2014-02-19, 15:27
Medlem
i_am_blues avatar
Jamen just. Då är det alltså Martin Soner HOS byrån Elisabeth Massi Fritz som handlagt ärendet hittills. Precis som jag alltså skrev i mitt tidigare inlägg. Rätt ska vara rätt!
Citera
2014-02-19, 15:32
Medlem
http://www.nattstad.se/bernyblue/forordnande-12513900
Citera
2014-02-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Jamen just. Då är det alltså Martin Soner HOS byrån Elisabeth Massi Fritz som handlagt ärendet hittills. Precis som jag alltså skrev i mitt tidigare inlägg. Rätt ska vara rätt!

nej sätt dig in i hur det rättsliga sköts om du ska uttala dig är du snäll.
elisabeth är mitt målsägandebiträde inte martin soner.

Citera
2014-02-19, 15:37
Medlem
Citat:

martin soner är ombud/ medarbetare. men elisabeth utsedd till målsägandebiträde. dock som du själv säger är hon en upptagen skicklig kvinna som jobbar med stora fall hela tiden och ett erkänt namn plus många framgångar- hon sitter naturligtvis inte med fysiskt på förundersökningen. det gör inget stort målsägandebiträde för det har dom inte tid till då dom står i rätten osv. hon är dock mitt målsägandebiträde, rätt ska vara rätt
Citera
2014-02-19, 15:44
Medlem
i_am_blues avatar
För övrigt är jag av den åsikten att jag tycker det är rätt och riktigt att samhället ska ge social hjälp och stöttning till människor som av någon anledning har det svårt / har hamnat utanför systemet. Frågan är dock bara HUR mycket hjälp en människa ska få utan att några som helst krav ställs på hen?

Berny får knarka och supa på lite hur hon vill verkar det som? HUR kan hon ha rätt att ha kvar sin bostad? HUR kan en sådan som hon ha rätt att ha hand om ett djur? Vem betalar? Säkert jag och du. Ser mycket hellre att mina pengar går till att hjälpa människor som vill bli hjälpta och som faktiskt kämpar. Berny är ju totalt bränd. För några dagar senast skrev hon ju på bloggen om hur hon framställt falsk urkund för att få mat. Alltså hallå! Det finns en människa och ett företag som helt oskyldigt blir drabbat av att Berny är sååå hungrig och sååå sjuk efter att ha dödsknarkat i x antal dagar. Fy fan alltså! Får kräks i munnen när jag tänker på alla vidrigheter som Berny utsatt alla möjliga för.
Socialt stöd till en viss gräns. Nu har Berny passerat den gränsen. Kasta ut henne från lägenheten och ställ lite djävla krav på henne. Theus borde hon (om hon inte vore så djävla självisk) för länge sedan ha lämnat ifrån sig. Någon härinne som anmält till Länsstyrelsen i Skåne? Funderar starkt på att samla ihop lite information från bloggen och härifrån och kontakta dom.

Och du Berny - du läser och skriver härinne ser jag. Är nyfiken och undrar : "hur står du ut med dig själv egentligen?"
Citera
2014-02-19, 15:47
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
nej sätt dig in i hur det rättsliga sköts om du ska uttala dig är du snäll.
elisabeth är mitt målsägandebiträde inte martin soner.

Lugn nu lilla gumman. Lugn. Jag är insatt i hur det rättsliga funkar därav mina kommentarer.
Citera
2014-02-19, 16:08
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Jag är insatt i hur det rättsliga funkar därav mina kommentarer.

Framgår ju mer än tydligt att i_am_blue INTE är det.
Citera
2014-02-19, 18:28
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
I så fall mobbar jag ju mig själv. Jag skriver ju här en del och har gett er rätt på mycket. Men jag tänker stå för när ni inte har rätt. Och det som i slutändan betyder något är inte vad ni eller mina vänner anser utan vad jag vill ta för beslut i mitt liv för att känna att jag gjort något av mening.

