2014-02-20, 07:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Om stimulera protiensyntesen inte är målet då utan att snabbt få i sig energi?

Jag skulle inte vilja påstå att det är helt meningslöst att ta amino innan träning.
Jag har då aldrig sett någon riktigt stuide som kan bevisa detta.
Köp malto.

Läs tråden jag länkat?
Citera
2014-02-20, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ktrlto.

Läs tråden jag länkat?

Är för lite insatt för att förstå egentligen, jag TROR att det är relativt meningslöst med "amino" innan träning provar påvisa mina vänner om det, men blir endast dum förklarad. Så ge mig konkret läkarstudie som tyder på att så är fallet
Citera
2014-02-20, 09:04
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Är för lite insatt för att förstå egentligen, jag TROR att det är relativt meningslöst med "amino" innan träning provar påvisa mina vänner om det, men blir endast dum förklarad. Så ge mig konkret läkarstudie som tyder på att så är fallet
Du får troligen inte en rapport med säkra uttalanden. Läs tråden jag länkade, där tas det hela upp.

Citat:
Thus, the provision of protein prior to exercise would result in a hyperaminoacidemia during exercise when the muscle would be unable to mount an anabolic response. Provision of protein during a workout would in theory be no more beneficial than pre-workout protein consumption since amino acids would, depending on the length of the workout, be appearing in the circulation when muscle is not able to make good use of them

Post-exercise consumption of protein is the most effective strategy to induce increments in MPS and promote muscle mass gains. The increment in MPS is maximally stimulated at a dose of protein of approximately 25 g or 10 g EAA. This rise is based solely on protein consumption and is not augmented by carbohydrate, at least when protein is adequate.
Kopierat ifrån: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157079
Citera
2014-02-20, 11:11
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Du får troligen inte en rapport med säkra uttalanden. Läs tråden jag länkade, där tas det hela upp.

Kopierat ifrån: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157079

Dock finns det ju studier på människor som pekar på det motsatta. Jag ska dock erkänna att pre vs post eaa/protein är jag inte 100% insatt i.
Citera
2014-02-20, 11:19
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Dock finns det ju studier på människor som pekar på det motsatta. Jag ska dock erkänna att pre vs post eaa/protein är jag inte 100% insatt i.
Ja, men där ifrågasätts mätmetoderna.
Citera
2014-02-20, 11:45
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Ja, men där ifrågasätts mätmetoderna.

Vi pratar förmodligen inte om samma studier. Dessutom så är studierna artikeln refererar till gjorda på råttor.
Citera
2014-02-20, 13:04
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Vi pratar förmodligen inte om samma studier. Dessutom så är studierna artikeln refererar till gjorda på råttor.
Jag pratar allmänt.
Citera
2014-02-20, 13:09
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Jag pratar allmänt.

Besitter du någon faktiskt kunskap i ämnet?
Senast redigerad av Wikipedia 2014-02-20 kl. 13:11.
Citera
2014-02-20, 13:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Besitter du någon faktiskt kunskap i ämnet?
Det beror på vad du definierar som kunskap. Mer än det jag läst mig till på Kolo? Inte ett dugg.

Det ändrar inte på faktumet att det inte är troligt att man kan stimulera proteinsyntesen i en muskel under pass. Eller att EAA ens skulle behövas om man ätit. Eller att det skulle ha en större effekt än samma mängd EAA ifrån mat.
Citera
2014-02-20, 13:37
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Det beror på vad du definierar som kunskap. Mer än det jag läst mig till på Kolo? Inte ett dugg.

Då tycker jag vi avslutar konversationen här.

Citat:
Det ändrar inte på faktumet att det inte är troligt att man kan stimulera proteinsyntesen i en muskel under pass. Eller att EAA ens skulle behövas om man ätit. Eller att det skulle ha en större effekt än samma mängd EAA ifrån mat.

Jag har aldrig ifrågasatt det här.
Citera
2014-02-20, 13:41
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Jag har aldrig ifrågasatt det här.
Men du ville påpeka att det finns äldre rapporter som visat att det har en effekt? Varför då?
Citera
2014-02-20, 14:39
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Men du ville påpeka att det finns äldre rapporter som visat att det har en effekt? Varför då?

Blanda inte ihop rapporter och studier.

Du pratar om under, aminosyror i fri form kontra mat och större effekt än mat. Jag ville prata om effekterna aminosyrorna har innan ett pass. Du vill ge sken av att det är lika bra som att i princip dricka vatten. Dock är du inte utbildad och har ingen reell kompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in