2014-02-20, 15:18
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Blanda inte ihop rapporter och studier.

Du pratar om under, aminosyror i fri form kontra mat och större effekt än mat. Jag ville prata om effekterna aminosyrorna har innan ett pass. Du vill ge sken av att det är lika bra som att i princip dricka vatten. Dock är du inte utbildad och har ingen reell kompetens.
Och vad i det jag säger är felaktigt?

Utöver dyr energi är det inte troligt att det blir använt till så mycket annat just då.

Man behöver inte vara utbildad för att kunna läsa
Citera
2014-02-20, 15:37
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Och vad i det jag säger är felaktigt?

Utöver dyr energi är det inte troligt att det blir använt till så mycket annat just då.

Man behöver inte vara utbildad för att kunna läsa

Ett intag av aminosyror i samband med träning minskar muskelnedbrytning och ökar proteinsyntesen på grund av ökad stimulans på mTOR/p70S6K1-signalering.
Citera
2014-02-20, 15:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ett intag av aminosyror i samband med träning minskar muskelnedbrytning och ökar proteinsyntesen på grund av ökad stimulans på mTOR/p70S6K1-signalering.
Fast frågan är som sagt om du kan stimulera proteinsyntesen under pass av ett intag före. Den minskade muskelnedbrytningen av aminosyror lär vara kcalstyrd och inte aminosyrestyrd.

Har du läst det jag länkade?

Sen är ju inte muskelnedbrytningen förhöjd under pass och inte heller något att vara orolig för för dom flesta. Såvitt jag vet.
Citera
2014-02-20, 21:55
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Har läst att Mutant's BCAA innehåller något ämne som kan orsaka cancer. Är det sant tror ni?

First off I picked this stuff up because it got good reviews, now for the truth. My bottle showed up and a little add on sticker was on the bottle stating the contents contain substances known to cause cancer and or sever reproductive harm. Would you put that into your body?

I'll just admit up front that I have this stuff sitting on my desk, unopened so I can't speak to it's effectiveness or flavor. The reason I haven't opened it yet is because when I got it there was a California Prop 65 warning label on it stating "Warning: This product contains a chemical known to the state of California to cause cancer".

http://reviews.bodybuilding.com/Mutant/BCAA_97

Detta. Så i princip allt förutom vatten. Skadar å andra sidan inte att kolla innehållsförteckningen.
Citera
2014-02-21, 13:42
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Fast frågan är som sagt om du kan stimulera proteinsyntesen under pass av ett intag före. Den minskade muskelnedbrytningen av aminosyror lär vara kcalstyrd och inte aminosyrestyrd.

Har du läst det jag länkade?

Sen är ju inte muskelnedbrytningen förhöjd under pass och inte heller något att vara orolig för för dom flesta. Såvitt jag vet.

Aminosyror innan träning ger ju en ökad fosforylering av p70S6K, ökade nivåer av p70S6K kan leda till effektivare transport av aminosyror till muskelns celler och därmed öka det anabola gensvaret av "postworkout" näringen.

Kanske tänker fel, isåfall skyller jag på lite sömn.
Citera
2014-02-21, 13:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Aminosyror innan träning ger ju en ökad fosforylering av p70S6K, ökade nivåer av p70S6K kan leda till effektivare transport av aminosyror till muskelns celler och därmed öka det anabola gensvaret av "postworkout" näringen.

Kanske tänker fel, isåfall skyller jag på lite sömn.
Du har fortfarande inte svarat på min fråga.

Om det är sant det i min länk, då är det ointressant vad som händer innan aminosyrorna kommer till muskeln då tillväxt ändå inte kan ske i muskeln.

