2014-05-16, 13:23
Medlem
Strange-Dayss avatar
Men polisen kan kolla Facebook och se vad de säger om att skylla på "en viss person". Då fungerar ju inte planen.

Det verkar extremt handikappat att skriva öppet vad man tänker säga och göra som GM i en polisutredning.

Jag hoppas för övrigt att hon blir hemlös igen, jag fattar inte detta eviga daltet och ojandet över Berny Pålsson och hennes "sjukdomar". Det går INTE att hävda att hon inte har fått chanser i alla fall.
Citera
2014-05-16, 13:45
Medlem
Men det som denne Daniel skrev på Facebook var ju inte “allvarligt” menat.
Emma var ju, som han skrev, inte ens med i bilden när det här inträffade.
Fånigt att här få det att låta som om det var allvarlig plan från Bernys sida, det var ju bara hans skitsnack.

Antagligen skrev han det för att hitta någon sorts “common ground” med Berny och dessutom få göra det han gillar bäst, kasta skit på Emma.
Han verkar vara Malmös mest patetiska och pinsamma person.
Citera
2014-05-16, 13:49
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Men det som denne Daniel skrev på Facebook var ju inte “allvarligt” menat.
Emma var ju, som han skrev, inte ens med i bilden när det här inträffade.
Fånigt att här få det att låta som om det var allvarlig plan från Bernys sida, det var ju bara hans skitsnack.

Antagligen skrev han det för att hitta någon sorts “common ground” med Berny och dessutom få göra det han gillar bäst, kasta skit på Emma.
Han verkar vara Malmös mest patetiska och pinsamma person.

Hon skrev ju nåt i stil med att de skyller på varandra (de inblandande) och att det kommer att ordna sig. Det tycker inte jag verkar särskilt smart att skriva öppet. Jag besöker aldrig hennes fb eller blogg, jag tittar här för att se vad som citeras.
Senast redigerad av Strange-Days 2014-05-16 kl. 13:55.
Citera
2014-05-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
Hon skrev ju nåt i stil med att de skyller på varandra (de inblandande) och att det kommer att ordna sig. Det tycker inte jag verkar särskilt smart att skriva öppet. Jag besöker aldrig hennes fb eller blogg, jag tittar här för att se vad som citeras.

Ja, det skrev hon, och jag håller med om att det är sjukt korkat att skriva öppet om att hon och den andre inblandade tänker skylla på varandra.
Den personen är ju dock inte Emma, vilket jag ville förtydliga. Emma blev bara "inblandad" tack vare denne Daniels löjliga och inställsamma kommentar till Berny på Facebook.
Citera
2014-05-16, 16:36
Medlem
Berny skrev på bloggen 18 februari :

"En liten rädsla har smugit sig på. Gravid? Jag tror absolut inte det för att jag spyr är kroppen som inte klarar att ta emot näringen. Men jag spyr mest på morgnarna. Så idag blir det gravtest för säkerhetens skull. Jag kan inte riskera att vara med barn och gå för långt om det nu skulle vara så."

Jag hittade inget mer om ifall hon verkligen gjorde testet eller inte. Men om hon var med barn redan då i mitten på februari borde hon blivit gravid i januari eller ännu tidigare, alltså är hon i minst femte månaden nu snart. Det BORDE synas på henne vilket jag inte tycker det gör. Och om det är så, varför har hon då låtit det gå så långt, precis det hon skrev att hon inte ville riskera?

Såvida det inte var negativt förstås i februari och hon har blivit med barn efter det. Men jag tror inte hon är med barn, hon bara fick en idé i huvudet då i februari och så har hon spunnit vidare på den till en "riktig" graviditet.
Citera
2014-05-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ja, det skrev hon, och jag håller med om att det är sjukt korkat att skriva öppet om att hon och den andre inblandade tänker skylla på varandra.
Den personen är ju dock inte Emma, vilket jag ville förtydliga. Emma blev bara "inblandad" tack vare denne Daniels löjliga och inställsamma kommentar till Berny på Facebook.

Om det inte är Emma som menas, vem är det då de syftar på?
Citera
2014-05-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Tja, Berny har ju skrivit att hon blev kallad till förhör och att flera är inblandade. Antar att hon syftar på Emma eftersom Daniel bad Berny "skylla allt" på henne. Samtidigt kanske det skulle bli en läxa för Emma om hon nu varit involverad i något skit. Jag kan absolut tänka mig att hon bett Bönan ge henne en sil t ex eftersom hon går ashårt in för att vara både missbrukare och psykiskt sjuk.

