2014-02-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Berny får ju svara på detta om hon känner för det men jag kan svara generellt lite kort eftersom jag har lite tid över här.. visst, det blir lite OT men kan ändå vara intressant för er som läser den här tråden för jag kan ju anta att många där ute som läser just denna tråden kanske mår väldigt dåligt av en mängd orsaker. En gammal vän till mig beskrev sin djupa depression nästan exakt så som du här säger. Jag vet inte ifall h*n någonsin använde ordet "njöt" men definitivt att jag minns att h*n använde ordet "trygghet" ang sin depression. För min del, utan att gå in på för personliga detaljer, så funkar det som en "feedback-loop" (det är således inga "känslor" inblandade egentligen). Problem->lösning->vinst och åter igen till problem och loopen är igång och genererar en jäkla energi faktiskt.. jag får dock betala dyrt för det (nej.. faktiskt inte i pengar om jag bortser från rena struntsummor).

Jag förstår mer än vad du tror, tro mig. Har själv varit i den sitsen själv när man var så van vid ångest och depression att man inte visste något annat och nästan längtade tillbaka när man mådde bra.
Och det är ju väldigt sorgligt i sig, att inte veta hur det känns att må bra och när man gör det så är det så främmande att man längtar tillbaka till det dåliga, för att det trots allt negativt ändå var en trygghet i sig.
Citera
2014-02-19, 22:41
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Jag förstår mer än vad du tror, tro mig. Har själv varit i den sitsen själv när man var så van vid ångest och depression att man inte visste något annat och nästan längtade tillbaka när man mådde bra.
Och det är ju väldigt sorgligt i sig, att inte veta hur det känns att må bra och när man gör det så är det så främmande att man längtar tillbaka till det dåliga, för att det trots allt negativt ändå var en trygghet i sig.

Jag tror dig. Jag har för mig att jag nämnt den här detaljen förut här inne så den är nog offentlig. Jag har mer eller mindre permanent anhedonia (1 av 7 problem typ, lol) och när den väl släpper (det handlar ofta om sekunder.. max några minuter).. det känns väldigt främmande och tanken slår mig alltid "jaha.. just det.. det var så här livet skulle kännas egentligen".. sen är jag tillbaka igen.. i tryggheten som egentligen är en otrygghet.

EDIT: Hur lång tid min anhedonia har existerat om du undrar förresten.. jag har otroligt svårt att finna en tid i livet när den inte fanns så jag antar att den var där från början.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-02-19 kl. 23:03.
Citera
2014-02-19, 23:31
Medlem
donnamanloves avatar
Kan folk här inne snälla sluta skriva om sina personliga psykiatriska och/eller missbruksproblem? Det är totalt ointressant, och tror det skulle vara mer effektivt för samtliga om ni tog det med en terapeut eller psykiatriker istället.

Edit: Det är även ointressant att läsa om era kompisar/kusiners/lågstadieklasskompisars/random c-kändis diagnoser, beteenden, nageltrång och så vidare.
Senast redigerad av donnamanlove 2014-02-19 kl. 23:36.
Citera
2014-02-19, 23:38
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Kan folk här inne snälla sluta skriva om sina personliga psykiatriska och/eller missbruksproblem? Det är totalt ointressant, och tror det skulle vara mer effektivt för samtliga om ni tog det med en terapeut eller psykiatriker.

Edit: Det är även ointressant att läsa om era kompisar/kusiners/lågstadieklasskompisars/random c-kändis diagnoser, beteenden, nageltrång och så vidare.

Jag håller med! Eller för den delen skriva milslånga inlägg om hur du beter dig i relationer med dina vänner, vad du har för "regler" etc. Det är totalt irrelevant och ointressant för andra härinne.
Senast redigerad av Strange-Days 2014-02-19 kl. 23:43.
Citera
2014-02-19, 23:40
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Kan folk här inne snälla sluta skriva om sina personliga psykiatriska och/eller missbruksproblem? Det är totalt ointressant, och tror det skulle vara mer effektivt för samtliga om ni tog det med en terapeut eller psykiatriker istället.

LoL.. roger that, Sir!

EDIT: Jag trodde att jag var överkänslig men jag ligger tydligen i lä här...
Senast redigerad av Hyperexium 2014-02-19 kl. 23:55.
Citera
2014-02-20, 00:45
Medlem
Berny; Efter vad Kardnialvokal, Denosynlige och fler skrivit häpnar jag. Så otroligt fult och lågt sagt! Att kalla någon "En trasig, skitig, sjuk missbrukare i en smutsig LSS-lägenhet" är så vidrigt sagt att när du håller med, ser jag hur vand du måste vara vid att bli illa behandlad, vilket inte är bra. Du borde reagera, hade någon sagt så till mig, hade jag blivit jätteledsen.