Iofs, det du säger kanske stämmer, men det är inte undersökt såvitt jag vet. Däremot kan det anabola gensvaret bli längre.
Citera
2014-02-21, 14:04
Medlem
HomoNovuss avatar
Menar ni att det är nödvändigt att orsaka proteinsyntes under träning och vilka fördelar skulle detta ha? Vad jag förstår är inte muskeluppbyggning akut, utan snarare respons under tid (varför man då behöver vila ett tag för återhämtning och förstärkning). Kan inte säga att jag är noga med att inta protein osv direkt i samband med träning, som jag förstår det bromsar man den nedbrytande effekten med hjälp av en mindre måltid efter pass. Kroppen lagrar vad jag förstår mindre mängder protein för "akut" användning så om man inte befinner sig i fasta och äter ordentligt innan ett pass så bör ju det finnas lagrat så det kan jämna ut sig tills man käkar? Det känns ju lite överdrivet att gå runt med protein i dropp även om en del byggare kanske skulle haka på
Citera
2014-02-24, 16:52
Medlem
Hodurs avatar
Jag vet att jag frågat tidigare;

Om jag vaknar 7 på morgonen och behöver vara på gymmet runt 07:30. Tycker ni det passar bättre att göra följande:

1) Proteinshake direkt när jag vaknar, därefter malto+banan+kreatin+koffein innan passet och banan efter

eller

2) Direkt drar jag till gymmet, käkar i mig malto+koffein+BCAA precis innan passet.

och a) äter banan dirkt efteråt, eller c) käkar i mig banan + havregryn efter 20-30 min.

hodur
Citera
2014-02-25, 05:56
Medlem
HomoNovuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Jag vet att jag frågat tidigare;

Om jag vaknar 7 på morgonen och behöver vara på gymmet runt 07:30. Tycker ni det passar bättre att göra följande:

1) Proteinshake direkt när jag vaknar, därefter malto+banan+kreatin+koffein innan passet och banan efter

eller

2) Direkt drar jag till gymmet, käkar i mig malto+koffein+BCAA precis innan passet.

och a) äter banan dirkt efteråt, eller c) käkar i mig banan + havregryn efter 20-30 min.

hodur

Är det du på avataren tycker jag du skippar frukost och klämmer en klase efter träningen. Annars kanske det vore något att äta lite rejälare när du går och lägger dig och efter passet. Kanske lite snabba kolhydrater innan, men inget rejält. Hade jag klämt i mig en shake och kaffe osv så nära pass hade jag nog fått riktigt sura uppstötningar usch och fy
Citera
2014-02-26, 17:48
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoNovus
Är det du på avataren tycker jag du skippar frukost och klämmer en klase efter träningen. Annars kanske det vore något att äta lite rejälare när du går och lägger dig och efter passet. Kanske lite snabba kolhydrater innan, men inget rejält. Hade jag klämt i mig en shake och kaffe osv så nära pass hade jag nog fått riktigt sura uppstötningar usch och fy

Jag intar kaffe på vilodagar men koffein i pillerform på träningsdagar. Mer effektivt upptag av koffeinet, dvs.

Vad ska man äta innan läggdags då? Kolhydrater känns lite blääh...
Citera
2014-02-26, 18:32
Medlem
HomoNovuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Jag intar kaffe på vilodagar men koffein i pillerform på träningsdagar. Mer effektivt upptag av koffeinet, dvs.

Vad ska man äta innan läggdags då? Kolhydrater känns lite blääh...

Ärligt talat har jag inga bra ideér, men min mage säger mig att satsa på bra fetter och långsamma kolhydrater. Jag går upp minst 2-3 timmar innan jag tränar, även om jag går till gymmet kl 6.. . Finns det något jag inte vill stressa så är det morgonkaffet och frukosten. Någon som vet mer ingående om EAA eller sånt där kanske kan bidra med mer relevanta svar i tråden
Citera
2014-02-26, 21:11
Medlem
Hodurs avatar
Fyfan vad söt scivation's xtend är!

Hur mycket ska man ha i ens? Nu blir jag fundersam om min skopa är korrekt... det är ca 30 g i min skopa för vassle men hur är det med densiteten för denna produkt? Råkade jag ha i 30 g nu..??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in