Citat:
Ursprungligen postat av
berny
I så fall mobbar jag ju mig själv. Jag skriver ju här en del och har gett er rätt på mycket. Men jag tänker stå för när ni inte har rätt. Och det som i slutändan betyder något är inte vad ni eller mina vänner anser utan vad jag vill ta för beslut i mitt liv för att känna att jag gjort något av mening.
Vad gäller kommentaren du citerar så har jag också funderat på den och jag förstår poängen och jag måste ge personen rätt på mycket. Och detta med Nicklas. Ja han är död. Så kall är ju verligheten och min sorg måste få finnas men jag måste acceptera att han inte kommer tillbaka. Sitta som under hemlösheten när jag har ett hem är helt och hållet inte okej. Så den kommentaren gjorde ont men jag förstår.
Det vet jag inte om jag tycker att du gör men ibland kan du säga precis som det är också och det är bra på sitt sätt. Ibland måste man inse och förstå att man gör fel, det jag blir så besviken på är att du vet redan innan egentligen och ändå så kör du bara på. Kör ner huvudet i sanden och vill förmodligen inte tänka på det och bara gå vidare. Och det är nog mycket därför du har så mycket ångest för dumheter du gör kommer ikapp till slut.
Det tycker jag absolut du ska göra, vissa som skriver/skrivit här är inte så intelligenta (inga namn nämnda) och kommer med idiotiska uttalanden. Men oftast är det tänkvärda saker, saker som många av oss går och hoppas på att du ska tänka till och reflektera över ibland istället för att bara köra ner huvudet i sanden och bara rusa vidare.
Men det är ändå på något sätt skönt att läsa att du förstod poängen med den kommentaren, det tycker iaf jag är om än ett litet, rätt steg i rätt riktning. Och det var väl mest bara det som var grejen. Det här med Nicklas förstår jag att du sörjer och du får sörja hur du vill och hur länge du vill, det är då något som iaf JAG inte någonsin tänkt lägga mig i. Det är din sorg, jag tycker inte att man lägger sig i andras sorg egentligen. Och jag kan tänka mig att det är en hel del som verkligen inte är roligt att läsa/höra om men om man vill komma framåt så måste man kunna se sanningen och verkligheten i vitögat.
Sen kan du inte fortsätta knarka mer och det vet du om, annars kommer du dö av knarket till slut Berny. Jag vet ingen människa som lever osundare än vad du gör. DU måste styra upp ditt liv, det vet du också egentligen. Du måste ta hand om dig själv och göra något åt hepatiten och du måste och du måste och måste... ja måste, jag tror tyvärr inte att du har så mycket till val längre Berny. Styr upp livet och lev eller ge upp och sakta dö... låter krasst men så är det nog i ditt fall. Dina organ har nog tagit en hel del stryk.