Vill du ska veta att du inte alls är en äcklig, smutsig whatever, du är en människa värd kärlek och att få må bra, liksom andra. Att du inte reagerar när någon talar så till dig, vittnar om hur hemskt du måste ha haft det vad gäller medmänskliga relationer. Åååh, vill bara krama om dig, vännen! Önskar att du kommer bland normala, vänliga människor och får uppleva massor av kärlek, från vänner, en genuin jag-är-accepterad-och-älskad-känsla.

Massor av kramar till dig, vännen!

P.s; Tror att många härinne inte förstår att man ger vad man får. Får man ständigt höra hur misslyckad och värdelös man är, tänker man till sist att de kvittar vad man gör, man är lika misslyckad ändå så man kan likabra skita i allt. Kärlek är så j*kla viktigt!
Citera
2014-02-20, 00:49
Medlem
Hyperexiums avatar
Tummen upp för dig, "Pajnispung"! Jag satt nämligen nyss och funderade på vad som är fel med att vara lite trevlig allt emellanåt.

*smyger iväg*
Citera
2014-02-20, 02:53
Medlem
Denosynliges avatar
Berny har själv erkänt att hon ljugit om väldigt mycket. (Sen kan jag på ett sett förstå varför hon gjorde det i vissa lägen men saker och ting blir ju inte bättre om man målar in sig i ett hörn) Därav min mytomani teori (och för all del den före också), och det handlar inte om att jag vill trycka ner Berny och typ "haha du är en såndär mytoman!". Det handlar mer om att jag vill att hon ska tänka till utifrån hur andra utomstående uppfattar hennes beteenden och att det kanske ska klicka för henne att "ah, hmm okey... det var kanske inte det mest genomtänkta jag gjort/sagt". Jag låter hård i tonen men jag har inte tänkt sockerströssla för det finns det gott om folk som redan gör.

OT men whater, jag är en person som uppskattar när folk är raka och ärliga mot mig, och jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad. Om jag hade betett mig illa etc så hade jag velat att folk i min omgivning sa stop och lägg ner för fan istället för att slicka mig i röven och vara falska och låtsas att allt är fint. Jag vill inte att andra ska tolerera saker som jag själv inte hade tolererat av andra te.x. Men nog om det, men det kanske förklarar oklarheter.

Jag själv tycker inte att jag är elak, jag är ärlig och rak, sen om man inte gillar det så må ju det vara. jag fjäskar liksom inte upp mig för någon. Även om jag vill att Berny ska ta åt sig och ta till sig av det jag och vissa andra skriver så har hon ju alltid ett val att inte göra det eller skita fullständigt i att läsa här också om hon inte skulle känna för att göra det längre. Det är ingen som tvingar henne.
Citera
2014-02-20, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Berny; Efter vad Kardnialvokal, Denosynlige och fler skrivit häpnar jag. Så otroligt fult och lågt sagt! Att kalla någon "En trasig, skitig, sjuk missbrukare i en smutsig LSS-lägenhet" är så vidrigt sagt att när du håller med, ser jag hur vand du måste vara vid att bli illa behandlad, vilket inte är bra. Du borde reagera, hade någon sagt så till mig, hade jag blivit jätteledsen.

Vill du ska veta att du inte alls är en äcklig, smutsig whatever, du är en människa värd kärlek och att få må bra, liksom andra. Att du inte reagerar när någon talar så till dig, vittnar om hur hemskt du måste ha haft det vad gäller medmänskliga relationer. Åååh, vill bara krama om dig, vännen! Önskar att du kommer bland normala, vänliga människor och får uppleva massor av kärlek, från vänner, en genuin jag-är-accepterad-och-älskad-känsla.

Massor av kramar till dig, vännen!

P.s; Tror att många härinne inte förstår att man ger vad man får. Får man ständigt höra hur misslyckad och värdelös man är, tänker man till sist att de kvittar vad man gör, man är lika misslyckad ändå så man kan likabra skita i allt. Kärlek är så j*kla viktigt!

Klart att hon är värd att må bra och vara älskad! Hoppas verkligen att hon inte tar åt sig av sådana dumheter som att hon inte skulle vara värd det. Har aldrig i mitt liv hittills träffat någon som inte är värd att få må bra och jag har träffat väldigt många hemska människor. Världen skulle vara ett rätt bra mycket bättre ställe om alla bara var lite lyckligare. Tror jag.
Citera
2014-02-20, 05:58
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
(Sen kan jag på ett sett förstå varför hon gjorde det i vissa lägen men saker och ting blir ju inte bättre om man målar in sig i ett hörn) Därav min mytomani teori (och för all del den före också), och det handlar inte om att jag vill trycka ner Berny och typ "haha du är en såndär mytoman!".

