Citat:
Ursprungligen postat av
Legal-Eagle
Vad som är viktigast är omöjligt att svara på eftersom frågorna kan gälla allt mellan himmel och jord. Ha koll på sakrättsliga moment och om det är fråga om separationsrätt vid förvärvad äganderätt eller bibehållen dito, passiv och aktiv legitimation, köprättsliga påföljder med tillhörande skadeståndsrättsliga frågeställningar, fördelar och nackdelar med PAL kontra SKL och även frågeställningar kring ren förmögenhetsskada. Beträffande det sista rättsområdet, immaterialrätt, så skulle jag hävda att frågor om patent är svårast, men har du ont om tid så bör väl isf fokus ligga på de andra rättigheterna som är ganska lätta att förstå. Sannolikheten är dessutom större att du får en fråga på ngn av dessa andra rättigheter.
Nu har jag koll tycker jag. om 10 dygn är det tenta känner sådan ååååångest.
Är inställd på B, för när jag fick B kändes det verkligen inte som ett B varken före tentan eller efter tentan.
Frågan är om jag inte tom får U den här gången.
Förövrigt är G på 23p och jag behöver 27p för BA på grund av att tidigare moment spelar in.
Max är 50p men jag är som sagt säker... Känner redan ångesten som kommer slå emot mig när jag öppnar dokumentet cirka 3v efter tentamen.
:::::::::::::::--------------------------- B ---------------------------:::::::::::::::
Kan fortfarande känna ångesten den gången, fast då var jag helt oförberedd, frågan är om B:et kommer slå mjukare denna gången, fast det är 20p, förra var på 10p.
Sen har jag tänkt på assoc tentamen. jag fick som sagt 6 6 6 6. jag har en tråkig handstil och jag funderade speciellt över det under tentamen att det var kladdigt. och i dokument från lärosätet står att de inte accepterar för dålig. frågan är då om de har tänkt att "han orkar vi inte med mer" så de gav 6666 precis under BA gränsen.-