2013-12-19, 18:31
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
"Theus är en framåt och envis kille, nyfiken och full av enrergi. Han kan dra i kopplet när han vill hälsa på andra hundar eller barn också för den delen, som han har börjat älska nu på senare tid. Han kan dra till när någon joggar förbi och hans vallinstinkt väcks och leklust. Han kan dra till när han vill valla ankor. "

Min ena hund älskar också barn, inte sjutton dras det i kopplet för att man får syn på ett barn för det.
& om han har sådan vallinstinkt borde han få mer träning & inte bara stadspromenader.
Visst, B bor inte längre i Maddes hus & missköter djuren på den nivån, men det finns rent uppenbara brister.

& för pajnis information kan jag ju tillfredsställa med att jag varje dag engagerar mig i x antal hundsmugglare & sådana som pysslar med extrem vanvård, det är inte så svårt att jobba mot sådant, & det hindrar inte mig från att lägga mig i B's hundägande, spelar ingen roll vem det är, är det något som är fel tänker jag inte sitta & titta på.

Det var jag som ställde frågan, heter dock inte Hanna och har redan ställt ungefär samma fråga tidigare dock inte på ett sådant "naivt" och hjärtligt sätt och då publicerades inte kommentaren och tänkte att frågestunden var ett utmärkt tillfälle att formulera om frågan för att förhöja sannolikheten att få svar och voila.... Däremot var jag ju inte ute efter att få veta NÄR Theus drar utan vilka åtgärder hon har, vad hon gör för att Theus skall förstå att han beter sig utanför ramarna för vad som är accepterat. Att bara stanna när en hund drar i kopplet för att t.ex. hälsa på barn eller valla djur/människor tror jag inte är så effektivt eftersom den enda konsekvensen är "nu står vi här tills du slutar" och tills hunden slutar kan mycket ske, t.ex. kan den gå så upp i varv att den _inte_ slutar. Det som behövs är en tydlig signal att "det där vad du just nu gör accepterar jag inte". Gäller såklart inte bara i drag-situationer. Nåväl!
Citera
2013-12-19, 19:28
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackkatt
Emma ska tydligen jobba på erotikmässan i Malmö. Hur ska det gå med alla psykiska åkommor och alla sår på armarna? Eller ska hon bita på pillerkartor och ha knivsex-performace? Hon kanske kan fixa jobb åt Böööörny så hon kan betala av sina skulder någon gång. Hon brukar ju klara av festligheter så det ska nog gå bra, bara hon får åka limousine

Och hur blir det med hennes " plastic boobies"?
Citera
2013-12-20, 00:51
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Angående att Berny hela tiden säger emot sig själv....
Hon har ju flera gånger hävdat att porrbilderna med Emma var ömsom "roliga" och ömsom att hon ångrar dem. Hon skrev återigen i november att hon "ångrade dem":

Svar: jag ångrar dom bilderna- om du syftar på dom med rep och naket osv. jag har kämpat med min sexualitet i hela mitt liv och kommit en bit men ibland "återfaller" jag i sexuell destruktivitet. inbillade mig dels att det var lek och dels att det hade ett budskap. förvirrat, eller hur? det enda budskapet dom hade var väl att jag just är förvirrad.
Berny Pålsson
2013-11-09 | 00:11:13

Sen svängde hon tvärt igen nu i december:

"bilderna var en impulsiv fotosession en kväll. vi hade jävligt kul under den, jag spexade loss och ja vi hade kul. jag varken vill eller tror mig vara någon playboybrutta men man har väl rätt att fotas fast man inte är det, eller hur menar du egentligen?jag förstår inte riktigt. människor måste väl få fotas utan att ha några speciella utseenden osv? men det är klart vissa vill bara se playboybruttor, det kan väl finnas något i det också, men variation är kanske mer roligt för mig när jag ser på bilder.
Berny Pålsson
2013-12-04 | 21:45:00"

Nåt är fel hos henne.

Alltså
Hon borde föra någon slags journal över allt hon häver ur sig, så att det inte blir så pinsamt menar jag..
Citera
2013-12-20, 02:31
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Däremot var jag ju inte ute efter att få veta NÄR Theus drar utan vilka åtgärder hon har, vad hon gör för att Theus skall förstå att han beter sig utanför ramarna för vad som är accepterat. Att bara stanna när en hund drar i kopplet för att t.ex. hälsa på barn eller valla djur/människor tror jag inte är så effektivt eftersom den enda konsekvensen är "nu står vi här tills du slutar" och tills hunden slutar kan mycket ske, t.ex. kan den gå så upp i varv att den _inte_ slutar. Det som behövs är en tydlig signal att "det där vad du just nu gör accepterar jag inte". Gäller såklart inte bara i drag-situationer. Nåväl!

Att en hund drar i kopplet behöver inte betyda någonting mer än att den är exalterad, det är väldigt olika från ras till ras hur angelägna de är att gå i koppel. För mig är det absolut inte synonymt med att hunden mår dåligt. Sen finns de olika skolor av hunduppfostran. Eftersom hundar är opportunister tror jag själv på att belöna de det gör rätt istället för att straffa vad de gör fel. Precis som barn egentligen.