Jag förstår hur du tänkte där (det var liksom inte bristande logik eller något överdrivet klagande från ditt håll angående detta) och jag var tvungen att svara angående min erfarenhet utav mytomaner och även vissa droger som förändrar speciellt samvete väldigt radikalt så att det fanns en viss logik förmedlad utav någon som känt Berny länge. Man bör kunna ta kritik i livet men tendenser som finns här inne ibland är inte någon konstruktiv kritik utan enbart mobbning och smutskastning och det är lågt.

Sen har du självklart en poäng i att det är helt frivilligt att läsa här inne.. kan ju dock vara svårt att hålla sig borta när det ser ut som det gör. Hade jag gått och blivit offentlig och skaffat en blogg så hade jag sannolikt blivit mer eller mindre idiotförklarad direkt och kanske även "helgonförklarad" utav vissa.. inget utav det hade känts "bekvämt" och jag vet inte hur jag hade hanterat det.. är väl en del utav anledningen till varför jag är anonym för det mesta. Anyway...
Citera
2014-02-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
För övrigt är jag av den åsikten att jag tycker det är rätt och riktigt att samhället ska ge social hjälp och stöttning till människor som av någon anledning har det svårt / har hamnat utanför systemet. Frågan är dock bara HUR mycket hjälp en människa ska få utan att några som helst krav ställs på hen?

Berny får knarka och supa på lite hur hon vill verkar det som? HUR kan hon ha rätt att ha kvar sin bostad? HUR kan en sådan som hon ha rätt att ha hand om ett djur? Vem betalar? Säkert jag och du. Ser mycket hellre att mina pengar går till att hjälpa människor som vill bli hjälpta och som faktiskt kämpar. Berny är ju totalt bränd. För några dagar senast skrev hon ju på bloggen om hur hon framställt falsk urkund för att få mat. Alltså hallå! Det finns en människa och ett företag som helt oskyldigt blir drabbat av att Berny är sååå hungrig och sååå sjuk efter att ha dödsknarkat i x antal dagar. Fy fan alltså! Får kräks i munnen när jag tänker på alla vidrigheter som Berny utsatt alla möjliga för.
Socialt stöd till en viss gräns. Nu har Berny passerat den gränsen. Kasta ut henne från lägenheten och ställ lite djävla krav på henne. Theus borde hon (om hon inte vore så djävla självisk) för länge sedan ha lämnat ifrån sig. Någon härinne som anmält till Länsstyrelsen i Skåne? Funderar starkt på att samla ihop lite information från bloggen och härifrån och kontakta dom.

Och du Berny - du läser och skriver härinne ser jag. Är nyfiken och undrar : "hur står du ut med dig själv egentligen?"

Du är så arg att det är svårt att bemöta dig neutralt men jag ska försöka. Inte falsk urkund, jag skrev under med mitt riktiga namn men bedrägeri. Dock finns det många kryphål och jag skrev under med mitt verkliga namn- inget uppsåt heter det då. Jag kommer bestrida fakturan då missförstånd uppstått så att säga och lagen kring att bestrida fakturor är rätt lös. Jag säger inte att jag gör rätt bara för att jag sedan bestrider och tar på mig skulden men ändå inte. Jag bara berättar hur jag gör. Ingen kommer dock få betala för detta men dom som levererade blir ju ändå lidande. Framför allt budkillarnas tro på mänskligheten, det är väl det värsta med sådant här.
Du har all rätt att må illa och bli arg. Skälet att jag skrev om detta var just för att det är så lågt och för att visa hur jag som heroinist fungerar, hur lågt man/jag sjunker.

Vad gäller Länsstyrelsen så gör du som du vill. Dom kommer inte gå efter vad som skrivs på nätet om en offentlig person, jag har sökt hjälp och dom är välkomna hem för att träffa Theus och mig.
Jag har redan mailat dom och meddelat att risken finns för ännu en anmälan efter vad jag har hört. Så dom är beredda.
Citera
2014-02-20, 11:47
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Ser mycket hellre att mina pengar går till att hjälpa människor som vill bli hjälpta och som faktiskt kämpar.

Fy fan alltså! Får kräks i munnen när jag tänker på alla vidrigheter som Berny utsatt alla möjliga för.

Om du är så jävla rädd om dina skattepengar (som du förmodligen inte ens vet vart hälften går till) så föreslår jag att du engagerar dig politiskt och slutar spy upp en massa gnäll på en enda person i det här samhället. Du gör fan Mig kräkfärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in