tid när Robin var som bäst. Media skiter nästan fullständigt i tennis. Starkt gjort av SVT att köpa in GS-finalerna som Söderling spelade i alla fall men det är just nåt sånt som måste till, det måste komma fram en spelare som är absolut bäst för att folk ska börja bli intresserade på allvar igen. Fotboll, ishockey och skidåkning lockar flest unga nu. Fotbollen förstör mycket, det hade varit bättre om Sverige inser att de aldrig kommer att vinna VM i fotboll och satsade mer på olympiska sporter som de faktiskt har potential att bli mycket bra i, alltså mer vintersporter. Tennis ligger tyvärr dåligt till, jag skulle bli väldigt förvånad om Sverige får fram en ny världsstjärna på Söderlings nivå igen inom en 20-årsperiod. Jag tycker svensk tennis framtid ser ganska dyster ut. Konkurrensen är så otroligt tuff nu.
Som tur är så finns fortfarande proffsturneringarna i Båstad och Stockholm kvar och det är en jävla tur, det kan vara en räddande faktor.
Jo ,men samtidigt verkar ju förbundet varit lite slö också,det fanns ju ingenting bakom Söderling när han spelade heller , då borde det ju blivit ett uppsving och han borde varit en inspiration för många, nu har dom ju startat good to great och ändå fått fram en del lovande i alla fall , Ymer bröderna främst ,även fast dom knappast blir nå topp 10 spelare , men sen är det visst nån 7-8 åring som är jäkligt lovande, får hoppas han blir nått då.
Edit : men personligen tycker jag ishockey är roligare, i alla fall att se Live , det är väl det som är roligt med fotboll och hockey, det är ju lite mer drag , Sverige har ju rätt hyffsad supporterkultur ändå ,så det är ju kul se matcher Live på nationell nivå.