Vad jag däremot stör mig på att hon åter igen pratar om saker hon inte vet ett skit om. Hon är duktig på att kritisera oss flashbackare för att inte vet vad vi snackar om medan hon själv, gärna när det kommer till hundar, pratar om saker helt tagna ur luften eller som hon själv kommit på.

Citat:
Han är dessutom en jävligt smart kille och så fort jag är trött och "slarvig" med att "skvallra" med honom, alltså kommunicera tydligt så kan han självklart utnyttja det och dra till i kopplet när han tex vill hälsa på någon. Men det är också ofta tvärtom, att när jag är extra trött så visar han stor förståelse och är väldigt följsam. Hur som helst, när jag inte är trött och slarvar med att säga åt honom så funkar det väldigt bra.

Hon tolkar det som att hon syftar till det som kallas "skvallerträning" vilket man ofta gör med en klicker eller i vissa fall handtecken, inte genom att säga till hunden eller fya den. Hon har aldrig nämnt att hon klickertränat honom heller och det märks att hon inte har en aning om vad hon snackar om. Ändå lyckas hon på något magiskt sätt ordbajsa ett helt jävla inlägg om detta. Vomit.
Citera
2013-12-20, 02:36
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Hon skrev själv:

"Denna man blev förd till Österåker efter att suttit anhållen/häktad och förhörd osv. Han hade fotbojja redan innan och det var ett av skälen att han fördes till Österåker i samband med det som hände. "

Eftersom snubben tydligen hade fotboja är det ju ännu konstigare att det inte blev nåt rättsligt efterspel. En redan dömd brottsling som under avtjänande av pågående straff begår nya allvarliga brott (frihetsberövande och våldtäkt) och sen händer inget mer???

Exakt. Om hon nu skulle vara utsatt för ett så grovt brott som hon påstår så är det inte upp till henne att bestämma om åtal ska väcks eller inte. Det spelar ingen roll hur ovillig hon är att samarbeta. Allmänt åtal kallas det. Särskilt när mannen i fråga är känd av polisen sedan tidigare och går med fotboja. Nä jag köper inte det. Jag tippar på att hon på sin höjd blivit uppklådd av en torsk eller något och sökte sympatier för det genom att krydda historien och för att sedan ångra sig och göra det till en fråga om att "gola" (älskar lilla vita medelklass-Bernys fäbless för gatuslang) eller inte.
Citera
2013-12-20, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Hon tolkar det som att hon syftar till det som kallas "skvallerträning" vilket man ofta gör med en klicker eller i vissa fall handtecken, inte genom att säga till hunden eller fya den. Hon har aldrig nämnt att hon klickertränat honom heller och det märks att hon inte har en aning om vad hon snackar om. Ändå lyckas hon på något magiskt sätt ordbajsa ett helt jävla inlägg om detta. Vomit.

Du ska se att den röda häxan snart skriver på sin blogg att hon "kommer börja med klickerträning" bara för att du har nämnt det här på flashback.
Citera
2013-12-20, 07:52
Avslutad
Hennes svar om prostitutionen är komiska. "Vi kan aldrig förstå". Berny är knappast den första som har sålt fittan för att hålla sig och sin partner med knark. Vad är det att förstå, egentligen? Att det inte regnade glitter över situationen som Berny först trodde att det skulle göra? Att, när allt kommer omkring, är det jävligt trist att romantisera misären du själv lever i?
Detta har alla, utom Berny, redan fattat.
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-20 kl. 07:56.
Citera
2013-12-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hennes svar om prostitutionen är komiska. "Vi kan aldrig förstå". Berny är knappast den första som har sålt fittan för att hålla sig och sin partner med knark. Vad är det att förstå, egentligen? Att det inte regnade glitter över situationen som Berny först trodde att det skulle göra? Att, när allt kommer omkring, är det jävligt trist att romantisera misären du själv lever i?
Detta har alla, utom Berny, redan fattat.