Vad gäller kommentaren du citerar så har jag också funderat på den och jag förstår poängen och jag måste ge personen rätt på mycket. Och detta med Nicklas. Ja han är död. Så kall är ju verligheten och min sorg måste få finnas men jag måste acceptera att han inte kommer tillbaka. Sitta som under hemlösheten när jag har ett hem är helt och hållet inte okej. Så den kommentaren gjorde ont men jag förstår.

Det vet jag inte om jag tycker att du gör men ibland kan du säga precis som det är också och det är bra på sitt sätt. Ibland måste man inse och förstå att man gör fel, det jag blir så besviken på är att du vet redan innan egentligen och ändå så kör du bara på. Kör ner huvudet i sanden och vill förmodligen inte tänka på det och bara gå vidare. Och det är nog mycket därför du har så mycket ångest för dumheter du gör kommer ikapp till slut.

Det tycker jag absolut du ska göra, vissa som skriver/skrivit här är inte så intelligenta (inga namn nämnda) och kommer med idiotiska uttalanden. Men oftast är det tänkvärda saker, saker som många av oss går och hoppas på att du ska tänka till och reflektera över ibland istället för att bara köra ner huvudet i sanden och bara rusa vidare.

Men det är ändå på något sätt skönt att läsa att du förstod poängen med den kommentaren, det tycker iaf jag är om än ett litet, rätt steg i rätt riktning. Och det var väl mest bara det som var grejen. Det här med Nicklas förstår jag att du sörjer och du får sörja hur du vill och hur länge du vill, det är då något som iaf JAG inte någonsin tänkt lägga mig i. Det är din sorg, jag tycker inte att man lägger sig i andras sorg egentligen. Och jag kan tänka mig att det är en hel del som verkligen inte är roligt att läsa/höra om men om man vill komma framåt så måste man kunna se sanningen och verkligheten i vitögat.

Sen kan du inte fortsätta knarka mer och det vet du om, annars kommer du dö av knarket till slut Berny. Jag vet ingen människa som lever osundare än vad du gör. DU måste styra upp ditt liv, det vet du också egentligen. Du måste ta hand om dig själv och göra något åt hepatiten och du måste och du måste och måste... ja måste, jag tror tyvärr inte att du har så mycket till val längre Berny. Styr upp livet och lev eller ge upp och sakta dö... låter krasst men så är det nog i ditt fall. Dina organ har nog tagit en hel del stryk.
Citera
2014-02-19, 18:58
Medlem

Väldigt sant!
Vad jag blir lite arg och ledsen över, det är hur många som mist sina liv helt förgäves, som inte fick några extra chanser, medans du Berny får chanser på chanser att reda upp ditt liv men misslyckas hela tiden. Varför ska du få ha 9 liv och inte andra?
Ibland verkar det som att du vill leva i misär och ångest, kanske för att du inte känner till något annat?
Jag hoppas ändå på att du reder upp ditt liv nu, det är liksom dags för det.
Gör Nicklas stolt och lev för hans skull.
Senast redigerad av Nifelheim 2014-02-19 kl. 19:02.
Citera
2014-02-19, 19:09
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Du menar alltså att du INTE känner till den konflikten (=totala katastrofen) som existerar i dagens Sverige där en instans tar hand om "nyktra fall med psykisk sjukdom" och en annan "onyktra fall med psykisk sjukdom" och där i princip inget samarbete eller "länkverksamhet" finns och där människor åker hit och dit och hamnar mellan stolarna (och i en del fall i galgen)?

Jo jag känner mycket väl till det. Det är jätte tråkigt att det ska vara så. Psykiatrin säger att man måste vara nykter/drogfri innan man kan börja behandling, och beroendevården vill att man ska ta tag i sina psykiska besvär. Absolut hamnar folk mellan stolarna.

Citat:
Till skillnad från dig så var jag varit med åtskilliga gånger då hon varit nykter (=fri från illegalt införskaffade substanser) och haft kontakt med psykiatrin så lägg ner skitpratet.

Jaha, jag visste faktiskt inte det. Då hade hon varit ren ganska länge då? För bara för man är nykter en dag så betyder det inte att man är mindre narkoman/alkoholist. Hon började ju med heroin och benzo när hon var tolv, men det här var kanske innan. Ber om ursäkt för det.