Det här kan ju i och för sig också vara överdrivet från Bernys sida. "Polisförhör" och grejer, narkotikabrott... Vi vet ju vad hennes tidigare "narkotikabrott" bestod av, enligt domen hade hon varit påverkad av benso offentlig plats, mer än så var det ju inte.
Citera
2014-05-16, 17:24
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Berny skrev på bloggen 18 februari :

"En liten rädsla har smugit sig på. Gravid? Jag tror absolut inte det för att jag spyr är kroppen som inte klarar att ta emot näringen. Men jag spyr mest på morgnarna. Så idag blir det gravtest för säkerhetens skull. Jag kan inte riskera att vara med barn och gå för långt om det nu skulle vara så."

Jag hittade inget mer om ifall hon verkligen gjorde testet eller inte. Men om hon var med barn redan då i mitten på februari borde hon blivit gravid i januari eller ännu tidigare, alltså är hon i minst femte månaden nu snart. Det BORDE synas på henne vilket jag inte tycker det gör. Och om det är så, varför har hon då låtit det gå så långt, precis det hon skrev att hon inte ville riskera?

Såvida det inte var negativt förstås i februari och hon har blivit med barn efter det. Men jag tror inte hon är med barn, hon bara fick en idé i huvudet då i februari och så har hon spunnit vidare på den till en "riktig" graviditet.

Om det är så och hon är i vecka 18-20 så får hon inte ens göra abort (utan särskilt tillstånd) längre, så det tror jag inte. Däremot kan det tyckas märkligt att hon inte skyddat sig nu, när hon så sent som i februari var nervös över ev. graviditet och borde fått en tankeställare.
Citera
2014-05-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Om det är så och hon är i vecka 18-20 så får hon inte ens göra abort (utan särskilt tillstånd) längre, så det tror jag inte. Däremot kan det tyckas märkligt att hon inte skyddat sig nu, när hon så sent som i februari var nervös över ev. graviditet och borde fått en tankeställare.

Ja! Hon borde ha tänkt efter om hon nu blev så orolig, det finns ju saker som p-piller, spiral, p-stav etc. Såvida inte hela gravid-grejen i februari var en bluff redan där för att fiska uppmärksamhet och sympatier.
Citera
2014-05-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Om det inte är Emma som menas, vem är det då de syftar på?

Ja, det är väl någon som var inblandad och som nu, i polisförhör, skyller på Berny. Hon syftar inte på Emma eftersom de knappt hade träffats våren 2013.

Berny Pålsson: Narkotikabrott våren 2013. Jag blir kallad för fortsatt förhör men första förhöret gick rätt bra men ja Svettigt. Det rör sig om en hel del heroin. Men vi är två som skyller på varandra. Så det ordnar sig. Men har fler förhör på nyare saker som väntar samtidigt. Hej frivården.
See Translation
14 May at 10:27 · Like

Daniel Hemlig syftar på Emma, men han har en egen agenda och är dum i huvudet.

Om man ska tolka det som händer på Bernys facebook nu så är det väl "Janne" som är far till barnet då....
Citera
2014-05-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ja, det är väl någon som var inblandad och som nu, i polisförhör, skyller på Berny. Hon syftar inte på Emma eftersom de knappt hade träffats våren 2013.

Berny Pålsson: Narkotikabrott våren 2013. Jag blir kallad för fortsatt förhör men första förhöret gick rätt bra men ja Svettigt. Det rör sig om en hel del heroin. Men vi är två som skyller på varandra. Så det ordnar sig. Men har fler förhör på nyare saker som väntar samtidigt. Hej frivården.
See Translation
14 May at 10:27 · Like

Daniel Hemlig syftar på Emma, men han har en egen agenda och är dum i huvudet.

Om man ska tolka det som händer på Bernys facebook nu så är det väl "Janne" som är far till barnet då....

Ok, då hänger jag med.

Vill du vara snäll och återge vad som sägs på hennes Facebook, jag har inte tillgång till Facebook.
Citera
2014-05-16, 18:42
Medlem
Åh gud låt det inte vara så att hon är gravid! Med alla problem; knark, sjukdom, skulder, obearbetade trauman och psykologiska knutar, inte kan arbeta und so weiter så är det som gjort för en katastrofal barndom och barnet (om detta föds) lär bli omhändertaget direkt vid födsel.

Socialtjänten gör så numera, de kan tvinga modern att åka iväg på ett utredningshem för att där konstatera att hon ej klarar sköta barnets behov. Detta leder till rättegång och en (oftast) förlorad vårdnad av barnet så vi får väl tro henne nu i att hon kommer få gjort en abort men inte tjata om det, trots att det är oansvarigt att bli gravid. Om man jobbar med prostitution är väl det första man måste se till att ordna ett säkert preventivmedel? Inte bara kondom utan helst P-spruta så man inte riskerar någon som helst risk att bli gravid. Såvida det inte är ytterligare en form av självdestruktivitet, vilket det säkerligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in