2010-11-28, 20:25
Medlem
camejos avatar
Fan vad härligt.
Citera
2010-11-28, 20:26
Medlem
svulles avatar
Federer spelade fan magiskt i 3:e!
Citera
2010-11-29, 12:20
Medlem
mishimas avatar
Nick Lindahl har beslutat sig för att tävla under svensk nationalitet. Jag har aldrig sett han spela så jag vet inte riktigt vilken kapacitet och potential han besitter. Han borde dock vara aktuell för andrasingeln i DC.

http://www.eurosport.se/tennis/lindahl-tavlar-for-sverige_sto2562792/story.shtml
Citera
2010-11-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ganska låg kvalité på matchen hittills.

Jag tyckte Fed spelade sin bästa tennis sedan AO, det råkar inte vara så att du håller på Nadal...?
Citera
2010-11-29, 16:28
Bannlyst
Nu kanske alla skeptiker som tror att Federer är slut håller käften.
Citera
2010-11-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipbleader
Jag tyckte Fed spelade sin bästa tennis sedan AO, det råkar inte vara så att du håller på Nadal...?

Federer spelade bra, Nadal hyfsat. Matcher i sig var dock ingenting att skriva hem om. Om du hade hängt mer än två veckor här på tennisforumet skulle du veta mycket väl vad jag tycker om Nadal...
Citera
2010-11-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Om du hade hängt mer än två veckor här på tennisforumet skulle du veta mycket väl vad jag tycker om Nadal...

Ja, det var ju ett begåvat svar...
Citera
2010-11-30, 14:20
Medlem
kul att den store Ivan lendl har gett sig in i uppvisnings tennis. Lendl som jag tycker är en av dem absolut bästa tennis spelaren genom tiderna är väl egentligen inte känd för att vara en uppvisningsspelare. Men det är kul att han är tillbaks med sina gamla polare som borg, Wilander m.m

Jämför man honom med Wilander så har den sisnämnde bevarat sin form. Medans lendl har lagt på sig något.

Lendl är en legend underskattad och fått en felaktig stämpel på honom. Glömmer inte matchen mellan honom och Wilander i us open 88. Den bästa match jag någonsin sett.

Lendl har sagt att den svåraste spelaren han någonsin mött är Wilander på grus.
Citera
2010-11-30, 16:26
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macca34
kul att den store Ivan lendl har gett sig in i uppvisnings tennis. Lendl som jag tycker är en av dem absolut bästa tennis spelaren genom tiderna är väl egentligen inte känd för att vara en uppvisningsspelare. Men det är kul att han är tillbaks med sina gamla polare som borg, Wilander m.m

Jämför man honom med Wilander så har den sisnämnde bevarat sin form. Medans lendl har lagt på sig något.

Lendl är en legend underskattad och fått en felaktig stämpel på honom. Glömmer inte matchen mellan honom och Wilander i us open 88. Den bästa match jag någonsin sett.

Lendl har sagt att den svåraste spelaren han någonsin mött är Wilander på grus.

Gamla polare är att ta i. Svenskarna (framförallt Edberg, Wilander) gillade inte alls honom. Wilander hade Lendl som sin främsta rival. Inför säsongen 1988 tränade han stenhårt för att kunna konkurrera på allvar. Det gav resultat i form av 3 GS och korad världsetta. Det stämmer att han brukar underskattas och glömmas bort som en av tidernas främsta. Det räcker att nämna hans 94 titlar varav 8 GS för att bli varse om hans storhet.
Citera
2010-11-30, 20:48
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Fan va nöjd jag är med Federer senast mot Nadal i ATP-slutspelen. Skönt att han vann.
Citera
2010-11-30, 23:07
Medlem
IMO var lendl en bättre tennisspelare än vad många journalister åtminstonde här i Sverige ville erkänna. Man ska inte glömma bort att han är den tennisspelare som tampats med flest multipla GS vinnare av alla spelare. Borg, McEnroe, Connors, Wilander, Edberg, Becker, Sampras och Agassi stod alla ivägen för honom.

Sen att han fick en massa skit i media från journalister här i Sverige och även i USA har ju sin naturliga förklaring i vilka som stod som förlorare i finalerna mot honom. Annars var han ju trevlig vid sidan av tennisbanan.

http://www.youtube.com/watch?v=d6cIvEVHxnM
Citera
2010-12-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Gamla polare är att ta i. Svenskarna (framförallt Edberg, Wilander) gillade inte alls honom. Wilander hade Lendl som sin främsta rival. Inför säsongen 1988 tränade han stenhårt för att kunna konkurrera på allvar. Det gav resultat i form av 3 GS och korad världsetta. Det stämmer att han brukar underskattas och glömmas bort som en av tidernas främsta. Det räcker att nämna hans 94 titlar varav 8 GS för att bli varse om hans storhet.

Skulle just säga att nämna hans 8 GS inte räcker! Då glömmer man bort hans 11 finaler i GS och 9 raka finaler i mastersslutspelen! Plus att han var världsetta under större delen av 80 talet (270 veckor).

Tror just att det är att man ofta stirrar sig blind på enbart antal GS som gör att han inte nämns så ofta. Frånsett #GS (visserligen den viktigaste statistiken) är det bara Sampras och Federer som kan mäta sig med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in