Berny: ja, vi är aktiva inom den katolska kyrkan, främst Sydamerikansk gemenskap. Kanske är det annorlunda där? Sen om du växte upp runt människor som har anknytning till Opus Dei kanske du har en bild av att alla är det. Det kan skilja sig. Vilken församling tillhörde ni? (Stockholm gissar jag). Du behöver inte svara såklart. Det är upp till dig.
Sen angående diagnoserna, ja det finns väl inte mer att säga. Både du och jag misstänker (för när det kommer till kritan så är det bara en psykolog/läkare som kan sätta diagnoser. Hur mycket hobby-psykolog man än vill ge sken av sig att vara. ) att du är fel-diagnostiserad.
Senast redigerad av kupochan 2014-02-19 kl. 19:30.
Citera
2014-02-19, 19:40
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Jaha, jag visste faktiskt inte det. Då hade hon varit ren ganska länge då? För bara för man är nykter en dag så betyder det inte att man är mindre narkoman/alkoholist. Hon började ju med heroin och benzo när hon var tolv, men det här var kanske innan. Ber om ursäkt för det.

No worries.. jag känner inte igen alla här inne alltid och det går lång tid mellan jag skriver också ibland och den informationen finns nog ganska många sidor bakåt. Jag känner alltså Berny sedan hon blev ihop med Jonas och på den tiden hade jag hunnit börja med saker så jag kunde alltså känna igen ett påverkat beteende ganska enkelt och just i den vevan så var hon så vitt jag kan minnas fri från illegalt införskaffade substanser i ganska långa perioder och höll sig mest till sina receptbelagda mediciner som på den tiden verkade fungera ganska bra (jag har dock en känsla utav att dessa tappade sin "kapacitet" med tiden och det kan således vara en bidragande orsak till återfall i tunga substanser senare). Det är sannolikt något som Jonas också skulle kunna bekräfta om han nu hade varit här. Många utav de psykoser hon fick på just den tiden (och blev inlagd på ankaret i perioder) var definitivt inte orsakade utav snedtändningar på droger eller dylikt (vilket jag sett henne på. eh.. och hon mig, haha).. utan det var pga hennes sjukdom(ar).

EDIT: Jag ska nämna en detalj här som kan vara väsentligt för alla de som läser denna tråden. Jag och Berny har aldrig haft samma "grundproblematik" och vi gör ofta saker ganska annorlunda i livet (vi är ganska annorlunda) men man kan säga att vi delar detaljer här och där som gör att vi förstår varandra bra. Eftersom jag en gång i tiden valde att vara "evigt anonym" (någonstans där internet startade) så går jag sällan in mer i detalj angående vissa saker förutom det som är typ väsentligt att säga. Så frågor är ej förbjudna dock drar jag ganska klara gränser i mina svar.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-02-19 kl. 20:20.
Citera
2014-02-19, 21:02
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Ibland verkar det som att du vill leva i misär och ångest, kanske för att du inte känner till något annat?

Berny får ju svara på detta om hon känner för det men jag kan svara generellt lite kort eftersom jag har lite tid över här.. visst, det blir lite OT men kan ändå vara intressant för er som läser den här tråden för jag kan ju anta att många där ute som läser just denna tråden kanske mår väldigt dåligt av en mängd orsaker. En gammal vän till mig beskrev sin djupa depression nästan exakt så som du här säger. Jag vet inte ifall h*n någonsin använde ordet "njöt" men definitivt att jag minns att h*n använde ordet "trygghet" ang sin depression. För min del, utan att gå in på för personliga detaljer, så funkar det som en "feedback-loop" (det är således inga "känslor" inblandade egentligen). Problem->lösning->vinst och åter igen till problem och loopen är igång och genererar en jäkla energi faktiskt.. jag får dock betala dyrt för det (nej.. faktiskt inte i pengar om jag bortser från rena struntsummor).
Senast redigerad av Hyperexium 2014-02-19 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in