Berny väljer ut vilken misär som är "trendigast" och mest "glamourös" att skildra. Det är tex glamouröst med skärsår, hemlöshet och random ångest. Men inte att knulla med äckliga gubbar för pengar som man dessutom ska försörja sin kille med eftersom han inte bidrar själv till heroinet. Det är glamouröst med vissa diagnoser som Aspergers, men inte utvecklingsstörning. Därför framhåller hon alltid att hon visserligen har Aspergers men "förutom utvecklingsstörning då". Det är också "coolt" att prata om drogmissbruk "tidigare i livet" för det symboliserar hennes svåra kamp för att "komma tillbaka". Men det är inte alls lika roligt att erkänna pågående missbruk/drogåterfall för det skulle bara ses som misslyckanden. Men det "förstår" inte vi.
Citera
2013-12-20, 11:36
Medlem
jo tänkte skriva lite också om Berny som människa.
ni som aldrig träffat henne IRL vet inte hur osäker, korkad och osjälvständig B är.
hon kan inte göra något själv, alltså seriöst, allt hon skriver är lögn.
hon är så ofattbart osäker.
hon är livrädd för allt.
hon klarade inte av att ta hand om hennes katter.
att hon nu har hund är ett stort jävla skämt.
för B klarar ingenting.
hon är okapabel till att ta hand sig själv. hur ska hon klara av en hund?
det ni inte heller vet om B om ni inte träffat henne är hur oerhört feg hon är.
hon gör vad som helst för uppmärksamhet annars känner hon inte att hon är "tillräcklig" som människa, negativt, positivt, hon bryr sig inte så länge det är uppmärksamhet.
det jag inte tror på heller är hennes lögner om hennes familj.
jag var inlagd på Danderyd samtidigt som henne för många år sedan, när hon var tillsammans med Jonas.
hon var på "avgiftning", jag på annan avdelning.
min kille såg henne i korridoren på sjukhuset, hon hade med sig ett TÅG av människor som daddade henne.
det var hennes mamma, pappa, Jonas, och så nån mormor/farmor (gamling), och många fler.
alla såg otroligt trötta ut, förutom hon, hon var överlycklig över att få känna sig "viktig" och vara the center of attention.
sist jag träffade berny så pratade vi faktiskt om hennes pappa.
det hon sa då är att han är snäll, att han bryr sig om henne, men att han är alkoholist.
men annars så har jag bara hört att hennes familj varit ett stort stöd.
ni har väl sett hennes mamma i dokumentären?
kommer hem till henne med mat, lyssnar på Bernys gnäll och bara....försöker vara där.
jag tycker väldigt synd om hennes föräldrar.
dom är trötta, slitna människor, mest pga. B.
som kloka sinfon skrev så borde boken heta "en psykopat till dotter"....
Citera
2013-12-20, 11:55
Medlem
Gafflens avatar
Det jag finner mest ironiskt med vår lilla Berny är hennes ständiga "kamp".
För en grej som dom flesta av oss har förstått här så vill inte Berny må bra, hon vill leva i sin misär så hon kan få alla dessa tillgångar till samhället och så folk kan tycka synd om henne, om hon faktiskt skulle vilja må bra på riktigt så skulle hon FÖRSÖKA!

Men det är Berny för fin för.
Citera
2013-12-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemanya
jo tänkte skriva lite också om Berny som människa.
ni som aldrig träffat henne IRL vet inte hur osäker, korkad och osjälvständig B är.
hon kan inte göra något själv, alltså seriöst, allt hon skriver är lögn.
hon är så ofattbart osäker.
hon är livrädd för allt.
hon klarade inte av att ta hand om hennes katter.
att hon nu har hund är ett stort jävla skämt.
för B klarar ingenting.
hon är okapabel till att ta hand sig själv. hur ska hon klara av en hund?
det ni inte heller vet om B om ni inte träffat henne är hur oerhört feg hon är.
hon gör vad som helst för uppmärksamhet annars känner hon inte att hon är "tillräcklig" som människa, negativt, positivt, hon bryr sig inte så länge det är uppmärksamhet.
det jag inte tror på heller är hennes lögner om hennes familj.
jag var inlagd på Danderyd samtidigt som henne för många år sedan, när hon var tillsammans med Jonas.
hon var på "avgiftning", jag på annan avdelning.
min kille såg henne i korridoren på sjukhuset, hon hade med sig ett TÅG av människor som daddade henne.
det var hennes mamma, pappa, Jonas, och så nån mormor/farmor (gamling), och många fler.
alla såg otroligt trötta ut, förutom hon, hon var överlycklig över att få känna sig "viktig" och vara the center of attention.

sist jag träffade berny så pratade vi faktiskt om hennes pappa.
det hon sa då är att han är snäll, att han bryr sig om henne, men att han är alkoholist.
men annars så har jag bara hört att hennes familj varit ett stort stöd.
ni har väl sett hennes mamma i dokumentären?
kommer hem till henne med mat, lyssnar på Bernys gnäll och bara....försöker vara där.
jag tycker väldigt synd om hennes föräldrar.
dom är trötta, slitna människor, mest pga. B.
som kloka sinfon skrev så borde boken heta "en psykopat till dotter"....

Ja, jag har sagt det förut, det kan ju fan inte vara lätt att ha Berny i familjen...
Men hennes föräldrar kan ju i alla fall trösta sig med att det inte är deras fel att dottern är som hon är. De kan ju inte rå för att hon är just en psykopat till dotter....

Ang. det fetade.... Kan mycket väl tänka mig hur det såg ut med den kroniska narcissisten skridande fram med sitt "entourage" svansande efter för att försöka stötta den av "demoner" besatta Berny. Fy fan vad hon måste ha utnyttjat människor alltså! Utnyttjat dem känslomässigt i hela sitt liv, och alla hon dessutom utnyttjat ekonomiskt både personligt och samhällsmässigt.

När pratade du med Berny senast? När hon sa det där om sin pappa? Var det länge sedan?
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-12-20 kl. 13:18.
Citera
2013-12-20, 18:33
Medlem
EttNypons avatar
Angående senaste inlägget i hennes blogg... Hur stökigt och skitigt måste det inte ha varit om hon har städat hela natten och morgonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in